handdator

Visa fullständig version : Import endast i org utf?

T-rex
2003-05-06, 00:35
Jag tolkar reglerna som så att man inte skulle kunna importera en bil
OM endast ngt så enkelt som avgassystemet skulle vara ersatt. Utan då
krävs att man har ett intyg från generalagenten att original har satts på plats igen. Kan detta stämma? Finns det sätt att kringgå detta? Eller är det
så hopplöst att man MÅSTE köpa helt original vad gäller ingrepp på motor/avgsys ?

fartblind
2003-05-06, 06:36
Om det gäller ett "catback" avgassystem så borde det gå fint, har en kompis som importerade en Nissan 200 med sportavgas, det gick fint...

men har du annan downpipe även med kattar så kan det bli struligare....

Trim och sånt går inte att importera...om DE MÄRKER NÅT!......

//M

T-rex
2003-05-06, 08:29
Om det gäller ett "catback" avgassystem så borde det gå fint, har en kompis som importerade en Nissan 200 med sportavgas, det gick fint...

men har du annan downpipe även med kattar så kan det bli struligare....

Trim och sånt går inte att importera...om DE MÄRKER NÅT!......

//M

Misstänkte att läget va ungefär så ja. Bara frågan OM man vågar chansa.

Sparco
2003-05-06, 11:23
Du kan ju säkert snacka till med nån på forumet å låna orginal grejerna lite å meka på innan regbesikt juh! Säkert många som har liggandes! Eller alla här kör helt orginal? eller? :D

Menghini
2003-05-06, 11:28
Det får inte vara ändrat nåt i tyska farzugbrief bara...då kan det bli stora problem.

Strykis
2003-05-06, 15:42
Det får inte vara ändrat nåt i tyska farzugbrief bara...då kan det bli stora problem.

Och för oss som har haft tyska i 3 år i skolan men inte orkat
brytt sig vad betyder farzugbrief? 8)

Till mitt försvar så var det länge sen jag gick i skolan också

T-rex
2003-05-06, 16:12
Det är pappret med vissa orignal uppgifter på bilen.

T-rex
2003-05-06, 16:22
Det är NU man verkligen ångrar att man inte läste tyska i skolan.
Jag borde igenteligen skämmas för jag är dessutom född där.

Menghini
2003-05-06, 20:36

Och för oss som har haft tyska i 3 år i skolan men inte orkat
brytt sig vad betyder farzugbrief? 8)

Till mitt försvar så var det länge sen jag gick i skolan också

Tyska registreringsbeviset.....

NorrlandsGuld
2003-05-06, 23:09
Där står även tekniska data på fordonet å se för allt i världen till att inget är överstruket och ändrat... för då åker du på att lämna den på toyota för ombygge till orginal! detta gäller allt från motoreffekt till sänkningar!

MR2-Mannen
2003-05-07, 09:31
Kan bli strul när det är trimmat....fick vänta 2 månader extra på min bil pga detta....Det komiska var att bilen var 100% återställd till original, men det räckte inte....
Ägaren i tyskland hade monterat trim, och den nya effekten stod nedskriven i de tyska papprena...Fast när jag köpte den så var allt demonterat, och även fast jag kunde visa upp alla trimdelar så gick det inte på SBP...
Va bara att be toyota gå igenom bilen, och skriva ett intyg på att den original, låter väl enkelt? Ja, det borde ju vara det. Men detta tog 2 månader!! Tills slut fick jag åka dit och gnälla på den ansvarige personligen, dagen efter damp intyget ner i brevlådan ;)