handdator

Visa fullständig version : Snabba bilar i karlskrona?

Frost
2003-05-23, 22:55
Hej hej
Undrar om det finns några snabba bilar i kkna?
Och om det är någon som vet om det finns ett bra ställe (lagligt...? man kan ju alltid hoppas...) att räjsa på

Vore kul att se vad kompisens Evo klarar :P

janf
2003-05-23, 23:30
Nej, jag har kört "stock" med min mkIV i 5 år nu trots supramannens övertalningsförsök. Men det rullar ju några mkIV till här i stan....

Ferox
2003-05-24, 02:15
Jag skulle lätt ge vika :D Ser ingen anledning och hålla en sådan bil orginal i motorn, är nästan syndigt. :D

de Schalom
2003-05-24, 07:03
Jag skulle lätt ge vika :D Ser ingen anledning och hålla en sådan bil orginal i motorn, är nästan syndigt. :D

kostar en del att trimma också, vissa kanske gillar andra saker än bilar också. Menar inte något illa mot dig alltså, bara en liten "side note" :)

Ferox
2003-05-24, 13:16
Jo, han bestämmer själv, undrade bara.

Så mycket pengar behöver det inte vara för lite BPU. Han köpte ju sin Supra för 5 år sedan. Under den tiden kunde man gjort lite. Men det är inte för sent än :D

Frost
2003-05-24, 13:49
jo, en har jag sett.. dock inte flera.. den blå automataren brukar rulla till stumholmen, känns lite dåligt med tanke på att det är ägaren till bilfirman som vill sälja den som kör den varje dag... skulle aldrig köpa den, men vi har kört ett kort race mot den, jag hejjade givetvis på supran men evon vann ändå... usch usch

finns det inga som kan sätta kompisens evo på plats ? :)

B00ST
2003-05-25, 18:42
Kom till uråsa nu på lördag 31/5 Så vet man aldrig vad som händer :shock:

Frost
2003-05-26, 14:09
damn... ett sånt fint erbjudande och jag är inte här! typiskt..
kommer vara i borås och panga med airsoft...
men helgen efter det ska vi nog klara :wink:

Sparco
2003-05-26, 21:53
http://www.blekinge.streetcars.nu :D :D :D

janf
2003-05-26, 22:03
Kör väldigt lite med min mkIV. Sol, +20 och ingen risk för regn, då kan den få komma ut och rulla lite.

Rätt skönt att rulla in på besikningen år efter år och de gör honör och säger allt är i toppskick, välkommen tillbaka nästa år.

Har kört mega trimmad Opel en gång i tiden, hade bytt motor och trimmat, hade nog minst 3 * orginaleffekten i bilen. Varje besikning var en skrämande upplevelse, trots bilen var i kanonskick så gällde ju finurlighet, bön, bedjande, mekande osv,osv,osv..... enklare då att köpa en bil som är snabb nog för mig redan från början. Sen finns det ju andra som aldrig får nog ändå.

Kommer ni att orka "förbereda besiktningen" varje år. Tror inte det är många som haft en mkIV så länge som mig. Många verkar köpa, trimma och sedan sälja. Tänker nog bevara bilen original, kanske ett tecken på att man börjar bli gammal.......

Ev kanske en långkörning ned till Spanien på 700-800 mil i sommar, det är inte många som gör det med sina BPUade biler.

Sparco
2003-05-27, 07:22
OFFTOPIC

om du ska ner till spanien e det möjligtvis Málaga du ska till då? för då skulle du kanske kunna ta med lite saker till mig mot betalning då? :D