handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att köpa Supra !

Supra_prospect
2003-06-07, 18:15
Hej
Vad är det man skall tänka på när man köper en supra ?
Jag skulle vilja ha en som kostar under 270 000 eftersom min nuvarande bil ligger runt 250-265k.
Finns det nån man kan lita på som inporterar supror från tyskland ?
Helst vill jag ha en som är standard dvs inte tok trimmad.
Sen har jag även hört att man inte skall köpa USA modellen, hur ser man skillnad på Eu och USA modellen ?

Sen till min sista fråga, mellan tummen och pekfingret vad kostar det att trimma bilen till ca 450-500hk ? eller vad är rekommenderat att trimma med standard saker, får man ut många extra Hk på ca 30 000 ? ( har inte råd mer mer :\ )

Har kollat på denna som verkar fin, ursäkta den långa länken vet ej hur man gör på annat sätt.. http://home.mobile.de/cgi-bin/hpsearch.pl?CountOff=11&DataNr=10&DisplayDetail=11111111121333531&DoSearch=1&FormSort=2&KundenHomePageFlag=1&Page=0&SearchCat=bereich%3dall%26sprache%3d1&bereich=all&bgcolor=cccccc&kundennr=508694&sort=2&sprache=1&waehrung=

NorrlandsGuld
2003-06-07, 22:48
Verkar väldans lik den som var till salu strax utanför Hannover för ett tag sedan!... verkar ha samma spec. med ny kamrem å allt!.. den hade dock rullat 21.000 mil... *ler* ´men det kan ju vara en annan med!

Supra_prospect
2003-06-08, 00:19
Hehe ok !
Inte så bra om det skulle vara samma :\
Nu var det där bara ett exempel, finns det någon annan stans man kan kolla efeter vänsterstyrda supror tex "mobile.de" ?

Ge mig gärna exempel på "seriösa" importörer som man kan lita på !

Nån som vet om det finns någon i sverige som importerar från USA eller är det för dyrt att köpa därifrån ?

Är även sugen på en skyline men inte efter jag sett priset på R34:an :(

När slutades vänsterstyrda supror tillverkas ?
Har sett en massor av Höger supror i englad ändå ypp till årsmodell 02 ?
fast inte en enda supra senare än 96... kan dock vara pga att jag inte sett mer än ca 8-10 supror på mobile.de

Är det nån skillnad i motor på olika supror ? med twinturbo ? såg nån som kallas -T

Oj oj nu blev det många frågor men detta verkar vara ett bra forum att fråga på, inte lika mkt pajkastning som andra...

NorrlandsGuld
2003-06-08, 00:50
Tror TT:n fanns till 98 i USA... men jag är inte säker... har importat 4 st supror... men dom är inte enkla att komma över.!.. prisbilden mellan tyskland och sverige är inte så stor om man ser till fräscha ex!... däremot så är taskiga ex billiga både i sverige och tyskland!!... ca 200k.... mer än så kan man nog inte säga om det hela... hittar du en seriös kille som importerar så löser det sig utan större problem!.. 8)

Supra_prospect
2003-06-10, 00:13
Hmm verkar inte så lätt att få tag på en supra medger jag nu !

Har suttit i en vecka i sträck och letat fast hittar inte mkt
Mina krav är manuell 6 växlad gärna svart eller röd inte gått över 8000 mil max 280 000 om den inte är som ny dvs gärna standard eller lättare trimm.
Mkt utrstning osv

Tacksam för hjälp att finna en pärla !

Verkar finnas en del supror i USA men är ju inte billigt att importera,
dessutom så har många av dom 500hk+ och kostar över 400 000 :\

De sidor jag letat på är tex mobile.de några norska sidor samt usa sidor.
i england finns det ju hur många som helst fast med litet fel styrning : )

Supra_prospect
2003-06-11, 00:34
Ingen som har några tips ?

Nån som har en aning vad det kostar att ta in en supra från USA om man säger att den kostar ca 250 000 att köpa där ?
Är ju frakt tull osv eller ?

Vad blir det totala priset ?.

Martino
2003-06-11, 11:48
är det inte lite dåligt att man på ett "seriöst" supraforum som detta inte får några raka svar på så elementära frågor.. de borde väl de flesta någorlunda kunniga supra-människor kunna svara på(?)

(eloge till NorrlandsGuld som iaf svarar... )

suprasam
2003-06-11, 14:05
Till Martino hur seriöst forumet är tänker jag inte uttala mig om, men som man frågar får man oftast svar. Eftersom detta inte är första gngen frågan Supra_prospect ställde behandlas tror jag många blir lite trötta på att vissa personer vill ha allt serverat på silverfat, jag kan personligen rekommendera sök funktionen om den är obekant, denna löser oftast snabbt och smidigt problemen man har. Att få tag på en MKIV 6-vxl med under 8000 mil på mätaren är inte lätt kommer troligtvis att ta flera månader priset är svårt att säga men räkna med 250-350 beroende på vad som sitter på bilen. Tänk oxå på att det skiljer en del mellan USA spec. och EU spec. (hint avänd sök har behandlats tidigare) vad det gäller import från USA se här http://www2.bilprovningen.se/ ( tänk vad man kan hitta med google :-)).

Hoppas att det var ngn hjälp

P.S kunde inte låta bli att retas lite ;-)

SupraMagnus
2003-06-11, 20:35
Till Martino hur seriöst forumet är tänker jag inte uttala mig om, men som man frågar får man oftast svar. Eftersom detta inte är första gngen frågan Supra_prospect ställde behandlas tror jag många blir lite trötta på att vissa personer vill ha allt serverat på silverfat, jag kan personligen rekommendera sök funktionen om den är obekant, denna löser oftast snabbt och smidigt problemen man har. Att få tag på en MKIV 6-vxl med under 8000 mil på mätaren är inte lätt kommer troligtvis att ta flera månader priset är svårt att säga men räkna med 250-350 beroende på vad som sitter på bilen. Tänk oxå på att det skiljer en del mellan USA spec. och EU spec. (hint avänd sök har behandlats tidigare) vad det gäller import från USA se här http://www2.bilprovningen.se/ ( tänk vad man kan hitta med google :-)).

Hoppas att det var ngn hjälp

P.S kunde inte låta bli att retas lite ;-)

Håller med fullständigt ..orkar man inte ens använda sökfunktionen utan tror att folk ska ägna timmar att skriva ner det som borde vara självklarheter för den som är intresserad så är man nog lite fel ute ... :roll:

/Magnus

Supra_prospect
2003-06-11, 20:50
Ja visst !!

Jag skall använda sök funktionen.. men om ni läser mina tidigare inlägg så kanske ni ser att jag inte hittar så mkt, Om ni tex skulle själva vilja ha en bil så tror jag inte att ni skulle velat få dessa svar. Som jag tidigare skrev så har jag suttit över en hel vecka minst 4-5 timmar per dag för att hitta en Supra, mina enkla frågor borde ju kunna bli besvarede eftersom det finns vissa som kan en del här..
Men orkar man inte så orkar man inte, Sen att man skall skriva "använd sök" lägg ner det kanske, bättre att inte skriva nått i så fall, ni behöver ju inte läsa posten ens. Jag vet inte med verkar finnas en del yngre medlemmar här med, trodde inte det var många under 23 år som hade råd med en supra.

Jag har ialf hittat ett par supror genom en av min frus kusiner som bor i usa samt en kompis som bor i spanien, sen finns det en röd i lindköping som seer helt ok ut dock automat.

suprasam
2003-06-12, 00:08
Lite mer tips i jakten på en Supra och för att få svar på frågor
www.mkiv.com www.supraforums.com

P.S Det var länge sedan jag var under 23 eller ens i närheten av den åldern :-) om det nu spelar ngn roll

SupraMagnus
2003-06-12, 07:10
Den i Linköping kan du glömma , den såldes direkt förra veckan ...
Men har du hittat en i Lindköping så finns den säkert kvar ... :wink:

/Magnus

Menghini
2003-06-12, 07:42
Ingen som har några tips ?

Nån som har en aning vad det kostar att ta in en supra från USA om man säger att den kostar ca 250 000 att köpa där ?
Är ju frakt tull osv eller ?

Vad blir det totala priset ?.

Ca 372.000:- klar i sverige....

Hur man räknar...
Pris x USD-kurs
+ 10.000:- (frakt)
x 1,10 (tull)
x 1,25 (moms)
Bes mm mm i sverige ca 10-15.000:-

suprasam
2003-06-12, 10:00
Ett tips som jag själv använde mig av när jag letade Supror är att
maila alla tyska Toyota försäljare det finns listor över dom om man söker lite på google, då kan man få tag på fina ex. med låga miltal men räkna med att betala mycket eftersom det finns inte många bilar kvar.
Kolla oxå Italien och Spanien Belgien dvs alla länder i EU, import från USA är dyrt och US spec. bilarna saknar många saker som EU spec. bilarna har.

Supra_prospect
2003-06-13, 01:43
Ok !
Tack för hjälpen, letar fortfarande och kommer nog att få göra det ett tag till :\
Ser att jag inte är den enda som får leta..

Jaja hoppas jag hittat nått innnan nästa soma : )