handdator

Visa fullständig version : Några frågor ang. import utav en MKIV

warp
2003-04-26, 18:48
Tjena!

Jag är ny här på forumet fast har länge varit ett "suprafan".
En MKIV TwinTurbo har varit drömbilen länge nu, men min ekonomiska situation har förändrats åt det possitiva hållet på senare tid och det verkar som om det inte behöver förbli en dröm så länge till :D

Jag har härmed lite frågor till er experter ang. ett eventuellt köp/import!

1. Vad ska en supra mkiv med dessa kriterier kosta i tyskland?
Max 11000mil, Targa, Svart, Manual 6 vxl, Inga stora ingrepp i form av trim eller liknande, ej utsatt för större skador, väldokumenterad historia. Ska kanske tilllägga att jag kommer köpa den under hösten/vintern om detta påverkar priset.

2. Vad ska man tänka på när man importerar? ska man ta hjälp av t.ex. http://www.bilimporten.net/ för att underlätta det hela?

3. Blir det som är godkänt i Tyskland automatiskt godkännt i Sverige vid import för att det är annat eu-land, eller måste man ansöka om despens och sån skit?

4. Kommer det finnas fler supror på begagnatmarknaden till hösten/vintern? för nu verkar det rätt tunt!

5. Jag har kollat en del på mobile.de, finns det fler annonsplatser som skulle vara intressanta i mitt sökande?

Over n' Out
/warp

NorrlandsGuld
2003-04-26, 23:19
Du ska nog inte räkna med att priserna i tyskland är så mkt lägre än i sverige men det finns/har funnits ett större utbud av bilar därnere i alla fall!

Har du inga språkkunskaper i tyska så rekomenderas att du kontaktar någon som har kunskaperna samt är väääldigt seriös!

Dock så skulle jag tro att ca 240-260 är ett pris du får räkna med !!

(har importat ca 250 bilar, dock bara 4 supra:s) men kolla runt med nån som känner sig manad att hitta en fin supra med riktiga mil! letade i 1.5 år efter min!

*lycka till* 8)

Säljer denna pärlan under fram emot hösten!

warp
2003-04-27, 16:25
Vad har du tänkt dig för den då?

Nån annan med fler svar?

Fonz
2003-04-27, 17:19
Norrlandsguld, undrar vad du har för fälgar? Tyckte dom såg snygga ut...är på jakt efter nya...
(vet att det inte har ett dugg med tråden att göra)

Janoz
2003-04-27, 17:38
Norrlandsguld! Hur mycket kan man då tänkas lägga för att bilen ska byta ägare?? Antar att du kanske inte har hunnit fundera så mycket på det men man blir ju sugen så fort ordet till salu nämns :)

warp
2003-05-02, 21:27
Har en fråga till på ämnet!

Har själv aldrig kört en supra men jag undrar om det är brutalt mycket tråkigare att skaffa sig en automat? De är ju vanligare och billigare..!

taksam för fler svar på de första frågorna också!!

NorrlandsGuld
2003-05-03, 00:44
Om man säger att automaten är rätt kul bil så närmar man sig en Z3
M-roadster.... det går inte att jämföra... lägg upp 230-350 för en fin Supra med manuell... eller så slaktar du 215k för en Mroadster och har skojigare än med en automat!! (med risk för att bli jagad av automatägare)

8)

NorrlandsGuld
2003-05-03, 00:45
Norrlandsguld, undrar vad du har för fälgar? Tyckte dom såg snygga ut...är på jakt efter nya...
(vet att det inte har ett dugg med tråden att göra)
Tjena!

Keskin 10.5x18 fram 11.5x18 bak.. rätt så fett.... 50k men rätt så värt!! :roll: