handdator

Visa fullständig version : ÄNTLIGEN är Supran hemma !!!

StreZzerMAN
2003-05-16, 01:09
Som ni kanske har läst innan så gick allt och lite till åt helvete för mig när jag skulle importera en Supra MKIV från Polen....Men idag åkte jag ner till Berlin med bilsläp och hämtade hem den, men det håll på att gå åt helvete igen när jag skulle ha upp den på släpet.... Bilen var lika bred som släpet och när jag säger "LIKA" så menar jag att det inte fanns EN ända millimeter mellan fälgbana och släpkant, sved lite att repa fälgbanan men det fick man ta, de var skadade sen innan också så dom ska ändå på renovering... Så iaf JIIPPII !!! =) Nu ska man BARA byta motor med !

Mvh /Robin Laurin

Maxout
2003-05-16, 08:28
Jag har läst om ditt äventyr och det är ju helt otroligt vilket oflyt du har haft.
Saker och ting har gått dåligt ibland men det här slår ju det mesta
Jag hoppas det går bättre i fortsättningen.

MVH Maxout

StreZzerMAN
2003-05-16, 09:22
He he det KAN inte gå sämre nu tycker man !! :twisted: :D

Rainman
2003-05-16, 10:44
Skönt att få hem bilen! Vem byter motorn?

Strykis
2003-05-16, 12:41
Du kan ju sätta i en Volvo b20 motor då blir det lite billigare 8)

SupraPierre
2003-05-16, 13:13
Vad ska du ha för motor/och annat under huven då ?
Funderar också på privatimport, blev det dyrt lr, lönar det
sig något att importera privat ifrån europa ? :lol:

StreZzerMAN
2003-05-16, 23:27
Tja, jag har köpt Rickards block med smidda vevstakar och smidd vevaxel och lite annat smått och gott =)

Motor bytet gör jag själv, måste ju se till att det blir riktigt gjort :P

I övrigt så blir det nog BPU + FMIC denna sommar, då det är en hel del "små fix" på bilen så som lite grejer som ska lackas om osv...

Men det lär nog ta en månad innan den rullar OM allt går väl... Men med min otur så kan det ju bara gå åt ett håll :lol:

Bateman
2003-05-17, 00:09
Tja, jag har köpt Rickards block med smidda vevstakar och smidd vevaxel och lite annat smått och gott =)

I övrigt så blir det nog BPU + FMIC denna sommar, då det är en hel del "små fix" på bilen så som lite grejer som ska lackas om osv...

Men det lär nog ta en månad innan den rullar OM allt går väl... Men med min otur så kan det ju bara gå åt ett håll :lol:

Gött att du fått hem den nu iaf, hoppas det går bra för dig, lider verkligen med dig!
Nice att du fick tag i en av Rickards skapelser oxå, då har du ju en rätt stabil grund om man säger så!
Bara å trimma när plånboken har hämtat sig! :wink:

//Björn

StreZzerMAN
2003-05-17, 14:57

Gött att du fått hem den nu iaf, hoppas det går bra för dig, lider verkligen med dig!
Nice att du fick tag i en av Rickards skapelser oxå, då har du ju en rätt stabil grund om man säger så!
Bara å trimma när plånboken har hämtat sig! :wink:

//Björn

Jajemänsan ! :twisted: Nja man får väl ta en sak i taget nu iaf... :lol:

janf
2003-05-17, 20:42
Bra att du har fått hem bilen till Svedala, tycker att säljaren visade heder som "delar på problemet", för du fick väl avdrag på priset om jag förstod rätt.

Var håller du hus i Ronneby, tänkte jag kunde komma förbi och kika hur det går för dig, om det är OK. Komma med några glada tillrop kanske .

StreZzerMAN
2003-05-18, 17:41
Japp jag bor i Ronneby, Visst får du komma å kolla om du vill :) Men jag e inte hemma på veckorna så mycket så det blir att meka på fredag lördagar och söndagar mest...

Mvh /Robin Laurin

Supramannen
2003-05-18, 23:33
[quote=StreZzerMAN]Tja, jag har köpt Rickards block med smidda vevstakar och smidd vevaxel och lite annat smått och gott =)

Ja mycket fin shortblock du köpte

Värre stakar är det men orginal vev

StreZzerMAN
2003-05-18, 23:38
Så var det kanske ja... :)

janf
2003-05-21, 13:32
Hej, Maila mig ditt telefonnummer så kan jag slå dig en signal och kolla om du är hemma, är själv ofta borta i veckorna, ska jag komma förbi så för det bli en helgdag. Har i.o.f varit på Kallinge FPL 4 ggr denna veckan, flygpendlar just nu

Har ju själv haft min mkIV i 5 år nu, nästan "stock" hela tiden, trots suprammanens övertalningsförsök, ok lite högre turbotyck har jag i alla fall.

I veckan köpte jag en gammal smuggler så nu blir det inte mycket över till mer BPU även om ett 3-tums lockar, den är ju för tyst. Får åka fort på vattnet också nu...