handdator

Visa fullständig version : "47 körkortslösa efter Emmaboda"

Jaffa
2003-05-17, 21:53
Idag när vi åkte upp till Emmaboda i en kompis van så åkte hans körkort..
110 på 70 väg...

vad vi har fått höra så skulle 47 personer blivit av med kortet..
Tråkigt, ja......
Väldigt idiotiskt när dem har varnat för farbror blå under dagen..

SupraPierre
2003-05-17, 22:42
Hörde det också 87 st hade blivit stoppade för någon "trafikförseelse"
varav för 47 drogs körkorten in... :roll:

Thomas T66
2003-05-18, 21:08
speakern sa att dem hade plockat 46st då var kl ca 13-00 sen tog dem nog några på väg hem också lite tråkigt men men dem har ju faktiskt varnat för extra kontroller som sagt

APU
2003-05-18, 21:37
Jo tack, snutarna stod på rakaste och längsta 90 rakan. 1600 spänn!
116 km gillade dom inte riktigt...... :(

Gullig
2003-05-19, 00:37
Blev tagen 2 gånger för vingen. Första gången på vägen upp var lite osis trafiklednings chefen som stoppade mig =(. men blev bara en ombesiktning sen fick jag åka. efter de mätt överallt på bilen och vingen och tagit 40st kort. Sedan åkte man förbi en snut buss på hem vägen 5 min efter kommer den i en sån jävla rulle med blåljus och allt. Han var ej glad ibörjan direkt. Visade honom pappret på ombesiktning då började de klaga på kalmar polisen att de var dumma i huvudet och jag var tvungen att plocka bort vingen på plats med deras vertyg. Så där satt man och plockade ner den i molekyler medans de pratade om hur bra verktygs lådan var och hur de ville ha en sån =), fick sån lust att säga `ja en sån har man många av men det har väl ej ni med ruttna polis löner` men man försöker ju vara så förstående och snäll som möjligt, det brukar funka. Och det gjorde det även denna dag han sa till och med "trevlig sommar pojkar" hehe

Z_Lopez
2003-05-19, 00:45
Blev tagen 2 gånger för vingen. Första gången på vägen upp var lite osis trafiklednings chefen som stoppade mig =(. men blev bara en ombesiktning sen fick jag åka. efter de mätt överallt på bilen och vingen och tagit 40st kort. Sedan åkte man förbi en snut buss på hem vägen 5 min efter kommer den i en sån jävla rulle med blåljus och allt. Han var ej glad ibörjan direkt. Visade honom pappret på ombesiktning då började de klaga på kalmar polisen att de var dumma i huvudet och jag var tvungen att plocka bort vingen på plats med deras vertyg. Så där satt man och plockade ner den i molekyler medans de pratade om hur bra verktygs lådan var och hur de ville ha en sån =), fick sån lust att säga `ja en sån har man många av men det har väl ej ni med ruttna polis löner` men man försöker ju vara så förstående och snäll som möjligt, det brukar funka. Och det gjorde det även denna dag han sa till och med "trevlig sommar pojkar" hehe

Fan har inte dom nåt annat för sig.
Ta bort vingen??? skadat?

Gullig
2003-05-19, 00:56
De klassade den som trafikfarlig anordning och ville ge mej 1000kr i böter och prick. Då hade mitt kort rykt direkt.
Annars ska de klassa den som olaglig spoiler bak.

Rainman
2003-05-19, 08:00
]kommer bli grymma problem med polisen med den osannolikt höga aluvingen. första bästa snut som ser den kommer göra en handbromsvändning och "ingripa" tror jag...
Kan hålla med MaZe...

Jaffa
2003-05-19, 10:44
sammanlagt blev 131 st av med körkortet...
pratde med farsans polare som stod ute på vägarna till och från emmaboda...
väldigt tråkigt att folk inte fattar...

Nikorasu
2003-05-19, 11:19
Något som inte jag fattar är varför folk kör fort på vägarna speciellt när det är bilträffar, det är ju inte som att snuten tar ledigt sådana dagar, världens guldläge, det är fan dem ända dagarna som man till 100% kan vara säker på att dem verkligen står där, kan bara säga att man då får skylla sig själv, klart som fan att det kan vara extra kul att köra lite fort till en "bilträff" och framförallt därifrån med adrenalinet pumpandes, men för helvete är lite som rysk roulette med sex kulor liksom...

Anders
2003-05-19, 12:24
Något som inte jag fattar är varför folk kör fort på vägarna speciellt när det är bilträffar, det är ju inte som att snuten tar ledigt sådana dagar, världens guldläge, det är fan dem ända dagarna som man till 100% kan vara säker på att dem verkligen står där, kan bara säga att man då får skylla sig själv, klart som fan att det kan vara extra kul att köra lite fort till en "bilträff" och framförallt därifrån med adrenalinet pumpandes, men för helvete är lite som rysk roulette med sex kulor liksom...

Det fattar inte jag heller, totalt så var det ca 110 st som fick böter och ca 130 som blev av med kortet. Högsta hastighet uppmättes till 214 km/h utanför Emmaboda.

Gullig
2003-05-19, 14:00
Vem fan stannar om man kör i 214km/h jag hade gasat ännu mer om snuten var där och svängt in på nån skogsväg och väntat nån timme.

X-TREME
2003-05-20, 18:30
De klassade den som trafikfarlig anordning och ville ge mej 1000kr i böter och prick. Då hade mitt kort rykt direkt.
Helt sjukt egentligen...man får köra omkring med allt möjligt(och omöjligt) på takräcke....ett takräcke fullt med skidstavar,plankor,järnspett å annat helvete tycker då jag känns trafikfarligare annordning än en vinge...även om man så kör omkring med Monika Öbergs gamla top fuel vinge...

Sparco
2003-05-21, 14:02
vad var dte för vinge du hade på Gullig?

Rainman
2003-05-21, 14:16
vad var dte för vinge du hade på Gullig?
http://hem.passagen.se/polisen_ttt/gullig/pearl.htm

Sparco
2003-05-21, 14:36
vad konstigt att dom tog han! :roll:

Rainman
2003-05-21, 16:52
vad konstigt att dom tog han! :roll:
Ja, eller hur?

Gullig
2003-05-21, 20:00
Helt sjukt egentligen...man får köra omkring med allt möjligt(och omöjligt) på takräcke....ett takräcke fullt med skidstavar,plankor,järnspett å annat helvete tycker då jag känns trafikfarligare annordning än en vinge...även om man så kör omkring med Monika Öbergs gamla top fuel vinge...
Det vettigaste jag hört på år och dar!!!!!!!!!! Ska nog sätta ett par spjut på takräcke och köra igenom snut kontroller :lol: