handdator

Visa fullständig version : Hyra en bil i Sverige?

swedemix
2003-06-17, 20:48
Ska snart på semester i Sverige och undrade om någon vet var och hur man kan hyra en bil billigt? Jag har hört att OK hyr ut bilar? Skulle vara bra att få reda på ett ungefär om priserna, rekomenderade bästa ställen etc. Om där finns någon info online nån vet något om istället, even better! Tack!

Daniel MkIII
2003-06-17, 20:57
Kolla på www.avis.se
Inte så billiga kanske men alltid något.

Hanky
2003-06-17, 21:00
Finns även denna sida, lite mer att välja på men säkert lite dyrare.
http://www.mabirent.se/
mvh Hanky

Thomas T66
2003-06-18, 00:47
Hertz brukar ju vara smidiga annars dem finns ju på landvetter annars, jag är för mig att du skulle till västkusten och då borde du landa där :mrgreen:

pelleman
2003-06-18, 03:54
Du kan få hyra min Fjord Escrot -88 billigt. Extrautrustad med bandare och tvåtums sportavgas!

de Schalom
2003-06-18, 20:50
Europcar har jag hyrt några gånger i Europa och vet att de finns i Sverige också. Kika in på http://www.europcar.se/allabilar.asp om inte den länken funkar så kolla på www.europcar.se

Inte så jätte dyra heller

Judge
2003-09-07, 21:04
Heartz är godkända

Martin
2003-09-07, 22:11
De flesta mackar hyr ut bilar. Vet tyvärr inte hur det är med onlinebokningar och så, men det brukar inte vara något problem att få tag i en schysst kärra med kort varsel såhär efter sommaren.

Mvh /Martin

swedemix
2003-09-09, 21:53
Tack for ideerna!
Glömde att förklara vad som hände när jag väl kom till Sverige.
Jag ringde omkring och frågade på mackar och dom stora hyr
namnen. Fick en bra deal på "Halmstad's Bil Uthyrning"(tror det
var namnet). Fick en ganska ny silver Renault Clio för 3 dagar.
Det gick som smort, med inga problem och det blev runt ~2000 kr
(~$300) på kredit kort. Bilen gick bra och tog inte mycket bensin,
var lite klen bara. Orkade knappt up Hallandsåsen!
(Att folk med bimmers och benzar med/utan husvagn på släp
kör som inni..! :shock:)

Rollax
2003-09-10, 00:16
[quote="swedemix"]Tack for ideerna!
Glömde att förklara vad som hände när jag väl kom till Sverige.
var namnet). Fick en ganska ny silver Renault Clio för
Det gick som smort, med inga dyra bensin notor

Hejsan
Har varit Umeå- Boden-Umeå för att sälja en lägenheten och hämta de sista sakerna från min mors dödsbö. Det var ett par saker som inte rymdes i supran, men det gjorde dom i en Renault Clio. Som är mer fyrkantig desssutom fyra dörrar. (Byrå + 2 dunderhögtalare)
285Kr/dygn + 10 gratis mil eller 550/dygn fria mil + självriskreduceringen.50Kr.
Körde 62 mil Fick jobba som f-n för att få i 37 liter efter det. (0,6 nåt)
För Supran hade det varit tvärt om :lol: nästan;
Dom väger ju inget och drar ut 120-130 på fyran sen håller den farten bra på femman
>RoL<

Clubwci
2003-09-20, 19:43
hehe med tanke på hyrbil:) hyrde en Saab 95 Vector turbo på 190hk tror jag:) stackars bil:) den fick lida sina mil från strömstad - Stockholm på ca 4t och 20min:) det är ett par mil.... rejsade med en civic inne i stan vid ett rödljus:) han varvade som fan släppte kopplingen å rökiväg så jag såg inte ett skit men det var nog lika bra för strax en sekund efter kommer det en likadan saab som jag körde hihi fast "blå och vit" och med konstiga lampor på taket:) haha lärde mej en sak där, första gången med bil i sthlm ska nog inte leka för mycket:) ........ :twisted: :twisted: