handdator

Visa fullständig version : SMR Supran till Salu "SÅLD"

Supramannen
2003-07-06, 14:12
Nu är det dags, nu har jag lekt klart med Supran, dags att leka vidare med mina andra leksaker

Bilen är en 10 sec bil varje dag och hur lätt som helst, bara åka fram till linjen och ge på så sitter 10an direkt, 9an ska gå det med men det kräver lite tränning..HAr kört 3 riktiga repor bilen går 10or på en halv miss

Spec på bilen

-94 Svart Usa Supra men med det mesta bytt till Euro spec
8300mil, helt orginal, vinge finns

TRD varvräcknare(10000rpm)
Greddy 60mm Boost P/H
Greddy EGT 60mm P/H
Båge urtagbar , inredning full kvar ändå

Motor är byggd av mig, med dom bästa delarna
JE kolvar
Carillo stakar
Bättre olje pump
bättre vatten pump
Byggt på nytt short block
Allt ihops skruvat med ARP bultar
Helt renoverad topp med allt nytt, även portat och större ventiler, bättre fjädrar och titan retainers
HKS stålpackning

Greddy T88H
Greddy 4 row IC
Greddy type R bov
PHR stage 3 fuel system
Autronic SM2 med 500R CDI tändning

Lådan är en SP 400 med vissa modifikationer från SMR

Mer mods finns men orkar inte lista

PRIS 400k NU .....Även nya 18tumms däck och fälg ingår, vissa saker går att plocka bort så priset blir 350k

KÖP nu billigt

Egnell
2003-07-06, 16:18
Synd att det aldrig blev någon 9:a, det hade varit kul att se innan du sålde den.

Antar att det blir upp till den nye ägaren att fightas med den uppgiften... om nu inte bilen "sticker" till norge :?

Supramannen
2003-07-07, 20:53
Många som vil köpa Supra men som vanligt är det oftast mycket snack lite verkstad

KÖp denna utan låda om lådan stör nån, köp en veilside seqventiel eller en hollinger så har ni enav dom grymaste suprorna nånsin

Pris utan låda 300k

Z_Lopez
2003-07-07, 22:07
Många som vil köpa Supra men som vanligt är det oftast mycket snack lite verkstad

KÖp denna utan låda om lådan stör nån, köp en veilside seqventiel eller en hollinger så har ni enav dom grymaste suprorna nånsin

Pris utan låda 300k

Helt otrolig.
jag har sett såååååååååå många inlägg. Alla vill köpa supra..
men sen när det finns en sån tung bil tillsalu, för vettiga pengar så är det ingen som svarar ,, HELT OTROLIGT.

nästan så att jag tar den o bara för saken skull . :)

Egnell
2003-07-07, 22:17
mycket snack, liten plånbok är problemet på situationen.

Strykis
2003-07-07, 23:18
Vill ju verkligen ha en MKIV , men kommer inte ha råd med en förrän nästa höst tyvärr....sådanna här tillfällen växer inte på träd ju :cry: Så är den kvar tills då så är den såld hehe 8) den går nog snart rickard.

turbotomas
2003-07-08, 04:11

Pris utan låda 300k

Helt otrolig.
men sen när det finns en sån tung bil tillsalu, för vettiga pengar så är det ingen som svarar ,, HELT OTROLIGT.

De som vill ha bilen har nog inte råd med den och de som har råd, är ofta så excentriska att de gärna vill bygga en egen.
Den som köper bilen får räkna med att stå i dess skugga ganska länge.
Se bara på Björnströms gamla! Hur många känner till dess ägare? Och den var bara hälften så hårig.
Nä, jag tippar på att även denna bil hamnar hos någon av våra grannländer.

Mvh, Thomas

Supramannen
2003-07-08, 12:13
Det är upp till ägaren själv, det enda som som va extra med Bjornis gamla va färgen, inte väre än nån Supra i sverige igentligen, absolut när Bjornis hade den

turbotomas
2003-07-08, 12:34
Precis, Björnströms var väl bara BPU+. Men tack vare att han själv är en profil så kommer folk ihåg honom i samband med bilen.

Som du säger-en stark bil behöver en stark ägare.

Jag hoppas dock att den får stanna inom riket men tror att det blir annorlunda.

Det är en rätt kul affärsidé du har där annars! Bygg 10-sek bilar och sälj vidare! Det rullar ju inte så många gatbilar i landet som fixar det och inte är komplett ombyggda och kräver verkstadsbesök mellan varje tävling.

Mvh, Thomas

Menghini
2003-07-08, 12:34

Pris utan låda 300k

Helt otrolig.

Jag SKALL köpa supra MKIV och har Rikards som ett alternativ, men jag hade egentligen tänkt mej köpa en där jag kunde styla till den med önskat utseende och en effekt runt 500. Men nu går jag och har ruggig beslutsångest....Köpa Rikards och ha en av europas hårigaste supra rakt fram....eller köpa en i england och bygga den som jag vill och köra bana...vetifan hur jag skall göra...Som jag sagt många ggr tidigare...köper jag Rikards så har jag inte råd att styla den...vilket jag gillar...men jag gillar även raktframåka...gahhh..

Supramannen
2003-07-08, 13:01
Precis, Björnströms var väl bara BPU+. Men tack vare att han själv är en profil så kommer folk ihåg honom i samband med bilen.

Som du säger-en stark bil behöver en stark ägare.

Jag hoppas dock att den får stanna inom riket men tror att det blir annorlunda.

Det är en rätt kul affärsidé du har där annars! Bygg 10-sek bilar och sälj vidare! Det rullar ju inte så många gatbilar i landet som fixar det och inte är komplett ombyggda och kräver verkstadsbesök mellan varje tävling.

Mvh, Thomas

Den va inte ens BPU när Bjornis hade den

Hoppas denna kommer stanna i landet, för denna kostar ju inte så mycket som den andra, 350k måste ju nån ha, är ju typ gratis, om man tänker på vad man får

FInns ju ett gäng med killar som vill läga 300k, då är man dum om man inte handlar min

Jag har tänkt tanken om att bygga 10 sec bilar men tror det är lite tunnt med pengar i Sverige

pemo
2003-07-08, 13:52
En stilla undran bara, varför vart det en US supra? Vi har ju haft en hel hög diskussioner kring detta och då var du inte allt för possitiv till US supra modellen om den inte var typ 100k billigare (har jag för mig att det var)?

Supramannen
2003-07-08, 14:07
Jag tycker inte USA modell är lika prisvärd, och jag gav inget Euro pris för den...Sen har jag byggt om den till nästan Euro spec, ända som saknas är stjärtvärme

pemo
2003-07-08, 14:09
Här finns verkligen ett tillfälle att köpa en grymm supra till ett bra pris, håller med Rickard och de andra. Ni som vill ha en fet MKIV nu har ni chansen.

Menghini: Säljer amerikanskt och kommer att köra Japanskt :D, du kommer aldrig att ångra dig . Kommer din supra bli lika snygg som din Bimmer så blir det giftig.

pemo
2003-07-08, 14:09
Ok, då förstår jag.

Jag tycker inte USA modell är lika prisvärd, och jag gav inget Euro pris för den...Sen har jag byggt om den till nästan Euro spec, ända som saknas är stjärtvärme

Menghini
2003-07-08, 14:32
Här finns verkligen ett tillfälle att köpa en grymm supra till ett bra pris, håller med Rickard och de andra. Ni som vill ha en fet MKIV nu har ni chansen.

Menghini: Säljer amerikanskt och kommer att köra Japanskt :D, du kommer aldrig att ångra dig . Kommer din supra bli lika snygg som din Bimmer så blir det giftig.

Hehe..mmm....chefen muttrar en del när jag skall åka japs.

Det beror på vilken supra jag köper....men blir det inte Rikards blir det garanterat en uppseendeväckande MKIV :twisted:

Supramannen
2003-07-08, 14:40
Köp den utan låda, släng i en manu och bytt turbo så är det klart......Sen kan du styla och göra det du vill

Så slipper du bli en all show och no go som du nästan prenumenerar på..:)

Nikorasu
2003-07-08, 15:39
Tja mer prisvärd MKIV:a får nog folk leta efter, den lär ju knappast vara snålbyggd och det finns det ju bildbevis på, och tänk positivt, ni slipper ju importera kärran oxå, hoppas oxå den stannar i landet...

Menghini
2003-07-08, 16:48
Köp den utan låda, släng i en manu och bytt turbo så är det klart......Sen kan du styla och göra det du vill

Så slipper du bli en all show och no go som du nästan prenumenerar på..:)

Vad menar du :evil: ...BMW:n var väl ett krutpaket :wink:

Men skall jag göra så slutar det inte på 400k ens väl en manuell vxl låda är väl intev gratis kan jag tänka mej. Har en limit på en bit över 300k så skall jag köpa din blir det som den är.....men som sagt då blir det inte riktigt vad jag tänkt mej....men jag får visserligen kul som faaan rakt fram.

Mitt ångestbeslut tar kål mej snart....gaaahhhh....

Rainman
2003-07-09, 01:02
Ett PS bara: Jag kan intyga att det är ETT SJUKT ÖS i Rickards bil!!!!! :twisted: :twisted: :mrgreen: :mrgreen: *stort flin*

Man garvar hela tiden när han gasar.... :D

Nikorasu
2003-07-09, 01:51
Jäkla gottegris Raine, du får göra allt kul :lol:

Menghini
2003-07-09, 12:37
Absolut bästa pris med 18" hjulen...inga andra hjul...

Och en fråga jag inte fått riktigt bra svar på.....Går det att köra med den dagligen i normal trafik?

Supramannen
2003-07-09, 13:25
350k med orginal hjul, alltså 17 alla andra hjul tillkommer.....

Ja den går bra att köra med till vardags, men bara dyrt.....

Menghini
2003-07-09, 14:16
350k med orginal hjul, alltså 17 alla andra hjul tillkommer.....

Ja den går bra att köra med till vardags, men bara dyrt.....

Vad menar du med dyrt? Slitage eller bränsle?

Supramannen
2003-07-09, 14:18
Ja det är ingen orginal Supra,hur mycket man än vill så är den trimmad

Alla trimmade bilar kräver mer underhåll,olja,stift,allt måste kollas då och då...Man kan inte ha allt

Menghini
2003-07-09, 14:23
Ja det är ingen orginal Supra,hur mycket man än vill så är den trimmad

Alla trimmade bilar kräver mer underhåll,olja,stift,allt måste kollas då och då...Man kan inte ha allt

Gäller det olja, stift och sånt är det nada problemas...jag jobbar ju på bilfirma så det är billigt för mej :-)

Supramannen
2003-07-09, 14:28
Soppa gillar den med

Menghini
2003-07-09, 14:30
Soppa gillar den med

Tyckte du sa nångång att vid normal körning va det ca som en normal supra...kanske något mer, gasar är det ju självklart att den trånar efter vätska.

Strykis
2003-07-09, 16:12
Soppa gillar den med

Tyckte du sa nångång att vid normal körning va det ca som en normal supra...kanske något mer, gasar är det ju självklart att den trånar efter vätska.

Man kan väl inte köra normalt med en sådann där underbar maskin :twisted:

Om man ens tycker spelar roll om den drar 2 eller 3 liter milen så
ska man nog köra en orginalbil. För man har då antagligen inte råd
med den här. :wink:

Menghini
2003-07-09, 16:22
Soppa gillar den med

Man kan väl inte köra normalt med en sådann där underbar maskin :twisted:

Om man ens tycker spelar roll om den drar 2 eller 3 liter milen så
ska man nog köra en orginalbil. För man har då antagligen inte råd
med den här. :wink:

Jag har nog råd skall du se :wink: ....men det är ganska stor skillnad på 1,5l milen vid normal körning och 3l milen....även för mej :wink:

Som sagt räknar jag med att den drar en hel del vid tung fot...men man vill ju inte den skall sopa i sej 3l milen vid fjäderfot.

Hya
2003-07-09, 22:50
RCO vad säger SBP? Hur mycket är det som måste "fixas" inför varje besiktning? (som du vet är jag ej mycket för att skruva)

Ken
2003-07-09, 23:08
Jag tar den rakt av, jag skall bara... :roll:

Supramannen
2003-07-10, 11:12
RCO vad säger SBP? Hur mycket är det som måste "fixas" inför varje besiktning? (som du vet är jag ej mycket för att skruva)

Bara avgas systemet som måste bytas, och ladda nere SBP mapp i boxen

Supramannen
2003-07-10, 11:13
Soppa gillar den med

Drar lite mer, pågrund av att den varvar lite mer

Menghini
2003-07-10, 11:36

Man åker väl på att rycka ur bågen oxå?

Menghini
2003-07-10, 11:37
Soppa gillar den med

Mmm...för det är väl 3 petat nu va?

Supramannen
2003-07-10, 11:58

Man åker väl på att rycka ur bågen oxå?
Nope är bara att regga med, hur lätt som helst

Supramannen
2003-07-10, 12:00
Soppa gillar den med

Många lurar sig på hur många växlar det är, funkar inte så med Auto, men utväxlingen är låg

Menghini
2003-07-10, 12:57
Soppa gillar den med

Många lurar sig på hur många växlar det är, funkar inte så med Auto, men utväxlingen är låg

Nja...jag är ju säljare av jänkebilar och vad jag vet så säger man att 400 lådan är 3 petad :wink: dvs om det är en racelåda, skulle det däremot vara en nyare 400 låda som tex sitter i en Suburban diesel så är dom 4 petade med od.....men hade inte du manuellt ventilhus?

Men skit samma....den varvar mer än en org iaf. Det får man ta...

RB26DETT
2003-07-11, 14:44

exakt vad är det för skillnad iom att usa inte är lika prisvärd

Rainman
2003-07-11, 19:24

exakt vad är det för skillnad iom att usa inte är lika prisvärd
http://www.supramannen-racing.com/forum/viewtopic.php?t=386

Supramannen
2003-07-13, 14:56
SÅLD

Menghini
2003-07-13, 15:11
SÅLD
:D
Ryktena säger att den kommer finnas kvar i Sthlm oxå... :twisted:

Strykis
2003-07-14, 01:54