handdator

Visa fullständig version : Gissa vad som letat sig hem till mitt garage ...?

SupraMagnus
2003-05-09, 07:33
En Supra MKIV står nu hemma i mitt garage igen :D :D :D

/Magnus

Anders
2003-05-09, 07:44
Kunde inte du heller hålla dig borta någon längre tid :?: . Grattis och lycka till med nya bilen då. :)

Force
2003-05-09, 10:14
det var på tiden :wink: gratulerar

Rainman
2003-05-09, 11:46
Grattis Magnus !

Jag kan bara säga att jag är nu avundsjuk på dej åxå... :twisted:

Sparco
2003-05-09, 13:09
BBBIILLLDEEERRR INNNFFOOOOO!!!!! :D :D :D :twisted:

Egnell
2003-05-09, 19:19
Nej nu...!! :shock:

För o vara lite fräck så blir det till att övertala min kära mor om att en liten "släktträff" vore på sin plats :mrgreen:

Robban
2003-05-09, 21:26
Tja!

JA det är ju bara att ta och gratulera.
Nu vill vi ju ha lite info och bilder..

Supramannen
2003-05-09, 22:34
Grattis

Hör av dig för trimm...:)

Tojo
2003-05-09, 23:07
:) grattis och lycke till med trimm. :D

Ferox
2003-05-10, 11:35
Varför tror ni att det ska vara trim? :lol: :wink:

SupraMagnus
2003-05-12, 20:38
Tackar så mycket allihopa !
Trim kommer det naturligtvis att bli så småningom ......
Kan bara säga att din arm (Rickard) hade legat illa till om bilen hade varit till salu ...eller hur ? :roll:
Bilen är extremt "rare" ....
Specialbeställd europamodell "hardtop" ....
Kanske den enda i Europa ?
1995 årsmodell (min) är sålda i 18 ex. i hela USA ...
En extrem dröm att hitta denna extrema pärla till bil har gått i uppfyllelse ....

/Magnus

Fonz
2003-05-12, 20:49
Så du kunde inte heller klara dig utan.... ;)
Grattis, nu vill vi ha bilder på den ovanliga modellen!!!!!!

Rainman
2003-05-12, 22:54
Tackar så mycket allihopa !
Kan bara säga att din arm (Rickard) hade legat illa till om bilen hade varit till salu ...eller hur ? :roll:
Bilen är extremt "rare" ....
Specialbeställd europamodell "hardtop" ....
Kanske den enda i Europa ?
1995 årsmodell (min) är sålda i 18 ex. i hela USA ...
En extrem dröm att hitta denna extrema pärla till bil har gått i uppfyllelse ....

/Magnus
Hajar nada??? Berätta!

Supramannen
2003-05-12, 23:16
Har sett Hardtop i Sverige för

Hardtop är det enda rätt och som Magnus säger hade jag gett min högra arm för en sån,hade jag behålt min Supra hade jagkapat av skit targa taket och fixat nytt

Rainman
2003-05-12, 23:24
Har sett Hardtop i Sverige för

Hardtop är det enda rätt och som Magnus säger hade jag gett min högra arm för en sån,hade jag behålt min Supra hade jagkapat av skit targa taket och fixat nytt
*haha* OK, nu fattar jag!

SupraMagnus
2003-05-28, 17:25
BBBIILLLDEEERRR INNNFFOOOOO!!!!! :D :D :D :twisted:

Här kommer lite bilder och info på bilen :
10000 mil , en ägare före mig , fullservad på samma toyotaverkstad hela tiden full dokumentation.
Helt original (ett tag till i alla fall ) hardtop modell .
Dom stora fula gröna export skyltarna som skär sig något hemskt mot bilens röda färg , ska snart bort.

http://www.optical.se/supra/ht1.jpg
http://www.optical.se/supra/ht2.jpg
http://www.optical.se/supra/ht3.jpg
http://www.optical.se/supra/ht4.jpg
http://www.optical.se/supra/ht5.jpg

/Magnus

de Schalom
2003-05-28, 17:39
Fin fin

Du råkade inte köpa den i Tyskland eller?

SupraMagnus
2003-05-28, 17:42
Nej , jag köpte den i Spanien körde den hem

/Magnus

de Schalom
2003-05-28, 17:50
Nej , jag köpte den i Spanien körde den hem

/Magnus

Okej, fanns nämligen en röd hardtop i tyskland, hamburg. Därför som jag undra, ser ut att vara ett fint ex i alla fall

SupraMagnus
2003-05-29, 19:17
Var den hardtopen också europamodell ?...enligt Toyota kan man räkna europamodellen i hardtoputförande på ena handens fingrar ...
Min årsmodell såldes i 18 ex. i USA 3st. i superred .

/Magnus

Thomas T66
2003-05-29, 20:46
Flexar targan så förbannat eller vad? varför är denna så mycket bättre??
riktigt fin kärra Magnus (avis så jag sprang 23 varv runt kåken för att lugna mig) hur mycket mindre väger hardtopen är den mycket dyrare än targan eller bara omöjlig att få tag i eller båda :lol:

SupraMagnus
2003-05-30, 20:34

"Ja alla targor flexar ganska duktigt eftersom nästan ingenting håller i hop bilen där det som bäst behövs ...
Därför vill dom som racear med sina MKIV ha hardtop.
Dom som kört targa med strutbar både fram och bak anser att hardtopen är styvare original .
Att det blir tystare än targa kan jag intyga ..."

riktigt fin kärra Magnus (avis så jag sprang 23 varv runt kåken för att lugna mig)

"varför sprang du inte 24 varv så det hade tagit ett dygn" :lol:

hur mycket mindre väger hardtopen är den mycket dyrare än targan eller bara omöjlig att få tag i eller båda :lol:
"Min vägde i dag på registreringbesiktningen ( som för övrigt gick kanon )
1520kg utan förare med ca 20 liter bensin . Jag vart lite nyfiken på dessa hardtops för drygt ett år sen närjag hörde talas om en liten exklusiv skara i USA som samlade på dessa bilar , den enorma viktskillnad som det ryktades om visade sig efter mina kontakter med dessa ägare inte helt sanna men ca 40-50 kg lättare ska det vara , kanske inte så dåligt med tanke på att Toyota jobbade med att få ned vikten på MKIV jämfört med MKIII med 100 kg på alla möjliga sätt ...dock inte på bekostnad av hållbarhet direkt :) "

"Dyrare än targan , beror på , jag vet folk i USA som letar efter dessa med ljus och lykta och är beredda att betala vad som helst samtidigt som du kan ha enorm tur och hitta en för normalt pris , jag som gammalt suprafreak vet dock att MKIV är ovanliga i Sverige och den blir ovanligare i kvadrat som hardtop oavsett om den är bättre eller sämre ,
och jag tycker det är kul att äntligen äga en , vi som har en supra MKII MKIII eller MKIV har nog en dragning åt ovanliga bilmodeller och det är jag stolt över , folk som väljer nånting udda och är stolta över det .."

/Magnus

Ferox
2003-05-31, 02:07
Så sant Magnus. :D Är det din bil som är i filmen från Kristian med den där drifting Corollan? En röd MKIV rejsar mot den där vrålsnabba silvriga Fiat Unon?

Thomas T66
2003-05-31, 22:59

"Ja alla targor flexar ganska duktigt eftersom nästan ingenting håller i hop bilen där det som bäst behövs ...
Därför vill dom som racear med sina MKIV ha hardtop.
Dom som kört targa med strutbar både fram och bak anser att hardtopen är styvare original .
Att det blir tystare än targa kan jag intyga ..."

riktigt fin kärra Magnus (avis så jag sprang 23 varv runt kåken för att lugna mig)

"varför sprang du inte 24 varv så det hade tagit ett dygn" :lol:

hur mycket mindre väger hardtopen är den mycket dyrare än targan eller bara omöjlig att få tag i eller båda :lol:
"Min vägde i dag på registreringbesiktningen ( som för övrigt gick kanon )
1520kg utan förare med ca 20 liter bensin . Jag vart lite nyfiken på dessa hardtops för drygt ett år sen närjag hörde talas om en liten exklusiv skara i USA som samlade på dessa bilar , den enorma viktskillnad som det ryktades om visade sig efter mina kontakter med dessa ägare inte helt sanna men ca 40-50 kg lättare ska det vara , kanske inte så dåligt med tanke på att Toyota jobbade med att få ned vikten på MKIV jämfört med MKIII med 100 kg på alla möjliga sätt ...dock inte på bekostnad av hållbarhet direkt :) "

"Dyrare än targan , beror på , jag vet folk i USA som letar efter dessa med ljus och lykta och är beredda att betala vad som helst samtidigt som du kan ha enorm tur och hitta en för normalt pris , jag som gammalt suprafreak vet dock att MKIV är ovanliga i Sverige och den blir ovanligare i kvadrat som hardtop oavsett om den är bättre eller sämre ,
och jag tycker det är kul att äntligen äga en , vi som har en supra MKII MKIII eller MKIV har nog en dragning åt ovanliga bilmodeller och det är jag stolt över , folk som väljer nånting udda och är stolta över det .."

/Magnus

intressant läsning och tack för ett utförligt svar Magnus!!
Ska du köra den orignal eller blir det en vridstyv räserbil :mrgreen:

en sak kan jag dock inte sluta tänka på hur mycket tjänar man egentligen på strippen med en hardtop gentemot targan om man låt oss säga två bilar med samma specs som Rickards glassbil skulle köra?

T39m
2003-06-01, 20:15
En sån skulle jag kunna tänka mig.....de borde ju ge ganska mycke att ha en hardtop jämfört med en targa.... / Jimmy -> T39m

KristianAE86
2004-07-18, 00:47
Så sant Magnus. :D Är det din bil som är i filmen från Kristian med den där drifting Corollan? En röd MKIV rejsar mot den där vrålsnabba silvriga Fiat Unon?

nopes.. det e Raswan´s - targa :lol:

DaNoob
2004-07-18, 04:35
Ingenting är ju omöjligt men är det möjligt att "bygga" om en mkiv targa till hardtop och skulle det vara mer ekonomiskt än att köpa en hardtop från början?

när ni pratar om flexar så antar ja att ni menar att chassit inte känns solid utan att de rör på sig? :roll:

WingsWest
2004-07-18, 14:49
Grattis till en Underbart fin bil! 8)

Kan inte göra annat än att avundas lite på :oops:

Flexa=Chassit rör på sig jupp..

Hardtopen har som sagt ett Vridstyvare Chassi som på det sättet är lättare att anpassa till bana och strip..

sen om man nu är ute efter en Hardtop och kan tänka sig sitta på högersida är det ju inga problem, Jocke Rickard fixar hem UK bilar m.m :wink:

Audi-DeDDe
2004-07-19, 23:35
Magnus var det du som vrålade förbi Priso på Industrigatan tidigare idag ?
Ser alltid din bil i så konstiga lägen så han bara att se den i högst 4 sec
Men ser väldigt najs ut :)

Rainman
2004-07-19, 23:42
Alltså...ni har koll på att Magnus startade den här tråden 9 Maj förra året va?

Audi-DeDDe
2004-07-20, 00:16
Jodå det har jag koll på :P, var bara tvungen o fråga om det var hans bil jag såg idag och få framföra hur grömm den är :)
Känndes smidigare att göra det så här istället för ett pm :P

swedemix
2004-07-22, 23:17
Väldigt najs! :wink:

Supragrappen
2004-07-23, 15:31
Ingenting är ju omöjligt men är det möjligt att "bygga" om en mkiv targa till hardtop och skulle det vara mer ekonomiskt än att köpa en hardtop från början?

när ni pratar om flexar så antar ja att ni menar att chassit inte känns solid utan att de rör på sig? :roll:

Har du bara råd med plåt, spackel, svetstråd...och en del tid o tålamod så äre inga probl..