handdator

Visa fullständig version : En avundsjuk polis i Kalmar

Gullig
2003-05-01, 03:23
Ännu en gång blev jag stoppad av denna avudsjuka polis!
Denna gången fick jag böter för vinge och regplåt! plåten satt fram i vindrutan fullt synligt! men han är ju sanslös. Han är efter mig varje gång jag är ute ska anmäla honom för tjänste fel denna gången! Böterna överklagar jag givitvis pga hans idiotiska påstående.
Aspiranter är ej poliser än men det fattar han ej han tror han är batman eller nån annan som ska hålla brotslingar borta. Men nu är han ju för feg för att gå på riktiga brott så han går på mig *suck*!!!!!!!!!!
Valborg fullt med folk som söp bredvid honom men vad gör det tar mej för saknad av regplåt när den sitter där lagligt!!!

Funderar även att få besöksförbud på honom!!!!!!!!!! IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!

ACAB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Delende
2003-05-01, 06:55
Man kan ju börja undra hur vissa personer har lyckats med polisutbildningen..
När dom är utråkade så kastar dom böteslappar hej vilt omkring sig.
Dom kan hitta på att vad som helst är olagligt även om lagen säger annat.

Det är tur att det inte förekommer brandmän som åker runt och tuttar på hus i brist på arbete!

/Mvh Stefan

Rainman
2003-05-01, 16:12
Sätt dit den jäveln !!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:
Överklaga allt du kan!!!!

Jag blir så j***a förbannad!

X-TREME
2003-05-01, 17:55
En kille jag jobbar med körde hoj tidigare, han berättade att en kompis han körde med hade blivit ditsatt av nån riktigt hjärndöd mcpolis för några småsaker flera gånger,typ bara för att jävlas.....nån vecka senare var han ute med bilen, och kikade i backspegeln vem låg där och stressade honom om inte samma mcpolis....han sällde sig på bromsen och då behöver man inte vara kärnfysiker för att fatta vad som hände.....när polisen landat(tror d var på huven) var han tydligen rätt irriterad och hotade med en massa otrevligheter i lagens namn, andra poliser tillkallades för att avgöra vem felet var(mcpolisen hade hade tydligen svårt att göra en opartisk bedömmning :lol: :lol: ) det var solklart mcpolisens fel närhan hade legat för nära....killen träffade polisen senare vid flera tillfällen med sin egen hoj men då blev han inte ens stoppad.....

Martin
2003-05-01, 18:22

Det är tur att det inte förekommer brandmän som åker runt och tuttar på hus i brist på arbete!

/Mvh Stefan

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=30940

Mvh /Martin

Robban
2003-05-01, 19:35
Tja!

Fan vilken tönt, om dom inte kunde sätta di riktiga brottslingar i stället.

:twisted: :twisted:

[MaZe]
2003-05-02, 01:39
Denna gången fick jag böter för vinge och regplåt! plåten satt fram i vindrutan fullt synligt! men han är ju sanslös. Han är efter mig varje gång jag är ute ska anmäla honom för tjänste fel denna gången! Böterna överklagar jag givitvis pga hans idiotiska påstående.

hmm om du nu ska göra verklighet av att överklaga denna "idiot" till tjänsteman så läs detta... oddsen är nog inte höga att lyckas, eftersom detta kan va/är prejudikat tyvärr...

citat:

"Bilisten hade tejpat fast en egentillverkad pappskylt med bilens
registreringsnummer på främre stötfångaren. Den ordinarie skylten från
Vägverket hade han placerat på instrumentpanelen vid vindrutan. Skälet
var att han höll på med reparationer av bilen och att han för tillfället
inte hade ordentliga fästen för skylten.

Tingsrätten ansåg att bilisten hade gjort allt vad som kunde begäras av
honom i den rådande situationen för att bilen skulle vara skyltad framåt.
Det var ostridigt att pappskylten syntes framifrån. Bilistens uppgifter
om att den ordinarie skylten stod upp mot en askkopp och kunde ses
framifrån hade inte vederlagts ansåg tingsrätten. Om skylten tillfälligt
hade halkat i annat läge, var det dock inget som skulle föranleda
straffansvar. Åtalet ogillades.

Hovrätten anser inte att pappskylten uppfyller kravet för att bilen ska
anses försedd med registreringsskylt. Detta med hänvisning till
definitionen av registreringsskylt i 2 § förordningen om
vägtrafikdefinitioner. Det är inte heller tillräckligt att ställa den
ordinarie skylten innanför vindrutan, anser hovrätten. Enligt 7 kap. 7 §
första stycket förordningen om vägtrafikregister ska registreringsskyltar
placeras såväl framtill som baktill på bilen. Ordalydelsen innebär enligt
hovrätten att skylten ska vara placerad längst fram på bilen, normalt på
stötfångaren. Identifiering av bilen skulle försvåras om placeringen inte
var enhetlig, skriver hovrätten.

Bilisten döms till ansvar för att ha brukat bilen trots att den inte var
försedd med registreringsskylt fram i föreskriven ordning.
Brottsrubriceringen blir förseelse mot 7 kap. 6 § första stycket
förordningen om vägtrafikregister och straffet penningböter med 600
kronor.

Hovrätten för Västra Sverige, mål nr B 3193-02, dom 2003-04-25"

slut citat.

fartblind
2003-05-02, 08:08
Det målet kommer vara prejudikat om du tar upp ditt mål så utfallet kommer bli detsamma...men rätt häftigt att ett sånt mål prövats i hovrätten... :D

Men bråka så mycket det går.....man förlorar väldigt sällan på att bråka, det du kan hoppa på är att polisen är sjuk eller av annan orsak inte kan infinna sig som vittne, med stor sannolikhet skrivs målet av då.

Ovan gäller även fortkörning och liknande....värt att tänka på......

//
M

Delende
2003-05-03, 07:24

/Mvh Stefan

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=10&a=30940

Mvh /Martin

Aj fan... Snart går man inte säker från myndigheter någon stans.

Borsta
2003-05-05, 10:59
Sätt dit skylten och sluta klaga på att du får böter för något som är olagligt!!

Ang. de ev. trakasserierna så ha något med dig i bilen så att du kan spela in samtalen!!

Gullig
2003-05-05, 13:38
Sätt dit skylten och sluta klaga på att du får böter för något som är olagligt!!

Ang. de ev. trakasserierna så ha något med dig i bilen så att du kan spela in samtalen!!

Behövs ej när man har tre vittnen!

hmmmmmmmmmmmmmmmmm 300 hmmmmmmmmmm

Borsta
2003-05-05, 15:46
Behövs ej när man har tre vittnen!
Skall du sätta dit honom så samla på dig så mycket som möjligt!

hmmmmmmmmmmmmmmmmm 300 hmmmmmmmmmm
What´s your point?

Gullig
2003-05-07, 01:42
hehehe jo jag ska.

hehe jo det är tyvär så jag har tyvär inga bra meriter av 300 förare alla i kalmar området är sånna idioter :D Hamnat på fel sida med dem hehe

Borsta
2003-05-07, 08:11
hehe jo det är tyvär så jag har tyvär inga bra meriter av 300 förare alla i kalmar området är sånna idioter :D Hamnat på fel sida med dem hehe

Story please!!

Gullig
2003-05-07, 12:12
De vill rejsa så jävla mycket och när man säger nej blir de aggressiva!! Suck

Fonz
2003-05-08, 17:58
Läste igår att nån snut i Kalmar hade varit aspackad på jobbet och hotat sina kollegor med vapen....vilka typer det finns....

Gullig
2003-05-08, 18:35
Läste igår att nån snut i Kalmar hade varit aspackad på jobbet och hotat sina kollegor med vapen....vilka typer det finns....
Låter som Kalmar det. Blir att flytta härifrån snart!!!!
Kalmar är värre en rinkeby just nu =)

Ferox
2003-05-09, 00:50
Ska till Kalmar snart, får kika hur det är på kvällarna, var länge sedan sist. Hoppas man inte råkar ut för något :D

Z_Lopez
2003-05-11, 12:28
Aspiranter är ej poliser än men det fattar han ej han tror han är batman eller nån annan som ska hålla brotslingar borta. Men nu är han ju för feg för att gå på riktiga brott så han går på mig *suck*!!!!!!!!!!
Valborg fullt med folk som söp bredvid honom men vad gör det tar mej för saknad av regplåt när den sitter där lagligt!!!

Funderar även att få besöksförbud på honom!!!!!!!!!! IDIOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!

ACAB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SNUT-FAN.
JAG HATAR DOM.

Lika bra att ha ordentlig skylt fram, eller ge fan i att stanna,

Såg föresten ett klistermärke som va grymt..
SKall sättas på bakrutan..

texten löd:

.................................................. ..................................
[är du polis? - BLINKA MED BLÅLJUSEN OM DU VILL REJSA]
.................................................. ..................................

HA HA

Martin
2003-05-11, 17:41
SNUT-FAN.
JAG HATAR DOM.

Lika bra att ha ordentlig skylt fram, eller ge fan i att stanna,

Såg föresten ett klistermärke som va grymt..
SKall sättas på bakrutan..

texten löd:

HA HA

Finns många bra poliser.
Kör man utan regplåt fram, så vet man ju vilka risker man tar. Polisen gör ju bara sitt jobb.

Texten lyder väl endast "BLINKA MED BLÅLJUSEN OM DU VILL REJSA", dvs den dekalen NSXTAS har på sin Honda NSX?

Mvh /Martin

Junior
2003-05-19, 03:17

HAHAHAHAA!!

Den va bra må jag säga! :D
Kan du fixa en åt mej med? ;)