handdator

Visa fullständig version : Precis köpt Supra :)

Falcon
2003-04-29, 21:51
Då är man nybliven Supraägare. Det blev en MkIII -89 :D

/Nicklas

Rainman
2003-04-29, 22:06
Grattis! Nu vill vi ju såklart se hur den ser ut! :D

X-TREME
2003-04-30, 14:36
Bästa tänkbara.....Gratulerar!!! :mrgreen:

Robban
2003-04-30, 19:13
Det är bara att gratulera till nyförvärvet.. :lol:

Tojo
2003-04-30, 23:46
:) grattis med ny bil :)

Psionic
2003-05-04, 13:45
Jag har också inskaffat en "ny" bil. Det blev en celica supra -85 till ett toppenpris. Lite småfix är det - Lacken har oxiderat ganska hårt, nån har dragit en nyckel 25cm på huven och den har 2-3 små rostskador vid ena dörren och brevid en list.
Hur som helst så fick jag den så billigt att det va helt klart värt det, jag får se det som ett litet projekt.
Motorn går som en klocka, invändigt är den helt felfri frånsett att slangen till pumpen för stolen har gått av, vilket är lätt fixat. Som sagt, den är välvårdad på så sätt.

Jag kan nämna att det är min första bil heh, så jag är inte direkt en "erfaren bilägare" så lite frågor har jag förstås :)

Jag har inte skaffat nån försäkring än, letar lite för billigaste alternativ - finns det nån speciell supra försäkring eller nåt alternativt billig försäkring att rekommendera?

Nån som har en smart lösning för ljud utan att förstöra för mycket =P
Iom att bilen har en ganska öppen kanal från "bakluckan" in till cupen kanske 2 10" basar är att ta i? Bra diskanter går att byta ut mot orginalen?

Annars ser jag fram imot att lacka bilen i vinter (ser mindre fram imot jobbet innan det)

mange_
2003-05-04, 15:12
Jag har också inskaffat en "ny" bil. Det blev en celica supra -85 till ett toppenpris.

Najs! MK2'orna e verkligen snygga om man har en fräsh lack å den e i bra skick.

Angående stereo, kan bara förmedla vad jag har hört från en massa folk;
lägg pengarna på en vanlig cd, vilken som helst duger, sen ett 2kanals-slutsteg och ett schysst framsystem på det. Om du har pengar kvar sen så skulle iaf jag köpa ett bryggbart slutsteg å köra en bra 8"s bas eller max en 10". Bry dig inte om att slänga in en massa diskanter/mids i hatthyllan, de blir bara jobbigt att få en bra ljudbild.

Bra ljud > Högt ljud

Mvh Mange

Sparco
2003-05-04, 16:15
ja det e något spec om MKII jag gillar dom skarpt.. fan jag blev piskad av en sådan en gång när jag hade min Ford Probe... jkla ös i den bilen.. :D :D

Psionic
2003-05-04, 16:30
MK2:a är lite speciella, lite brutal look på dom :)
Det är ju lite synd på lacken men som sagt, jag ska försöka hitta nån som lackar bilen för ett överkomligt pris :roll:

Jag tror också att det räcker gott och väl med ett par bättre 8" basar med ett par vettiga diskanter i fram. En helt vanlig CD va tanken :)
Min budget är lite knapp för annat hehe. Ljudet är viktigt för mig så jag vill i alla fall ha ett rent ljud i bilen, med en stadig bas. Men det fixar sig nog.

Någon som har tips på var jag kan hitta reservd. till bilen? Jag har ett och annat ligger som tank, blinkers och dylikt men om jag mot all förmodan smäller ena framskärmen eller nåt... :shock:

mange_
2003-05-04, 17:19
Någon som har tips på var jag kan hitta reservd. till bilen? Jag har ett och annat ligger som tank, blinkers och dylikt men om jag mot all förmodan smäller ena framskärmen eller nåt... :shock:

Reservdelsdatabasen antagligen, om det nu går att köpa nya av totoyta så äre nog svindyrt :(

Rainman
2003-05-04, 21:06
Ang försäkringsbolag, så är det bara att ringa runt och begära prisuppgift.

Mattsson
2003-05-05, 15:48
Om bilen nu skall rivas ur och lackas så hade det väl ändå varit helt suveränt roligt att stoppa i en MKIII motor...! Skall tydligen flytta på sig något ruggigt... MKII:an är ju lätt och speciellt då i baken.

Frågan är ju förstås hur mycket jobb som krävs...

Ang. ljud så har jag framsystem + 12" i min MKIII och det är bra för rastabasen men annars är nog en 12:a i mesta laget för den kupén.

/Martin

Nikorasu
2003-05-05, 15:53
Om bilen nu skall rivas ur och lackas så hade det väl ändå varit helt suveränt roligt att stoppa i en MKIII motor...! Skall tydligen flytta på sig något ruggigt... MKII:an är ju lätt och speciellt då i baken.

Frågan är ju förstås hur mycket jobb som krävs...

Ang. ljud så har jag framsystem + 12" i min MKIII och det är bra för rastabasen men annars är nog en 12:a i mesta laget för den kupén.

/Martin
Ska inte vara svårt att klämma i en 7M-GTE motor i den, väldigt vanligt över i staterna att man gör det, lycka till med den iallafall!..