handdator

Visa fullständig version : Så gick besiktningen

Gullig
2003-04-05, 18:33
Hade stressig igår och idag. Fick varnings lampan att sluta lysa efter många om och men! Blev ej riktigt så enkelt som att sätta dit läpp motorn (tack supramannen för ditt tips). Sedan på kvällen var det ju race så katten försvann dan efter. Går upp kl 08.00 efter 3 timmars sömn. Suck åker bort till garaget hissar upp bilen ska sätta dit orginal avgas och katt då kommer problemet som ej skulle ha hänt om jag inte skulle rejsat och gjort jobbat dan innan. Gummi fästet var av på ena sidan.
Hmmmmm tänker man, hur ska detta gå. A vafan åker dit med Sportavgas 3"hela vägen 4,5" utblås.
Tejpade över nos slangarna med silver tejp och gömmer alla lösa kablar från egr ventilen.
Stressar sedan upp till besiktningen i oskarshamn gick på 20 min =)

Hinner presic upp, kör in.
Besiktnings mannen tittar lite lustigt på bilen.
Sedan försökte han sätta slangen på utblåset, *skrattade lite i smyg* tiog ett tag innan han lyckades var lite för stort kan man säga=)!
Sedan öppnar han motor huven *jävlar tänker jag nu skiter det sig* hummar lite frågar vad det är som är tejpat, snabb som man är - jo,det är en temp mätare för insuget. (vafan fick jag det ifrån?)
Men han gick på det =)
Annars så gick den igenom med anmärkningarna fel inställt höger halvljus och för slitna däck bak :lol:
Så glad var man ändå när man åkte hemmåt =)

Thomas T66
2003-04-05, 18:37
tempmätare :mrgreen: grattis förresten måste man väl ändå säga...

Gullig
2003-04-05, 18:58
Glömde säga att nummer plåten var ditsatt på läppen med björntråd :shock:

Thomas T66
2003-04-05, 21:39
:mrgreen: :lol:

Ferox
2003-04-06, 00:41
Så inga klagomål på avgasvärdena? Skönt att gick så bra :D

Nikorasu
2003-04-06, 02:10
Hehe, har oxå 4,5" slutblås, dem fick hämta adaptermuff för större utblås för att kunna läsa av =)...

Gullig
2003-04-06, 03:33
Så inga klagomål på avgasvärdena? Skönt att gick så bra :D
Lamda 1.01 =)
funkade fin fint =)
CO: 0.00
hehe