handdator

Visa fullständig version : ------------SBP-03-------------:(...(köpt eller ej)--------

Supramannen
2003-06-27, 11:22
SBP sponsor träff eller vad.......?

Nu är jag bra besviken på denna träffa långt innan den börjar ens...Jag lägger ut en tråd där jag berättar att jag har svårt att komma ner till träffen på grund av olika skäl...Berättade även att jag skickade med lite delar till mk3 och mk4, och lite universal delar

Tyckte detta va en jätte bra ide då alla kunde få känna och klämma på sina delar och slippa frakt kostnader, även att jag kunde tjänna en slant så ni kunde få se en snabbare Supra...:)

Men icke sa nicke, det dröjde inte många minuter innan det trillade in ett arg PM om att jag skulle tänka mig för och att jag va en hänsynslös kille som inte tänkte på några andra...Vem jag fick detta av är inte intressant då jag inte tänker hänga ut dom....

Nu kommer lite svordomar, hur fan skulle jag veta att man inte fick sälja lite delar till min Supramedmäniskor om ingen sagt att man inte får, hur fan ska jag kunna vissa hänsyn om ingen sagt vilka regler som gäller...

Sen stod det att jag hade lyckan att var inbjuden till SBP...Hmmmm jag trodde alla som ville komma var välkommna....Även att dom inte kunde hindra 2sexy4u att komma dit och sälja min grejer...Hållååå det är väl en Supra träff, är väl underbart att folk kan köpa saker till ögonsten

Och dom säger att dom inte ville sjunka till min NIVÅ, snacka om vilken NIVÅ dom ligger på då....

Så om ni ska ha fascist regler, va tydliga med reglerna så man inte får skit för ett regel brott som inte är nämt ens efter som det inte har stått nått om att detta är en SPonsor träff, som har en sponsor som inte har blivit nämd ens..sjukt ju

Mvh
En besviken Rickard

Nikorasu
2003-06-27, 12:15
Okej får jag kanske tillägga en grej som huvudarrangör här? Min fag börjar med att Nikki ringer mig om en tvist som uppstått, tydligen har en god vän till mig skrivit ett meddelande till Richard om en grej som varken jag eller Nikki har läst, jag får dålig klarhet i det hela men det verkar som om det handlade om någon form av commerciell försäljning på min träff, och jag tänker va? Jag har inte hört något om detta överhuvudtaget, Nikki berättar att hon inte heller läst detta inlägg, jag gör ett försök att förstå och säger till Nikki att tanken aldrig varit att ha träffen som nån form av försäljningsplats utan att det är en träff för entusiaster att träffas på i första hand, Nextgenracing beslutade själva att inte ha någon form av försäljning på plats eftersom detta inte var syftet med träffen...

Iallafall så säger Nikki till mig att det ända hon fått reda på var att hon skulle ta med lite grejer till träffen, dels som folk beställt och dels lite prylar som folk kunde få känna lite på och kolla på, tyckte det hela lät väldigt harmlöst och sa då att om det endast var det som var syftet så förstod jag inte varför min vän reagerat som han gjorde, detta tills jag kikar in på forumen och möts av ett inlägg som lyder "Supramannen Racing på SBP-03" ni kan själva läsa tråden, det framgår ganska tydligt där att det ska finnas en Supramannen Racing Shop på min träff och kränga grejer till alla som vill ha, detta tyckte jag var förbannat kasst i det avseende att du Richard inte ens gjort ett försök att ta kontakt med mig och fråga om det var okej att göra en sån sak utan helt kallt ta för givet att träffen på nått sätt ska hosta ditt företag, kan omedelbart säga att om du ringt mig eller iallafall skrivit en rad till mig så hade det varit en helt annan femma, det hör väl för tusan ändå till att man meddelar arrangören ändå eller?..

Sen för att klargöra en annan sak, jag är arrangör men har fått väldigt mycket hjälp av Thomas med vissa saker och nej träffen har ingen sponsor, det jag sa till Nikki imorse var att för att vi ska skulle kunna ha med dynorun på träffen så skulle det pungas upp med pengar i förväg, Thomas från Nextgen gick in och betalade detta för att vi skulle kunna ha det med och jag kan säga att jag är jävligt tacksam för det, och med tanke på priset som är satt per bil sen så är det jävligt givmilt...

Sista grej bara, Richard jag du var inbjuden men Thomas menade bara att du liksom alla andra var inbjuden ner hit och både jag och Thomas precis som alla andra skulle tycka det var skitkul om du kom, precis som att vi är glada att alla andra oxå kommer, jag kan säga att jag är förbannat besviken just nu, detta började som en kul grej och jag ser fortfarande fram emot det på söndag men det får en ändå att ta sig en funderare, vet inte om det är jag som varit dålig på att informera och en dålig arrangör eller om det helt enkelt blev för stort eller jag vet fan inte...

Mvh
/Nicholas

Rainman
2003-06-27, 12:55
Hej
Jag har läst PM:et som diskuteras här, och jag förstår inte varför denna ilska & irritation. + att i det PM:et så framgår det som att Turbotomas & Nextgen är arrangör & sponsor???

Det står även att "man ska var glad att man är inbjuden", jag trodde att vem som helst fick komma.

Det framgår inte alls i Nikos (arangören) texter att man INTE får sälja någonting på träffen.
Det är väl ingen "SupramannenRacing-shop" att ha lite prylar med sej i bakluckan på en bil (som ni själva får leta upp) till er som har beställt av honom??? Och att man då passar på att visa några nya saker.
(Det är Nikki som skickar alla saker som ni beställer av Supramannen-Racing)
Det är ju inte direkt ett långbord med banderoller vi snackar om!

PS. Jag har pratat med Rickard på tele, han kan tyvärr inte svara på ett par dagar eftersom han inte har tillgång till en dator där han är just nu...

Nikorasu
2003-06-27, 13:32
Som jag skrev, jag kanske varit dåligt informativ, men tycker ändå det hör till att man hör av sig iallafall det hade jag gjort iallafall, men visst jag skrev inget så jag kan väl egentligen inget säga eller hur? Tänker inte argumentera mer för jag orkar ärligt talat inte, är ärligt ledsen just nu över att det blivit så dålig stämmning över denna träffen just nu som började som en kul grej och som var en kul grej förra året, om någon vill ha svar på något eller vad som helst så ring mig ikväll eller nått så pratar jag gärna med er men just nu pallar jag faktiskt inte...

Mattsson
2003-06-27, 14:07
Synd & skam, men men... Det är väl ändå rätt kul att någon kläcker en sådan här idé, organiserar och kör på -02 med bra resultat. Andra året så har uppslutning och intresse växt ur alla proportioner...!

Niko skall ha dj@vligt mycket cred för sitt arbete och förtjänar ett handtag eller två med att organisera nästa års träff som antagligen kommer att löjligt stor när alla shyssta bilar är färdiga...

Sponsorer och försäljning är ju ingen dålig idé, nästa år kanske vi ser både Nextgen & Supramannen-Racing på SBP på lika vilkor...

Min åsikt, men jag har ju egentligen inte med detta att göra...

/Martin

cp joel
2003-06-27, 14:18
Tjena alla supra ägare!

Vad skall man säga, tycker detta är tråkigt och lite utdraget. Verkar ju som om Rikards och Thomas personkemi inte funkar riktigt. Man har ju sett i en rad trådar hur dom minsta sakerna har urartat. Om det är den ena eller andra parten som strular till det är inte intressant och heller inte troligt.

I denna diskutionen faller tyvärr det inte bara dåligt ljus över er utan över niko och framför allt SBP-03, vilket är stor katastrof!
Kan med all säkerhet säga att alla av oss som har plannerat att komma har sett fram emot detta enormt, och jag kan bara hoppas att ni gör som mig och inte låter mig påverkas av detta! jag kommer ditt för att ha roligt och träffa lika sinnande, inte för att kränga grejer eller handla.
Som det nämts innan i denna tråd kan jag tycka att försäljning inte hör hemma på en privat tillställning, och dessutom saknas tillstånd för det, så jag tycker dels som privat person och som en av Nextgenracing crewet att all KOMERSIELL verksamhet skall stoppas och att den som väljer att ignorera detta avvisas från platsen, viktigt att tilläga är att detta är bara personliga åsikter och är inget jag har diskuterat med arrangörerna.

Hoppas på en supra bra träff och jag vet att potensiallet finns där!

med högsta möjliga förtroende för arrangörerna och oss deltagare

Mvh Daniel Andersson

suprasam
2003-06-27, 15:20
Tycker det låter som Nextgen racing vill ha ensam rätt på att kränga grejor och göra reklam för sitt företag på SBP, det är ju helt ok men
se till innan ni arrangerar sådana här saker att all är överens om reglerna
så slipper vi sånt här i framtiden. I mina ögon verkar det mer som att Rickard ville vara snäll och skicka ner grejerna så folk slapp betala frakt osv. antar att Nextgen racing går in och täcker upp detta ;-).
Tråkigt när allt bara är business jämt och ständigt och att det finns så många personer med jätteegon och med patent på sanningen detta gör mig spyfärdig.

Rappen
2003-06-27, 16:33
:twisted: Trist att det ska bli massa jidder o tjafs, ser fram emot att få se massor med bilder ifrån träffen för själv kan jag inte komma för jag har ingen turbo i biljäveln :cry: jaja creds till Niko o hoppas att träffen blir skoj.

Jag kanske tar V70 ner för att kolla lite om jag kommer loss.

//R

P.s jag skiter i vem som säljer pryttlarna bara de passar till min bil :twisted:

Mummebynight
2003-06-27, 18:35
Hej!

Jag är ny här på sidan och har följt debatten noga.
Som jag ser det så har väl de här killarna på Nextgenracing aldrig uttalat sig om att de sponsrar SBP eller planerat att sälja något under träffen.
Supramannen däremot har sagt att han vill sälja grejer där.
Vem är det då som tänker business och har jätteego?
Alla verkar tycka synd om Richard, men vad har Nextgen killarna gjort för galet, eller Niko för den delen.
Har man ett event som man anordnar, så är det ju självklart att man blir tillfrågad, när det gäller försäljning, eller hur?
Samma gäller ju om något företag vill annonsera och sälja prylar på den här sidan. Jag tvivlar på att Supramannen hade blivit så glad om Dalhems började annonsera på sidan utan tillstånd.
Sånt här är ju solklart.

Mumme.

cp joel
2003-06-27, 20:32
Tycker det låter som Nextgen racing vill ha ensam rätt på att kränga grejor och göra reklam för sitt företag på SBP, det är ju helt ok men
se till innan ni arrangerar sådana här saker att all är överens om reglerna
så slipper vi sånt här i framtiden. I mina ögon verkar det mer som att Rickard ville vara snäll och skicka ner grejerna så folk slapp betala frakt osv. antar att Nextgen racing går in och täcker upp detta ;-).
Tråkigt när allt bara är business jämt och ständigt och att det finns så många personer med jätteegon och med patent på sanningen detta gör mig spyfärdig.

Tjena Suprasam

Jag kan inte riktigt förstå vad som du har missförståt i mitt inlägg ovan, jag citerar några delar ur mitt inlägg:
"jag kommer ditt för att ha roligt och träffa lika sinnande, inte för att kränga grejer"

och

"jag tycker dels som privat person och som en av Nextgenracing crewet att all KOMERSIELL verksamhet skall stoppas "

när jag skriver all komersiell verksamhet skall stoppas, menar jag ALL, trodde det ordet skulle få det förståt. Och som det även har skrivits nextgen har tagit avstånd från det! hur du där ifrån kan få det till att vi vill ha ensam rätt förstår jag ej och kommer nog att förbli ett mysteri för mig och som vissas i andra inlägg även för andra.

Mvh en förvirrad
Daniel Andersson
Nextgenracing

pemo
2003-06-27, 22:39
Synd att det skulle bli tjafs men jag hoppas att ni alla från en jätte kul träff, tyvärr har jag själv inte möjlighet att komma :(.

Niko: Tycker att det är jätte bra att du har anordnat det här, skit bra jobbat. Massor med Creds till dig NIKO.

Hoppas på att få se många fina bilder :D .

/Per

suprasam
2003-06-28, 01:33
Till CP joel ditt nick gör dig rättvisa, att lyssna på vad du skrivit är att bara lyssna på vad ena sidan vill att folk ska höra dvs. Nextgen sidan, du tillhör deras crew inte sant, hur objektiv gör det dig tror du ? låt mig gissa åt dig eftersom din verklighetsförankring verkar lite sned, du är inte objektiv ett dugg = 0. Föreslår att träffen döps om till NSP Nextgen Supra Party för det är vad det är eller om det ska bli trovärdigt Niko. avisa Nextgen folket eller har dom sponsrat för mycket för att det skall vara möjligt.

Nikorasu
2003-06-28, 02:59
Nextgen kommer inte sälja en ända grej på träffen...

suprasam
2003-06-28, 03:03
Snygg manöver av Nextgen att göra reklam på Supramannens forum för sitt eget sponsrade meet, och sedan ha mage att bli förbannade på honom, logik =0. Skaffa ett eget forum Nextgen där ni kan marknadsföra era sponsrade meet så slipper Supramannen få skit för det i alla fall.

cp joel
2003-06-28, 12:01
hallå igen suprasam!

Som jag har sagt innan, trots att det inte verkar gå in, vi kommer inte att sälja något, vi kommer inte att använda någon form av reklam (flyers banderoller etc.) och vi har inget som företag med träffen att göra!
Än en gång tycker jag synd om niko, att han skall behöva ta så mycket skit för hans kreation!!! hade vi vetat att vårat ekonomiska lån skulle ha såhär stor påverkan, skulle nog varken niko eller vi gjort det.

Tycker att du skall komma hit ner och köra dyno och ställa ut., så kan du ju se att nextgen inte finns representerat utan enbart är där som privatpersoner och inte för att boosta företaget!

javisst kanske det kan vara svårt att se mig som objektiv och det är jag säkert inte heller i alla lägen, är du? Kan bara säga än en gång, jag hysser inget agg mot rikard och kan förstå att han blivit förvånad när det inte fanns några skrivna regler om det.

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter med dessa mun hugg och påhopp men jag är inte det minsta intresserad av att ge mig in i det. Det ger mig inget och kan inte tro att det ger dig något heller! varför kan du inte acceptera att vi har olika syn på detta och lämna det vi det? Tycker det är lite löjligt, ungefär som när man var 5år och sa spegel tillbaka....ingen vidare hög nivå.

Nikorasu
2003-06-28, 13:12
För att meddela alla om hur jag känner mig just nu så är jag förbannat nära på att bara ställa in allt och och skita i det, mår förbannat dåligt av allt skitsnack och orkar inte med sånt här, jag kan inte fatta att det blivit såhär, jag väntar fan bara på en brevbomb nu eller nått, igår var än väldigt tråkig dag och det vill jag fan inte vara med om igen, det kommer aldrig vara värt för mig att annordna ett meet igen om det är detta som blir resultatet av det hela, fyfan...

Ferox
2003-06-28, 13:41
Ja, bäst vore om folk lugnar ner sig lite. :?

Egnell
2003-06-28, 17:37
Tycker bara hela grejen är alldeles för löjlig alltså. Liten skitsak som blåst upp till nåt överstort... vi snackar EN bil med lite prylar, mestadels till folk som redan beställt, alltså prylar som inte kommer "säljas ut" på plats. Lite minihandel förkommer ju för tusan alltid på mässor/träffar av div personer och nu bara för att det råkar vara Rickard (a.k.a. SMR) så blir det ett jävla tjafs. Lägg ner för fan.

Supra Power
2003-06-28, 20:41
Tycker bara hela grejen är alldeles för löjlig alltså. Liten skitsak som blåst upp till nåt överstort... vi snackar EN bil med lite prylar, mestadels till folk som redan beställt, alltså prylar som inte kommer "säljas ut" på plats. Lite minihandel förkommer ju för tusan alltid på mässor/träffar av div personer och nu bara för att det råkar vara Rickard (a.k.a. SMR) så blir det ett jävla tjafs. Lägg ner för fan.

Du har helt rätt , så tycker jag också . . . handlar ju inte direkt om någon lastbil med grejor :?

suprasam
2003-06-28, 20:44
Kan hålla med dig cp joel nivån är inte hög men vem var det som startade allt ihop. Tycker bara att det skall vara rättvist och att folk inte ska ge andra oförtjänt skit de e allt. När det kommer till objektivitet vet jag bara att jag är inte anställd av vare sig Nextgen eller Supramannen har inte fått några penga checkar från något håll så i detta fallet är jag väl så objektiv det går antar jag, har inga intressen i det på något sätt utan jag tycker inte om att den som gal/tjatar mest alltid har rätt.
Jag vet vad min MKIV dynar inte intressant på den BPU+++ nivån jag är nu, skall precis beställa single kit, soppa system och EMS av ngt slag, så till våren skall det smiskas stjärt. Målet är att ha en mer ban inriktad Supra därför har jag fixat bilen chassiemässig så att den eventuellt kan radera ut rekordet i SS.
Peace and Love och hoppas ni får ett bra SBP med många dynorekord imorron, kan tyvärr inte komma håller på med modds av bilen, vi kanske ses på Säve.

Supramannen
2003-06-29, 13:29
Hej!

Jag är ny här på sidan och har följt debatten noga.
Som jag ser det så har väl de här killarna på Nextgenracing aldrig uttalat sig om att de sponsrar SBP eller planerat att sälja något under träffen.
Supramannen däremot har sagt att han vill sälja grejer där.
Vem är det då som tänker business och har jätteego?
Alla verkar tycka synd om Richard, men vad har Nextgen killarna gjort för galet, eller Niko för den delen.
Har man ett event som man anordnar, så är det ju självklart att man blir tillfrågad, när det gäller försäljning, eller hur?
Samma gäller ju om något företag vill annonsera och sälja prylar på den här sidan. Jag tvivlar på att Supramannen hade blivit så glad om Dalhems började annonsera på sidan utan tillstånd.
Sånt här är ju solklart.

Mumme.

Hej mr 1 postare, kul att du kunde titta in nu när det är bråk....Dina ord väger inte tungt kan jag säga...

Man behöver inte ha högt iq för att se vad osm hänt men du verkar ha missat hela poängen....

Hur fan skulle jag veta man inte fick sälja lite små krafs ur bakluckan på en bil när man inte sagt att det är sträängt förbjudet av next gen...

Själv klart skulle jag bli sur om Fahlhems klev in här....Så nu för sa du dig själv Next gen hade ju inget med träffen att göra...opps sorry dom sponsrade visst och hela SBP är ett förtäckt next gen spon ...Ser ju vem som helst hädan efter....

Men men nya regler till nästa år...Ingen reklam på denna sida om detta event så blir det inget snack

Supramannen
2003-06-29, 13:33
Synd & skam, men men... Det är väl ändå rätt kul att någon kläcker en sådan här idé, organiserar och kör på -02 med bra resultat. Andra året så har uppslutning och intresse växt ur alla proportioner...!

Niko skall ha dj@vligt mycket cred för sitt arbete och förtjänar ett handtag eller två med att organisera nästa års träff som antagligen kommer att löjligt stor när alla shyssta bilar är färdiga...

Sponsorer och försäljning är ju ingen dålig idé, nästa år kanske vi ser både Nextgen & Supramannen-Racing på SBP på lika vilkor...

Min åsikt, men jag har ju egentligen inte med detta att göra...

/Martin

Ja tråkigt att det blev som det blev.....Även tråkigt att Niko blev indragen...Han ska ju visst bara va arrangör och inte ha nått med Nex gen att göra

Hoppas min äkliga känsla att Niko har använt denna sida till att dra folk till SBP och nex gen lilla supra meet är felaktig för om det är fallet ger det avsmak

Anders
2003-07-01, 06:05
Frågan är ,NÄR ska folk fatta att denna meet ALDRIG har varit sponsrad :!: :?:

Nextgen betalade dynon i förväg, de som körde dyno betalade 300:-till Tomas på Nextgen. Är det Spons när man är tvungen att betala för sig... :?: :?: Det tycker inte jag iaf.

Supramannen
2003-07-01, 10:32
När ska folk fatta att det ligger mer bakom än så, varför skulle en firma bli sur om det kommer nån anna som ska sälja en packning eller 2, om inte dom är sponsorer

Men det är över nu ingen ide att älta

markus
2003-07-06, 21:45
Från Toyotaclubsweden :

[quote=turbotomas]Nog förstod jag att den här diskussionen skulle dyka upp förr eller senare.
Jag har själv hängt upp mig på att företag ibland dyker upp och försöker kränga saker på forum mm.
Som Daniel säger så har jag hängt här ganska länge, jag var nog en utav de första medlemmarna oxå tror jag.
Nu säger jag inte att det ger mig "vissa" rättigheter, men genom att starta denna firma så vill jag kunna ge tillbaka lite av det som jag har fått.

Vi vill kunna ge andra möjligheten att kunna skaffa delar till sina bilar som de tidigare inte kanske kunnat, pga bristande tillgång eller enbart bristen på vetskapen om var de fanns. Om jag hade krängt begdelar här eller "fixat" kap till andra, så hade denna diskussion uteblivit, men tack vare att vi nu är legitima och är tvugna att betala skatt och andra avgifter, som alla bolag, så ser sådana som dig själv Markus, ner på oss.

Det tycker jag är tragiskt, för vi vill bara er väl.

Som jag sa tidigare, vi tar oss inte rättigheter-vi bara upplyser och försöker att hjälpa till.

Mvh, Thomas

Rätt kul att se din inkonsekvens .
I ena stunden låtsas du som du är någon toyotajesus som säljer prylar för att "ge tillbaka" , som du säger det , hur dumma trodde du att folk är ???
När sen någon åker ner till SBP för att sälja lite (hur mycket får det plats i en MR2 ? ) så får du spelet . (jag läste ditt absurda PM)
Jag håller inte på vare sig dig eller supramannen men :
Om jag hade haft en supra skulle jag självklart tycka att det vore trevligt om någon med lite supraprylar dykt upp som man kunde fått titta på .
Sånt sker ju på alla normala träffar , men inte här inte och nu vet vi varför !
Hade ni meetingen på avspärrad mark där ni kunde bestämma vilka "korvgubbar" m.m. och vanligt folk m.m. som fick vistas ?
Hade ni köpt Hamntorget av kommunen och förbjudit "allmänna" besökare ?
I annat fall har du väl verkligen trampat i klaveret när du försöker förbjuda vissa ?
Om "någon" varit någon annan så var det tydligen o.k.
Det var tydligen flera andra som hade prylar med sig som var till salu .
Skickade ni hem dem ? svar nej !
Då visar det sig att Nextgen racing sponsrat ( ja du läste rätt , sponsring är bl.a. när en firma utför ekonomiska transaktioner (ex. lägger ut pengar)som inte tillför den egna verksamheten någonting förutom möjligtvis kunder som köper prylar p.g.a. sitt dåliga "samvete" när de "fått" sin dyno mycket billigare tack vare , snarare p.g.a. Next racings penning intresse .
Jag har läst företagsjuridik och detta är ett skolexempel i skojeribranschen .
Jag känner inte dig , men jag kan bara konstatera att du gjort Next gen racing en stor förlust genom ditt synnerligen ogenomtänkta agerande .
Jag åker japs men kommer aldrig att handla hos dig , även om jag tänkte det förut .

/Markus

Supramannen
2003-07-07, 11:20
Hej Marcus

Jag känner inte dig men så djävla bra skrivet, killen är inte klok, han har gett dubbelmoralen ett nytt ansikte

Rollax
2003-07-07, 11:45
[quote="Supramannen"]Hej Marcus

Hejsan
Hej mr n4 postare, kul att du kunde titta in nu när det är bråk....Dina ord väger inte tungt kan jag säga...

Nä men vänta !Vad står det?? Aha men så djävla bra skrivet, killen är inte klok,

>RoL<

turbotomas
2003-07-07, 13:49
I lingonskogen är verkligen precis som man vill att den ska vara. Där bor Richard och Markus. Vi andra som lever i denna verklighet, håller oss till fakta och inte psykotiska uppenbarelser uppkomna ur alltför snäva sinnen.

Mvh, Thomas

Z_Lopez
2003-07-07, 14:04
Nu blir jag så j-vla trött på er.

Detta är ett supraforum, där man förhoppningsvis lär sig nya knep, lär andra och ger varandra lite information..

sluta tjafsa om självklara grejer..
Jag tycker personligen att man på alla meet, ska ha möjligeten att få se på , hålla i div eftermarknadsprodukter.. så att man kan ev, jämföra mellan dessa märken.

självklart att vem som helst skall kunna visa upp vad som finns att köpa.
det är väl inte så att nån försökte sälja grejer på träffen.

men även det hade varit nice.

Det är ju liksom pricken över i:et om nån har med sig massor med godis att pryda sin ögonsten med.. eller har jag fel.

denna pajkastning på varandra är så onödig.

man tappar liksom respekten för Åf som bråkar med varandra så här öppet i ett forum..

Respektera varandra , dessutom så kommer man längre när man hjälps åt istället för att konkurrera..

MVH ZEB

turbotomas
2003-07-07, 14:10
Jag blev så paff att mitt inlägg kom med att jag inte riktigt fick med det jag ville skriva.
Iaf, jag tänker inte älta denna diskussion här. De som var på SBP vet vad som hände och hur mycket Nextgen var inblandat. Ni andra får spekulera så mycket ni vill!
Det förbjöds aldrig någon försäljning under detta event. Niko ville göra det pga hur det hela utföll, men detta genomfördes aldrig. Det enda som önskades var common sense. En enkel fråga hade löst allt.
SBP har aldrig varit ett kommersiellt event och kommer nog aldrig att bli.
Däfrör avböjde Nextgen när de fick frågan om de ville vara med.
SBP kom till för att vi skulle kunna träffas, utbyta åsikter och lösningar och allmänt umgås.
Att någon tog för givet att detta var ett försäljningsställe som man kunde utnyttja till egen favör, var fel. Som sagt, en enkel fråga hade löst allt.
Hade inte Nextgen ställt upp med pengar till Dynon, så tvekar jag att någon hade velat genomföra detta trevliga moment.
Detta kallar jag goodwill om något. Spons är något helt annat. Då annonserar man och syns i sammanhanget. Detta har Nextgen aldrig gjort. Det är bara som någon har fått för sig.
Och om ni tycker att prata om Nextgen på Supramannen är reklam, så visst är det det, (ni nämner det ju själva) dock inte mer än alla omnämnanden av SMR på Supras.nu t.ex. men i detta fallet rörde det sig om rent och skärt försvar.

Då ingen har vågat kontakta Nextgen personligen!!! eller svarat på kontakt, fanns det inte mycket till alternativ.

Over & out!

Mvh, Thomas

turbotomas
2003-07-07, 14:22
Jag håller med dig Zeb!

Däremot så håller jag inte med om att det är en dispyt mellan Åf. Jag har hela tiden agerat som privatperson. Nextgen drogs in pga någon trodde att de låg bakom. Så var aldrig fallet.

Den enkla sanningen som gör så ont att höra, var att om Richard hade lyft luren eller mailat Niko och sagt typ, "Hej Supramannen här. Jag kan tyvärr inte komma ner till SBP men om det går bra så skickar jag ner en bil med diverse prylar som folk kan se och handla."
Det hade räckt. Istället dyker det upp trådar här och där som säger att SMR kommer att ha en "bakluckeshop" som folk kan handla ur.
F**n, det handlar ju bara om lite ödmjukhet och respekt för andra. Hur svårt kan det vara?

Precis så enkelt var det. Glöm allt vad Nextgen, SMR, spons och allt annat skitsnack som har förekommit av mindre insatta människor!
Precis så enkelt har det varit hela tiden.

Mvh, Thomas

Supramannen
2003-07-07, 14:46
TurboTomas=next gen vad han gör för dom sota för

Supramannen
2003-07-07, 15:28
Marcus och Zeb ni har så rätt