handdator

Visa fullständig version : Supras.nu

SupraMagnus
2003-06-18, 23:08
Verkar vara nere för räkning just nu igen...?
Ingen moderator ingen som svarar på mail ....
Stäng eländet ...
Håller mig till originalet där kunskapen finnes ...

/Magnus

Rainman
2003-06-18, 23:15
Åfan, jag har inte varit där på ett par veckor...

Thomas T66
2003-06-18, 23:16
Instämmer
tycker det är väldans trevligt här :D :mrgreen: :D oxå

Rainman
2003-06-18, 23:18
Har den varit nere länge?

(jag flyttade den här tråden lite bara) :D

Thomas T66
2003-06-18, 23:25
jag har inte kunnat komma in där denna vecka iaf

mange_
2003-06-19, 01:20
Verkar vara nere för räkning just nu igen...?
Ingen moderator ingen som svarar på mail ....
Stäng eländet ...
Håller mig till originalet där kunskapen finnes ...

/Magnus

Appropå ingenting, har sett att du är ute och rastar supran lite då och då, riktigt läcker är den! :)

Egnell
2003-06-19, 07:20
Ibland lyckas jag komma in och läsa nåt inlägg, sen verkar sajten gå ner lite titt som tätt.

BBB zooloo
2003-06-19, 09:24
jag blir sur när det inte funkar och ingen verkar bry sig om det

Egnell
2003-06-19, 09:52
man är lite väl optimistiskt om man tror att en server står och fungerar utan service. Även en väl fungerande server behöver iaf tillsyn en gång i veckan.

Om ingen sköter den är det ju inte konstigt att sajten ligger nere titt som tätt.

Supramannen
2003-06-19, 11:55
Jag har också försökt komm ain där men den verkar va nere minst ett par gånger i veckan.........Trodde jag hade data strul men så va det visst inte

Alla ni som brukar hänga på SUpras är välkommna hit, denna sida har inte vart nere alls.......kanske nån gång då....:)

Anders
2003-06-19, 18:28
Har samma problem som Engvall o tydligen alla andra... Tråkigt när det inte funkar. :(

BJOERNSTROEM
2003-06-19, 21:22
Even som driver Supras.nu har flyttat till Irland och verkar inte ta hand om sidorna längre.

Jag kollar lite vad som händer och återkommer.

Rainman
2003-06-20, 00:15
Jag tyckte aldrig att den där Even va särskillt engagerad.... :?:

mange_
2003-06-20, 00:20

Var väl snarare så att han var för engagerad.. fast i fel saker. :rolleyes:

Rainman
2003-06-20, 00:23

Jo, sorry! På supras.nu menar jag så klart...

mange_
2003-06-20, 02:13

Jo, sorry! På supras.nu menar jag så klart...

Heh, tror vi missförstår varandra. Min erfarenhet av forum är att det oftast inte funkar när folk börjar lägga till mer funktioner (läs supraarkiv, medlemsfiler etc.etc),
så om han bara hade hand om servern på t.ex. en veckobasis så hade det nog funkat,
med björnström som admin och en eller två personer som moderatorer.

BJOERNSTROEM
2003-06-20, 13:44
Jag har talat med Even nu och han har lite problem med internetanslutningen i Irland (där han nu bor). Jag har föreslagit en lösning på problemen och vi får se vad som händer.

Som ni vet har jag inte någon Supra längre men vem vet vad som händer när jag tjänar lite mer pengar på firman igen ;D

Hursomhelst har jag en egen serverpark och inom kort troligen egen hosting-möjlighet genom en fiberanslutning till vårt kontor.

eveng
2003-06-20, 17:35
Ni får spekulera som ni vill.. Jag har just flyttad till Irland, och ting har inte gått så "smooth" som önskbart. Ifrån jobbet kommer jag inte åt ett skit (inte engång min mail even@glemmestad.net eller @supras.nu). Jag får inte körd Remote Control på servern hellre.

Jag flytter inn i min egen lägenhet den 1. Juli och fiksar mig internet anslutning asap då. Nu bor jag i en temporär lägenhet som företaget står för. Tyvärr inget internet där...

Jag vet det har varit problem. Även om jag inte har varit jätteaktiv på forumet (nya inlägg) så har jag alltid haft koll på servern. Detta är inte en server som står och stövar i en källare någonstans, men problemet är att på sistone har jag inte fått gjord något med den.

Tyck vad ni vill om mig eller supras.nu. Jag forsöker tillhandaholda en service som använderna vill ha, och måste beklaga att det har varit rätt sunkit nu på sistone. Servern står nu i den lägenhet jag hadde före jag flyttade. Jag har övertalat den som bor där nu till att låta servern stå där, egentligen bara för supras.nu sin skuld.

Jag är inte bitter, om ni tror det :lol: Jag vill bara forsöka klara upp i vad som händer.

Om ni vill ha kontakt med mig före jag får internet igen, maila mig på even_glemmestad@dell.com.

eveng
2003-06-20, 17:37
Jag har talat med Even nu och han har lite problem med internetanslutningen i Irland (där han nu bor). Jag har föreslagit en lösning på problemen och vi får se vad som händer.

Som ni vet har jag inte någon Supra längre men vem vet vad som händer när jag tjänar lite mer pengar på firman igen ;D

Hursomhelst har jag en egen serverpark och inom kort troligen egen hosting-möjlighet genom en fiberanslutning till vårt kontor.

Det med medlemsfilerna och supraregisteret är något som inte är länkad till forumet på något sätt. Det är ekstra grejer. Påvärkar inte funktionen av forumet.

NorrlandsGuld
2003-06-21, 00:23
Inga sura miner här inte!

Hoppas du kommer igång ute på ön!

Kanonläga att få köra felstyrt på fel sida av vägen! å lagligt dessutom! :twisted:

pemo
2003-06-22, 02:33
Som det nu var så hade han ju flyttat till Irland och det var därför det hade blivit problem, sidan fungerar i övrigt utmärkt vilket ju suprammen.com också gör.

"Stäng eländet ..." som en viss person är ju rena sandlåde nivån, mycket omoget skrivet men jag är inte förvånad.

Vore det inte trevligare om ni jobbade tillsammans mellan forumen, eller skall det pågå något krig mellan forumen.

Jag är tacksam att EvenG tillhandahåller supras.nu, även fast han inte gör så mycket inlägg själv och visst skulle det vara trevligt med ett supra register men bättre att det finns ett supra.nu än inget alls.

/Per

Rollax
2003-06-22, 08:51
[quote="BBB zooloo"]jag blir sur när det inte funkar

Hejsan
Att teknik strular är inget ovanligt eller förvånande.Och att bli upprörd och irriterad över saker man inte kan göra nåt är att slösa på energi alldeles i onödan Jag ska fösöka lägga min energi på nått vettigt (läs .Supran) istället får att reta upp mej på att en forumserver är nere nägra dar
>RoL<

SupraMagnus
2003-06-22, 22:29
"Stäng eländet ..." som en viss person är ju rena sandlåde nivån, mycket omoget skrivet men jag är inte förvånad.

/Per
Ja du brukar ju ha kristallklara personanalyser av personer som du inte ens träffat .... :roll:
Du brukade ju försvara folk som skickat hot email till oss på gamla supramannen...
Vem du syftar på är ju inte svårt att räkna ut även om du som vanligt inte kan tala klarspråk , men tydligen är jag inte ensam .... (läs)
När man fått en PM avisering till telefonen som inte gått att hämta på forumet på ung. 100 försök på en vecka ....så blir man inte glad.
Ingen som svarar på email m.m.
Och det är ju inte direkt första gången viket flera tydligen märkt ....
Att driva ett forum är normalt sett faktiskt en självpåtagen syssla vad allt vad det innebär om det ska bli någonting.
Men som någon påpekar så kan en server inte bara stå i ett hörn utan underhåll ...
Jag har en server här med kollegors hemsidor (gratis) men så länge jag erbjudit dem det har jag en moralisk förpliktelse att se till att den funkar ..
(trots att de får hålla till här gratis)
P.g.a. dispyten mellan supramannen vs. supras.nu försvann 1 års sökbar information från gamla supramannen ..mycket tråkigt för nya supra intresserade ..
Forumet har även saknat en aktiv moderator från start till nu vilket på andra forum är en självklarhet :roll:

BBzooloo s forum fungerar kanon men han vet också hur man sköter ett forum oavsett hur litet eller stort det är , bryr sig helt enkelt.
Inte så konstigt att han blir lite sur .... som oss andra

M.v.h.

/Magnus

SupraMagnus
2003-06-22, 22:57

/Per
Ja du brukar ju ha kristallklara personanalyser av personer som du inte ens träffat .... :roll:
Jobbar du på bank ?? :roll:
Du brukade ju försvara folk som skickat hot email till oss på gamla supramannen...
Vem du syftar på är ju inte svårt att räkna ut även om du som vanligt inte kan tala klarspråk , men tydligen är jag inte ensam .... (läs)
När man fått en PM avisering till telefonen som inte gått att hämta på forumet på ung. 100 försök på en vecka ....så blir man inte glad.
Ingen som svarar på email m.m.
Och det är ju inte direkt första gången viket flera tydligen märkt ....
Att driva ett forum är normalt sett faktiskt en självpåtagen syssla vad allt vad det innebär om det ska bli någonting.
Men som någon påpekar så kan en server inte bara stå i ett hörn utan underhåll ...
Jag har en server här med kollegors hemsidor (gratis) men så länge jag erbjudit dem det har jag en moralisk förpliktelse att se till att den funkar ..
(trots att de får hålla till här gratis)
P.g.a. dispyten mellan supramannen vs. supras.nu försvann 1 års sökbar information från gamla supramannen ..mycket tråkigt för nya supra intresserade ..
Forumet har även saknat en aktiv moderator från start till nu vilket på andra forum är en självklarhet :roll:

BBzooloo s forum fungerar kanon men han vet också hur man sköter ett forum oavsett hur litet eller stort det är , bryr sig helt enkelt.
Inte så konstigt att han blir lite sur .... som oss andra

M.v.h.

/Magnus

pemo
2003-06-22, 23:33
"Du brukade ju försvara folk som skickat hot email till oss på gamla supramannen... "

Okej och vem skulle det vara, nu får du ta och förklara dig! Om du läste vad jag skrev när det kom upp att någon hade hotat Rickard så tyckte jag att det var väldigt dåligt och sympatiserade inte med det på något sätt. Om någon har gjort det som jag känner på forumet så är det fortfarande lika dåligt av den personen men jag vet fortfarande inte vem det är och HAR ALDRIG SYMPATISERAT med några slags hot, hur kan du påstå det? (Menar inte att vara petig (bara nyfiken) men "försvara folk", var det flera som hotade Rickerd eller var det bara en? (jävligt illa i vilket fall :( ).

Att du inte är ensam om det vet jag men det betyder ju inte att det du skrev såg speciellt bra/trevligt ut.

Jag tycker iaf att det har varit kul att supras.nu har funnits och finns, givetvis även de andra supraforumen, sedan att admin har varit svår att få tag i är ju inte heller bra men de gånger jag har försökt så har det fungerat iaf så jag är nöjd. Att eveng och Rickard har haft en dispyt är ju tråkigt och att det försvann massor med gammal info är ju inte heller bra, trode att allting låg på en server hos Björnström?

Ingen ide att vi håller på att tjasa om detta här, inte intressant för de andra på forumet så vi lägger ner stridsyxorna och kör vidare.

Skulle dock fortfarande vilja vet om det var flera personer som hotade Rickerd eller några andra av er?

/Per

Rainman
2003-06-22, 23:43
Jag kommer ihåg att det va någon som trakaserade Rickard i det tidigare forumet, men jag minns inte vem.

Det är såklart att alla forum är bra! Jag har haft jättekul på supras.nu, det vet ni säkert. Sånt glömmer inte jag.

Min önskan är att "vi" kan lära av varandra & sammarbeta! Det är mycket roligare så...

Nikorasu
2003-06-23, 00:35
Amen to that, dessa dispyterna är förbannat tröttsamma bara, kommer inte något gott ur det ändå, igen får jag intrycket av att bilarna inte är det viktigaste utan vad folk på forumen tycker och tänker...

BBB zooloo
2003-06-23, 12:37
Ok Even! Då är jag glad igen :)

Jag kollar Supras.nu c:a 15ggr om dagen, då blir jag svårt frustrerad om det inte går att komma in eller så haltar laddningen efter en kort stund :cry:

Att man reagerar när det går segt ett par veckor innebär ju att man trivs mycket bra där och inte vill vara utan!

Rollax: det är lugnt, jag hetsar inte upp mig i onädan... bara sur för att jag inte kan se det jag vill se :) annars bygger jag bil all övrig tid när jag inte är på kontoret. go sommar!

Rollax
2003-06-23, 16:38
[quote="BBB zooloo"]Ok Even! Då är jag glad igen :)

Rollax: det är lugnt, jag hetsar inte upp mig i onädan..

Hejsan
Ok :wink: :lol: Go sommar på alla = targan bort.
>RoL<

SupraMagnus
2003-06-23, 20:13
Amen to that, dessa dispyterna är förbannat tröttsamma bara, kommer inte något gott ur det ändå, igen får jag intrycket av att bilarna inte är det viktigaste utan vad folk på forumen tycker och tänker...

Jag håller med dig till 100%!
Folk måste få ha sin åsikt.
Vill inte ta er tid men vill komma med ett par klargöranden.
Ni som inte har tid kan ju bara scrolla er vidare nerför :)
Jag skrev vad jag kände i hjärtat just då (ska man inte det ?)och jag står för det fortfarande.... :
Vad jag menade var att en dåligt fungerande server är sämre än ingen alls efter som man bl.a. på den senare inte riskerar att få PM som man inte kan svara på under lång tid trots att man fått avisering om PM till mobilen....(den ligger nere nu igen tyvärr).
Tyckte denna tråd var en seriös tråd , folk snackade om sina nuvarande åsikter om supras.nu under "skitsnack"
Men denna s.k. "dispyt" fanns inte innan Pemo kom in och ville förpassa min IQ till en tvåårings .... (inte första gången tyvärr även om det var länge sedan)
Jag besvarade "påhoppet " vilket kanske var dumt ?
Men sådan är jag .....
Nu är detta bara en mild västanfläkt mot vad bl.a rickard och jag fick utstå på gamla supramannen.com
När "forumpoliserna" PEMO m.m.dök upp och idiotförklarade oss så försökte jag förklara att har man en viss attityd mot 1% av alla beror det på att man kanske fått "trevliga" mail och PM ...
Trodde att jag pratade klarspråk då men jag uttrycke mig nog inte tillräckligt rakt på då , ursäkta i så fall PEMO :oops:
I så fall är det mitt fel ...
Min tidigare formulering var också lite olycklig , tror inte att du medvetet försvarade hot mailarna , men det kändes så just då :cry:
Men roligt var det inte få att dessa PM m.m. , det kan jag lova !

M.v.h.

/Magnus

pemo
2003-06-24, 00:44
Supramagnus: Jag förstår att det inte är kul att få sådana mail/PM. Sorry om jag var lite hetsig tidigare i tråden (har dock aldrig skicka några elaka PM och kommer inte att göra det heller(bara förtydligande :) )).

EvenG: kommer du att lägga upp en ny server där du bor i Irland eller skall du sköta den remote i sverige? Låter krångligt i så fall?

/Per

Egnell
2003-06-24, 07:40
Knappast krångligt. Dagens ibyggda Terminal Service i Win 2k/XP duger mumma. Så länge hårdvaran fungerar som den ska, (speciellt uppkopplingen :roll: ) så är det lugnt. Värre blir det om nåt "fysiskt" på servern krånglar.

pemo
2003-06-24, 08:22
Ja det borde bli lite struligt om servern måste startas om eller om det blir hårdvaruproblem men det får framtiden utvisa antar jag.

Knappast krångligt. Dagens ibyggda Terminal Service i Win 2k/XP duger mumma. Så länge hårdvaran fungerar som den ska, (speciellt uppkopplingen :roll: ) så är det lugnt. Värre blir det om nåt "fysiskt" på servern krånglar.

Egnell
2003-06-24, 08:43
omstarter är inga problem att köra över remoten det heller, man förlorar kontakten i några minuter men det är allt.

BBB zooloo
2003-06-24, 09:14
Det vore ju jäkligt bra om det fins ngn sys admin som kan avlasta Even med detta. Remote är inga problem. Kanske ngn av er som är duktiga som kan kontakta honom själva och föreslå detta?

Det finns säkert folk som kan hjäpla till och bygga ut sajten med dem önskemål som finns, register, faq, m.m. m.m.

pemo
2003-06-24, 10:07
Det vore ju jäkligt bra om det fins ngn sys admin som kan avlasta Even med detta. Remote är inga problem. Kanske ngn av er som är duktiga som kan kontakta honom själva och föreslå detta?

Det finns säkert folk som kan hjäpla till och bygga ut sajten med dem önskemål som finns, register, faq, m.m. m.m.

Bra förslag!

/Per

Egnell
2003-06-24, 10:12
Själv är jag admin över domänen på vårt företag, som dock endast är en lokal domän. precis som vi, så kör också supras.nu med Win2k Server som OS. Jag har goda kunskaper inom Win2k, ActiveDirectory, Exchange Server, DNS osv... och van att köra RemoteDesktop. Dock har jag inte så stor erfarenhet av att administrera globala domäner. Men inte för att kunskapen är svår att lära sig lite snabbt.

Men sen vad supras.nu hyser för mer rolig mjukvara vet jag ej. Om det inte skulle ordna sig nu efter den 1:a juli eller vad det var, så kan man ju kanske höra med even.

BBB zooloo
2003-06-24, 11:03
finemang Egnell! kan du kontakta Even och kolla vad han tycker om det?

iövr har jag massor med idéer/förslag för annan utbyggnad/service:

shop, chat, htmlsidor med samlade supralänkar, modellinfo, trimtips, företag och verkstäder.... telefonlista till medlemmar/övrigt!?
separata fotoalbum som är sorterade i tex. träffar\.. medlemsbilar\.. osv.
...PM kopplat till MSN messenger och annat nice :)

en del forum knyter till sig medlemmar som betalar en liten medlemsavgift. jag betalar gärna en slant per år om ngn bygger ut servicen och ansvarar för driften.

skapa en "think tank" där man kan lägga upp konkreta önskemål som ej kan kommenteras med blaj?

Supramannen
2003-06-24, 11:47
Sidan buggar konstant

BBB zoolo allt du nämde kan vi fixa här med bara nån orkar ta tag i det

Egnell
2003-06-24, 12:08
Som jag sa, så kan man iaf avvakta tills efter början av juli (då even skulle få tillgång till internet) innan folk börjar sätta tänderna i sajten. Kanske att han kan få ordning på saker o ting helt själv?

Själv skulle jag inte känna mig säker iaf, om jag lämnade ut administratörsrättigheter till en jag inte känner, när jag dessutom aldrig skulle kunna se över min server på plats. Nu skulle inte jag göra nåt larv, men det är ju svårt för en som inte känner mig att veta det.

Egnell
2003-06-24, 12:13
BTW... Rickard? Säg till om några ev önskemål på sajten. Det finns alltid händiga människor som vill hjälpa till.

Tigerstorm
2003-06-25, 18:14
BBB zooloo skrev: iövr har jag massor med idéer/förslag för annan utbyggnad/service:

shop, chat, htmlsidor med samlade supralänkar, modellinfo, trimtips, företag och verkstäder.... telefonlista till medlemmar/övrigt!?
separata fotoalbum som är sorterade i tex. träffar\.. medlemsbilar\.. osv.
...PM kopplat till MSN messenger och annat nice

en del forum knyter till sig medlemmar som betalar en liten medlemsavgift. jag betalar gärna en slant per år om ngn bygger ut servicen och ansvarar för driften.

skapa en "think tank" där man kan lägga upp konkreta önskemål som ej kan kommenteras med blaj?

Supramannen skrev: BBB zoolo allt du nämde kan vi fixa här med bara nån orkar ta tag i det

Hejsan på er alla!

Jag ville bara skriva något efter att ha läst alla inlägg och det är att www.supramannen.com är Forumsdelen och jag bara ansvarar för Rickards företagsida.. dvs. www.supramannen-racing.com

Så ingen får för sig något att jag inte tar tag i www.supramannen.com.

Det är aldrig sagt att jag skulle göra det.. , vad jag vet?

Ville bara klargöra detta.. innan det blir en massa konstiga missförstånd som lätt kan bildas!

Mvh

djsomeone

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Webmaster@supramannen-racing.com

Email: webmaster@supramannen-racing.com

SupraMagnus
2003-07-17, 20:40
Att sköta en server på distans är inga problem men när den låst sig vilket tyvärr händer allt för ofta i windows så hjälper ingenting förutom en hårdvaruomstart av personen som kanske befinner sig på semester ..?
Jag har en server (Linux) som fungerat perfekt sedan starten ...
UPS :en fick jobba lite igår vid åskan men servern går perfekt ...
Ingen omstart sedan start ....
Supras.nu har kraschat nu för vilken gång i ordningen ...?
Servern borde vara hos någon som besöker hemmet i bland ?
Eller vad tycker ni ?

/Magnus

pemo
2003-07-18, 09:46
Håller med, inte så bra att det står utan att någon tar hand om den.

BBB zooloo
2003-07-18, 16:35
tråkigt att den är nere igen. kanske dags att göra ngt åt detta... köpa domän och hitta på ngt kul :)

Supramannen
2003-07-18, 17:32
Spelar inte så stor roll igentligen

Denna sida finns och är alltid up and running

Så är bara för alla att hänga här istället

Egnell
2003-07-18, 19:16
angående "krascherna" så är Windows 2000 Server mer eller mindre "totalkrasch" säkert. Under ett helt år så har inte nån server, varken på jobbet eller hemma låst sig såpass att en forceboot krävts.

Att oförklarliga saker händer, såsom tjänster som stänger av sig och inte vill gå på igen, har dock inträffad, och då en omstart har varit nödvändig för att fräscha upp systemet.

Servern till supras.nu har inte total hängt sig, den svarar fortfarande på pingkommando, och t.o.m. remote-access tjänsten funkar. Felet ligger troligen nån stans i serverns web-tjänst, vilket gör att den delar ut sajten på nätet.

Nikorasu
2003-07-19, 02:49
Windows 2000 är icke på långa vägar krashsäkert, senast i förrgår total havererade min väns 2000 server och krävde ominstallation och vi har haft en och annan incident på jobb oxå sen vi gick över till 2000, ingen av ms produkter är krashsäkra...

Egnell
2003-07-19, 14:22
Otrevlig situation... men om man råkar ut för sådana krascher är man helt ute och cyklar om man skyller allt på OS:et. Jag sa inte att det var helt krasch säkert, men lyckas man få datorn att packa ihop så är det garanterat dålig hårdvara eller mänskligt fel.

Med mänskligt fel menar jag en viss optimism om att man kan proppa i dns, dhcp, virusprogram, mjukvarubrandväggar, mailhantering, backup, web tjänter m.m. i en och samma server och tro att allt kommer fungera felfritt :roll:

Problemet med Windows är tyvärr som med mycket annat, att ju mer man stoppar i, desto mer kan gå åt pipan när det väl smäller, vilket chansen för dessutom ökar vartefter man trycker i mer och mer.

Så ja, Windows är i vissa fall inget bra alternativ om man bara har en enstaka server men forfarande vill ha allt som större nätverk har, ex program jag nämde ovan.

BBB zooloo
2003-07-19, 14:37
...när vi halkar in på OS så vill jag bara säga at mina W2K maskiner är ruggigt stabila trots att jag blandar all skit på dem. 3DMax, videoredigering, DC, ICQ, spel, PS, Fruity Loops; Soundforge + 1000 appz till :)

OSet funkar alltid, men applikationerna har en förmåga att hänga sig ngn gång. W2K är solklart det bästa av OS jag använt under 15år

mvh zooloo

Egnell
2003-07-19, 14:52
Ja precis som du säger, det är inte windows som hänger sig, det är applikationerna runt omkring som strular. Som alla också borde veta angående dagens windows system är att applikationer körs parallellt (oberoende av varandra) till skillnad från ex tidigare windows där dom kördes i serie, varav hela systemet kraschade om en länk i kedjan hängde sig.

Vet många windows skeptiker som baserar sina uttalanden från tidiga erfarenheter, typ win 95,98 & Me, även om dessa nu inte har nåt med server sammanhang att göra.

Nikorasu
2003-07-19, 16:39
Jag ger credits till nya 2003 server, funkat stabilt ett bra tag nu...

pelleman
2003-07-19, 18:03
Windows 3,11 :P

mange_
2003-07-19, 18:34
Windows 3,11 :P

OS/2 Warp ska det va! :lol:

SupraMagnus
2003-07-20, 22:11
Jag har kontakter med it ansvariga hos ca 150 kunder , de bekräftar att win server 2000 hänger sig ..speciellt om servern är utsatt för stress från ett par hundra användare.
De skulle störa eran statistik betänkligt ....
M.a.o. inte någon enskild användare eller något litet företag.
De skulle gärna se unixbaserade system , men eftersom ms vet var man ska sätta in rätt mutor så kommer detta att bli ett nytt "mission impossible".
Att nya windows försöker likna UNIX BL.A. genom att tilldela op. egna minnes areror men vad hjälper det ?
Över 80% av nätets servrar består av icke windows servrar och det finns flera anledningar till det !! (knappast ekonomiska eftersom "gratis" systemen ,Linux m.m. kräver kunnigare personal m.m. )
men de funkar ...
Vem minns inte microsofts försök att köra nyinköpta hotmail med ms2000 server??

/Magnus

SupraMagnus
2003-07-20, 22:31
Det viktigaste glömde jag ju ...
Att supras.nu ligger nere just nu har kanske inte "bara"
med operativet att göra utan p.g.a. bristande intresse ....
Men när ett forum går ner flera gånger i månaden är det inte bra .....
Bara min åsikt .....

M.v.h.

/Magnus

Nikorasu
2003-07-21, 01:47
Thank you for that input =) Hade helt glömt hotmail historien =) den får mig att skratta varje gång jag hör den haha...

BBB zooloo
2003-07-21, 11:02
tror mig ha en riktigt bra lösning ang problemen med supras.nu...

Egnell
2003-07-21, 12:24
jaså... låt höra då :?

BBB zooloo
2003-07-21, 12:50

droppar bomben lite senare. kan säga det är en lösning som gynnar alla!
supra ägare/wannabees, SMR, nextgen och alla andra företag oxå

SupraMagnus
2003-07-21, 20:42

droppar bomben lite senare. kan säga det är en lösning som gynnar alla!
supra ägare/
wannabees, SMR, nextgen och alla andra företag oxå
Som sagt , så länge supras.nu ligger nere helt ser jag det inte som något stort problem ...
Bättre med ett forum att bevaka , inga PM som man behöver hämta eftersom ingen ens kan lämna dem ...
Ett MKIV forum som ingen agerat på sen en månad tillbaka ...
De nordiska forumen på supras.nu har inte haft någon aktivitet sen hur länge som helst
Ge mig en vettig förklaring att vi måste ha två forum ??? :roll: :roll:
Varför ska vi ha ett skuggforum som fungerar då och då ?
I USA är supraforums.com samlande för hela USA och här i lilla svedala ska man behöva flera knappt fungerande forum ...
Supramannen.com var ett samlande forum för oss suprafans med massor av info tidigare ...
Tycker fortfarande att det är tragiskt att all information försvann ...
Nu kan vi bygga upp den igen ...
Varför inte på ett ställe ?
Vad tycker du ?

M.v.h

/Magnus

turbotomas
2003-07-22, 02:06
Jag håller med dig till stor del Magnus om att det väl hade räckt med ett fungerande Supraforum. Dock anser jag inte att det skall vara en persons hemsida, utan ett rent allmänt forum med moderatorer utan personlig vinning bakom som sköter. Då blir det aldrig tjafs om att någon utnyttjar forumet för egen vinning. Forumet blir allas egendom så det gäller att sköta sig.

Mvh, Thomas

BBB zooloo
2003-07-22, 10:01
Magnus: Jag har länge varit sugen på att jobba upp en riktigt bra suprasajt, inte bara ett forum. Diskussionerna här och på andra supraforum är ett suveränt stöd, men jag är oxå intresserad av att sammanställa en massa kul stuff runt omkring och även jobba fram textmaterial som artiklar/intervjuer/tester i tillsammans med andra.

Jag har kollat med lite folk som kan bidra med sin expertis och det finns intresse för att dela med sig skriftligt i artikelform, inte i en tråd.

Jag vill göra en snygg sajt med massor av matnyttig info på en riktig betalserver så att driften är säkerställd.

Företag/privatpersoner som har ngn koppling till våra bilar får inom givna ramar marknadsföra sig gratis eller välja belopp själva eller hjälpa till på andra sätt.

En shop med massa coolnessprylar är ett måste, tee´s, musmattor och allt annat som kan göra livet lite bättre och dra in några kronor till driften.

Det handlar inte om att sno folk från forumen, utan snarare erbjuda den bästa serviceportalen för dem som är intresserade av Supror. Givetvis ska det finnas en massa bra tjänster för användare. Jag vill ha ett riktigt bra garage där man kan bygga sin egen sajt om sin bil och andra intressen. Om det blir ett hack eller köpprodukt vet jag inte nu, men jag sveper över nätet som en tromb efter bra php addons.

Nåväl, just nu jobbar jag med att samla in all möjlig info som kan vara av intresse. Sen får vi se. Jag börjar jäkligt sugen på att låsa in mig och designa wallpapers/screensavers och annat.

Anledningen till att jag vill göra en "egen" sajt är kontroll på design/funktioner och ett brinnande intresse för bra service :)

mvh zooloo

Edit: dessa planer har inget att göra med mina befintliga domäner.

Supramannen
2003-07-23, 01:15
Magnus

All info finns kvar, vi ska bara flytta över den...Vi fick alla info från Björnis

Så om ett tag är storhets tiden tbx

SupraMagnus
2003-07-27, 19:31
Magnus

All info finns kvar, vi ska bara flytta över den...Vi fick alla info från Björnis

Så om ett tag är storhets tiden tbx

Kanon !

B.t.w. supras.nu ligger nere nu igen , "bara" fyra gånger denna helgen ...
Hade ett PM på väg ut när det bara , försvann .
Suck :cry:

/Magnus

SupraMagnus
2003-07-27, 19:37
Thank you for that input =) Hade helt glömt hotmail historien =) den får mig att skratta varje gång jag hör den haha...
He he ! Jag med :wink:
Den säger en hel del .... :roll:

Ha det bra Niko !

/Magnus

Mattsson
2003-07-27, 23:49
Magnus: Jag har länge varit sugen på att jobba upp en riktigt bra suprasajt, inte bara ett forum. Diskussionerna här och på andra supraforum är ett suveränt stöd, men jag är oxå intresserad av att sammanställa en massa kul stuff runt omkring och även jobba fram textmaterial som artiklar/intervjuer/tester i tillsammans med andra.

Jag har kollat med lite folk som kan bidra med sin expertis och det finns intresse för att dela med sig skriftligt i artikelform, inte i en tråd.

Jag vill göra en snygg sajt med massor av matnyttig info på en riktig betalserver så att driften är säkerställd.

Företag/privatpersoner som har ngn koppling till våra bilar får inom givna ramar marknadsföra sig gratis eller välja belopp själva eller hjälpa till på andra sätt.

En shop med massa coolnessprylar är ett måste, tee´s, musmattor och allt annat som kan göra livet lite bättre och dra in några kronor till driften.

Det handlar inte om att sno folk från forumen, utan snarare erbjuda den bästa serviceportalen för dem som är intresserade av Supror. Givetvis ska det finnas en massa bra tjänster för användare. Jag vill ha ett riktigt bra garage där man kan bygga sin egen sajt om sin bil och andra intressen. Om det blir ett hack eller köpprodukt vet jag inte nu, men jag sveper över nätet som en tromb efter bra php addons.

Nåväl, just nu jobbar jag med att samla in all möjlig info som kan vara av intresse. Sen får vi se. Jag börjar jäkligt sugen på att låsa in mig och designa wallpapers/screensavers och annat.

Anledningen till att jag vill göra en "egen" sajt är kontroll på design/funktioner och ett brinnande intresse för bra service :)

mvh zooloo

Edit: dessa planer har inget att göra med mina befintliga domäner.

Bästa inlägget i hela tråden...