handdator

Visa fullständig version : Hur vill DU att forumet ska se ut?

Rainman
2003-03-06, 23:01
Hur vill du att forumet ska se ut?
Vilka färger, storlek, text....osv...
Vad saknas, vad ska bort...?

Jag personligen föredrar lite mörkare färger och ljus text, det trivs mina ögon bättre med, och större text!
Och när man quote:ar någon så hamnar det i vita inramningar...inge fint eller kul, tycker jag!

Vi får se vad Rickard tycker om det här! Det är ju ändå han som bestämmer! :mrgreen:

Få höra lite förslag nu !

/Reine

gurkburk
2003-03-06, 23:44
En grej som jag ser som viktig är att man har minst 2st aktiva medlemmar som kan sköta forumet osv. Dessutom är det väldigt viktigt att man inte bara har 1 person på toppen, det blir lite tryckt känsla då tror jag.. Ser iof att rainman är o tassar runt på något forum tyckte jag, när jag tittade lite snabbt tidigare, vilket är bra :)

Thomas T66
2003-03-06, 23:54
Mina ögon trivs också bättre med mörkare bakrund och ljus text det gamla supramannen.com var väldigt bekvämt om man kan uttrycka sig så
och en bild längst upp är ju en klassiker vid det här laget

BBB zooloo
2003-03-07, 01:16
Ett fotoalbum, en snygg forumbild - jag gillar SubSilver som det är annars.
Avatars o smileys spelar ingen roll för mig.

de Schalom
2003-03-07, 01:56
En grej som jag ser som viktig är att man har minst 2st aktiva medlemmar som kan sköta forumet osv. Dessutom är det väldigt viktigt att man inte bara har 1 person på toppen, det blir lite tryckt känsla då tror jag.. Ser iof att rainman är o tassar runt på något forum tyckte jag, när jag tittade lite snabbt tidigare, vilket är bra :)

Tror att rainman är någon moderator också, vilket är bra. Håller helt med din tidigare text. Tycker att quote varandra på detta sätt är mycket snyggare och lättare att läsa och se också.

Tycker färgerna blir lite trista om de blir svart bakgrund osv, precis som många andra bilforum tycker jag. Gillar som det är nu med andra ord :lol:

Egnell
2003-03-07, 07:23
Håller med tidigare inlägg.... mörkt å mysigt ska det vara :roll:

Egnell
2003-03-07, 11:54
Borde det inte läggas till lite fler rubriker, typ Off-topic m.m. Jag kanske bara är van med supras.nu, men det är ju lite tomt just nu tycker jag :cry:

BBB zooloo
2003-03-07, 12:20
Tjo! jag vill gärna ha en avdelning där vi kan speca intressanta träffar och evenemang! typ:

12/6 19.00 Drive in Bio i Surahammar: Fast and the Furious 2
12/6 21.00 Däckbränning och kafferep hos Masa

de Schalom
2003-03-07, 12:23
rubriker....hmm....tycker de finns lagom med sådna här :lol:

Egnell
2003-03-07, 12:30
rubriker....hmm....tycker de finns lagom med sådna här :lol:

:P Daa... "rubriker" .... Trådar/Avdelningar om det låter bättre! :cry: :D

de Schalom
2003-03-07, 12:36
:P Daa... "rubriker" .... Trådar/Avdelningar om det låter bättre! :cry: :D

skojar lite med dig...men fler trådar kommer också...lol

Rainman
2003-03-07, 12:57
Tjo! jag vill gärna ha en avdelning där vi kan speca intressanta träffar och evenemang! typ:

12/6 19.00 Drive in Bio i Surahammar: Fast and the Furious 2
12/6 21.00 Däckbränning och kafferep hos Masa
Ja, det kommer att bli lite flera avdelningar.

Däckbränning och kafferep hos Masa
DEN vill JAG ha !!! :D 8)

Supramannen
2003-03-07, 18:04
Jag är lite imot forums med aldeles för många under delar

Kommer öka med ett par så fort trafiken ökar

Egnell
2003-03-07, 20:40
Det ska ju inte vara allt för mycket såklart... att lägga både Delar och Bilar under samma var ju ett smart drag iaf :P

Men nåt mer är ju inte fel, inte för att verka tjatig, men Off-topic är ju bra att ha.

gurkburk
2003-03-08, 13:32
Jo offtopic måste man ha.. annars blir det en utspridning av konstiga inlägg :p

de Schalom
2003-03-08, 14:14
Nu finns det ett Skitsnack = Offtopic i alla fall

Rainman
2003-03-09, 23:05
Det är lite trevliga ändringar på G....
Bla färgerna! Det kommer att bli bra tror jag! :D

Forstätt gärna att komma med ideér, det gillar jag!

de Schalom
2003-03-10, 00:59
Rainman och supramannen

Detta har nog inte riktigt med utseendet att göra med. Men jag tänkte att man kanske skulle kunna ha en sida som har med ens bil att göra med. KOmmer ihåg att supramannens gammla forum hade något liknande. På den sidan kan det då vara lite bilder, modds, fakta osv som man då kan läsa om medlemmarnas bilar eller vad säger ni?

Om de låter bra så kan jag hjälpa till lite med konstruktionen osv om ni nu skulle vilja det.

Rainman
2003-03-10, 01:04
Det tycker jag är en bra idé! Jag önskar att jag kunde lite mer om sånt.
När det gäller web-konstruktion så är jag inge vidare..tyvärr. :(

Men jag tycker att vi ska ha en sån avdelning !

de Schalom
2003-03-10, 01:17

I fall man skulle ha något sådant så bör man även ha det så att vi medlemmar kan fixa och ändra på det själva (alltså på våran egen sida med bilen) så de kan ju läggas in på profil eller liknande. Eftersom bilen förändras en del under tiden så tror jag att detta är bra. Förstår du?

Björn Larsson
2003-03-10, 01:21

I fall man skulle ha något sådant så bör man även ha det så att vi medlemmar kan fixa och ändra på det själva (alltså på våran egen sida med bilen) så de kan ju läggas in på profil eller liknande. Eftersom bilen förändras en del under tiden så tror jag att detta är bra. Förstår du?
tycker att det låter som ett magnifikt förslag, så jag håller med till fullo :)

-FW-
2003-03-12, 10:21
:idea:
Kan man inte prata snällt med de som pillar med depån på zatzy och höra hur de har gjort? Även om den inte är perfekt så innehåller den ju det mesta... Bara en tanke.