handdator

Visa fullständig version : Problem med öppet filter tillsammans med regn.

Lotuspojken
2004-03-23, 21:20
Tjenare,

Har just installerat ett öppet Apexi filter på en supra.

Men, vid fuktigt väglag samt vid regn, så blir bilen orkeslös. Typiskt är att bilen hackar när man ligger efter en annan.

Någon som upplevt samma problem?

Jag kan bara tänka mig att MAF sensorn har blivit skitig eller liknande, ska tvätta den omgående.

Andra idéer?

Tacksam för svar.

Ubbe

sleeplezz
2004-03-23, 21:42
Är ingen höjdare med öppet filter vid den här årstiden överhuvudtaget, massa damm och skit ute. En kompis hade samma problem med sin Volvo turbo, löste sig när han satte tillbaka orginalburken.

Supramannen
2004-03-24, 00:25
Skummt

Har kört i mycket regn med öppet filter på Supra men aldrig upplevt nått liknande

Nikorasu
2004-03-24, 09:37
Samma här även om det är en MKIII:a jag kör, detta var då oxå med Apexi filter till och med, no problems...

rambo
2004-03-26, 20:02
hade samma problem när jag körde med skumfilter på min 200sx...

freddo
2004-04-01, 18:51
Samma sak hände mig idag plattan i mattan upp till 140 inga problem men efter det så börjar det hacka inte alls kul. Vädret var hur fint som helst sol o 5+. kan de va filtret som e för skitigt? har även nyligen installerat en bcc om det kan va den som spökar?

Thomas T66
2004-04-02, 08:24
Samma sak hände mig idag plattan i mattan upp till 140 inga problem men efter det så börjar det hacka inte alls kul. Vädret var hur fint som helst sol o 5+. kan de va filtret som e för skitigt? har även nyligen installerat en bcc om det kan va den som spökar?

va har du för stift? och mods?

freddo
2004-04-02, 10:18
Stift vet jag faktiskt inte märket på, men de kanske e dags att byta dom. Vilka rekomenderas? Modsen är rakt 3 tums rör från turbo o öppet luftfilter. har precis monterat en bcc kommer även montera en bc så smånignom.

AceDino
2004-04-02, 12:29
Låter som ett klassiskt Impreza problem när LMM:en börjar säga upp sig :( Låter konstigt att det ska ha direkt med luftfiltret att göra??? Apexi filtret släpper inte igenom mycket skit så det verkar skumt...

/Micke

Thomas T66
2004-04-02, 12:42
Stift vet jag faktiskt inte märket på, men de kanske e dags att byta dom. Vilka rekomenderas? Modsen är rakt 3 tums rör från turbo o öppet luftfilter. har precis monterat en bcc kommer även montera en bc så smånignom.

kolla sladdarna till bcc en gång till (du har lödat va?)

Nikorasu
2004-04-02, 13:03
Dem problemen hade jag på min bil för inte så längesen, då var det min AFM som var helt kass, så fort det blev fuktigt ute så blev den helt screwed up...

freddo
2004-04-02, 14:44
kolla sladdarna till bcc en gång till (du har lödat va?)

Jag har inte lödat jag följde beskrivningen på mkiv.com http://www.mkiv.com/techarticles/bcc/bcc_install/bcc.htm
De ja kan tänka mig då ett de skulle va ström fall?