handdator

Visa fullständig version : Bpu och singel

Supramannen
2004-05-17, 23:31
Ska försöka mig förklara hur stor skillnaden är,är som dag och natt...går knappt att förklara hur stor skillnaden är...måste snart bygga mig en demo bil så alla min kunder kan få sig en åktur så dom märker vilken skillnad det är

Att jag skriver detta beror på att jag mappad och körde lite singel turbo supra för några dar sen, är SJUK stor skillnad, tro inte folk kan föreställa sig det ens.

man bara måste ha det

Ferox
2004-05-17, 23:55
Hehe. Vilken storlek på singeln pratas det om? Blir det skillnad även på en "liten" singel?

Supramannen
2004-05-18, 00:05
ja helt sjuk skillnad

DEnna va en liten ´medel modell, är en helt annan bil, tror inte folk kan föreställa sig ens hur bra dom går med singel´, är som om bilen blir lycklig av att få bort dubbel struntet

de Schalom
2004-05-18, 00:10
Rickard, tycker att du ska lägga upp "singel turbo paket" priser. Folk vill gärna köpa men tror nog oftast att de är hiskligt dyra, vilket inte stämmer.

Lägg upp billigare paket till dyrare paket, så blir de säkert fart på köparna och deras bilar.

Ferox
2004-05-18, 00:15
Ja,, det låter definitivt som ett bättre val att satsa på en singel än på dyra showfälgar och annat onödigt. :D

Hur många versioner av singel kit kan du erbjuda? Eller du kan kombinera de på olika vis?

Supramannen
2004-05-18, 00:20
Rickard, tycker att du ska lägga upp "singel turbo paket" priser. Folk vill gärna köpa men tror nog oftast att de är hiskligt dyra, vilket inte stämmer.

Lägg upp billigare paket till dyrare paket, så blir de säkert fart på köparna och deras bilar.

Det kommer, men det kostar en slant

grovt räknat ligger det på

ic 10-30k
singelturbo kit 40-60k
soppa kit 15-25k
styrsystem 10-40k
koppling 10-30k
mätare 5-15k
förstärkt auto 40-60k

de Schalom
2004-05-18, 00:23

ic 10-30k
singelturbo kit 40-60k
soppa kit 15-25k
styrsystem 10-40k
koppling 10-30k
mätare 5-15k
förstärkt auto 40-60k

Klart de kostar, men inte allt för mycket. De flesta har ju redan bpu när de börjar med trimm också...vilket gör att singel paketen priserna sjunker en aning...

Supramannen
2004-05-18, 00:25

ic 10-30k
singelturbo kit 40-60k
soppa kit 15-25k
styrsystem 10-40k
koppling 10-30k
mätare 5-15k
förstärkt auto 40-60k

Klart de kostar, men inte allt för mycket. De flesta har ju redan bpu när de börjar med trimm också...vilket gör att singel paketen priserna sjunker en aning...

Japp man kan klara sig med endast ett singel kit om man vet vad man gör

Borsta
2004-05-18, 10:22
Sluta skriv sånt här Rickard!! :wink: :wink:

BlitzSupra
2004-05-18, 10:54
ooooo Är såååå sugen på singel... :D

Supramannen
2004-05-18, 12:07
Kan inte

Är som dag och natt, som apelsin och citron, som tjej och kille

Har man åkt eller känt på en <singel supra är en BPU bara blaha blaha

Tigerstorm
2004-05-18, 12:14
Kan inte

Är som dag och natt, som apelsin och citron, som tjej och kille

Rickard vi får koka ihop några riktigt goda paket sen
*hårda precis som paket ska vara*

SMR Single Stage 1-2-3-4x kanske det borde heta ;)

Mvh

Martin

suprasam
2004-05-18, 13:46
Snart mycket snart ...........

Plåthund
2004-05-18, 18:57
hur är det om man byter ut org. turbona mot bättre, Tar man ut en 650 häst på det viset så plockar man singlar (i dubbel bemärkelse)...

Supramannen
2004-05-18, 19:45
hur är det om man byter ut org. turbona mot bättre, Tar man ut en 650 häst på det viset så plockar man singlar (i dubbel bemärkelse)...

inte värt, dyrt och krångligt

finns twin kit men är mycket dyra, bytta turbos men behålla orginal grenrör och resten ger inget

Plåthund
2004-05-18, 20:38
ok, men man får en betydligt jämnare kurva och måste ju vara bättre än at få en enda regäl spark som änå får spinn på hjulen istället för att trycka på.

Supramannen
2004-05-18, 20:41
ok, men man får en betydligt jämnare kurva och måste ju vara bättre än at få en enda regäl spark som änå får spinn på hjulen istället för att trycka på.

nä varför skulle du få det

Är en myt att dubble turbo skulle va bättre spool på finns inga kit som behåller seq styrningen

Plåthund
2004-05-18, 21:58
kanske, så singel är ända vägen då?,

Kunde ju vara kul annas att gå emot strömmen med folk som tar ett singel-kit. när de uppgraderar turbo delen.

så en singel på 650 häst går jämt ev. bättre mot en på samma effekt fast med dubbla aggregat.

Supramannen
2004-05-18, 22:07
kanske, så singel är ända vägen då?,

Kunde ju vara kul annas att gå emot strömmen med folk som tar ett singel-kit. när de uppgraderar turbo delen.

så en singel på 650 häst går jämt ev. bättre mot en på samma effekt fast med dubbla aggregat.

Inte så jag menar

att köpa ett twin kit från hks tex som är ett av dom få twin kiten,eller köpa ett singel kit med samma kapacitet, så tjännar du inget förutom show looken, men det kostar nästan dubbelt

Plåthund
2004-05-18, 22:26
Där ser man...
Det går inte att köpa bara aggregaten o byta bort de klena oginalsnurrorna, sedan fylla på med nya spridare osv.

Supramannen
2004-05-18, 22:36
som ja sa innan

ingen ide då grenrör och allt runt omnkrig säger stopp lång innan

Ferox
2004-05-18, 22:37
Plåthund, du hörde vad mannen sa,, det är singel som gäller :D

Allt går att kombinera,, men det gäller att utnyttja kronorna väl.

Plåthund
2004-05-18, 22:38
ok, får ge mig :D
Återkommer när det är dax att införskaffa nytt, tackar för all info

Supramannen
2004-05-18, 22:41
Plåthund, du hörde vad mannen sa,, det är singel som gäller :D

Allt går att kombinera,, men det gäller att utnyttja kronorna väl.

singel är mest prisvärt, ger inget att labba med massa annat, tomsid har tex gjort det och visst går hans lite bättre men nu i efterhand har han sagt att han skulle gått singel om han skulle fått gjort om läxan

Plåthund
2004-05-18, 22:46
ok, du har pm.

Ferox
2004-05-19, 00:19
Precis,, uppgradera de dubbla turbos gör man väl bara på en V6 maskin.

>Rickard Är det någon mer i Sverige som kör med singel förutom silverSupran?

Om man får avvika från ämnet lite. Du kan programera en "besiktnings map" men en singel kan man inte gömma. Skiter de i det om bilen går som en orginalbil på grund av sänkt laddtryck?

Tigerstorm
2004-05-19, 00:26
Precis,, uppgradera de dubbla turbos gör man väl bara på en V6 maskin.

>Rickard Är det någon mer i Sverige som kör med singel förutom silverSupran?

Om man får avvika från ämnet lite. Du kan programera en "besiktnings map" men en singel kan man inte gömma. Skiter de i det om bilen går som en orginalbil på grund av sänkt laddtryck?'

Menghini
Silversupran
Suprasam (Har väl få på sitt nu)
Zebban
sen ere några mera..

de Schalom
2004-05-19, 00:40
Du kan programera en "besiktnings map" men en singel kan man inte gömma. Skiter de i det om bilen går som en orginalbil på grund av sänkt laddtryck?

Rätta mig om jag har fel...

Som jag förstått det så kan du ha singel, större fuel osv och ändå besikta den om man t ex prog den för lägre laddtryck, de ser ändå knappt skillnaden eftersom de måste kolla så många andra bilar med. Men de du byter är t ex avgasrör, downpipe och andra mer synliga trimm saker, om du förstår?!

Thomas T66
2004-05-19, 22:33
nu för ni som kan detta reda ut det lite va falls ska man besiktia en singel set up för när man ändå ställer av den eller skaffar grönisar när man ska ut och härja?
det om nåt känns ju som att kasta pengarna i sjön

Rainman
2004-05-19, 22:38
nu för ni som kan detta reda ut det lite va falls ska man besiktia en singel set up för när man ändå ställer av den eller skaffar grönisar när man ska ut och härja?
Nu hajar jag inte... :?:

Strykis
2004-05-19, 22:38

En tanke är ju att vissa evenemang kräver att man har en besiktad bil.
Dom lagliga alltså :wink:

Xantim
2004-05-19, 22:53

Man får ta å bygga om helt enkelt.........eller så ska du ha jävligt bra kontakter på SBP.

Supramannen
2004-05-19, 23:37
Inge problem att besiktiga en singel bara avgasvärden är korrekta

swedemix
2004-05-20, 16:44

Håller 100% med Supramannen! :D
(Jag önskar jag gått singel mycket tidigare.)