handdator

Visa fullständig version : mantorp

Stajl
2003-08-02, 20:54
tjena... va på mantorp och såg vår egen supraman köra 10:04 sista repan :P nästan e 9a men grattis ändå rikard... du piskade ju många
blatte motor Wagons iaf...

Thomas T66
2003-08-02, 23:08
attans missade den tredje körningen trodde dem skulle lägga av efter andra omgången

jag är mäkta imponerad av hur den kommer av från linjen chassit reagerar jävxigt gött

inte undra på att en persom sken som en sol i förmiddags regnet
antog att det var menghini eftersom killen hade ett mega flin från öra te öra när det flockades runt bilen

GRATTIS Rickard till en lyckad körning!!!!

Audi-DeDDe
2003-08-03, 03:34
Din maskin är ett riktigt monster, Såg dig köra förra året på mantorp men tyckte det gick faan så mkt bättre i år, Kanske beror på nya maskinen :), Aja, hoppas du tog hammars eller vad han kallades för, Han fula bmw även om den med gick bra.

:D

Sivaldo
2003-08-03, 11:03
fick han bra start på sista rundan då? vad blev de andra tiderna?
Jag hade hoppats på en 9a :( men grattis ändå :)
Jag va på mantorp igår sen åkte jag hem klockan 12 eftersom det regnade därför hann jag inte se de racea :( när började de köra vilken tid?
Va det någon annan som fick bra tider?

Bateman
2003-08-03, 12:04
Det var ju rätt jämt mellan bilarna i bakhjulsdrivet med överladd, den röda M3:an körde 10,07, jakan körde 10,06 å Rickard 10,04!

Det var väl bara en bil som var snabbare än Rickard så vitt jag såg, å det var en 240 i V8 klassen som körde 9,97 tror jag...

Rickard: Va hade du för 60 fotstid på din 10,04 repa?

//Björn

Audi-DeDDe
2003-08-03, 14:04
Var den en 240 som körden på 9 sec ?, Det måste varit på 3:e rundan i så fall, För jag stack när rickard kört sitt andra, Då var det väl ingen 9:a körd ? :evil:

Menghini
2003-08-03, 14:09
Var den en 240 som körden på 9 sec ?, Det måste varit på 3:e rundan i så fall, För jag stack när rickard kört sitt andra, Då var det väl ingen 9:a körd ? :evil:

Det var deras andra repa dom körde 9,97...deras klass var den sista i turordningen...sen hann vi med att köra vår 10,04 repa efter det....

Audi-DeDDe
2003-08-03, 14:34
Okej, Men då var det ju sjkälvklart typsikt att jag skulle missa det, Undrade varför han rullade upp till kön när jag gick mot bilen. Aja bra kört av honom :cry:

SupraMagnus
2003-08-03, 18:33
Stort grattis Rickard !!!

En kapning av tiden med 0,4 sek från din gamla Supra visar vilket monster bilen är !
Hade det inte varit för att Mantorp strippen faktiskt är en uppförsbacke , så hade det slutat med en 9:a , men det spelar ingen roll .
Den som är snabbast vid samma tillfälle på samma bana vinner.
Och det var inte Sahlin ... :lol:
Vi hörs i veckan ang. BPU paketet ...

/Magnus

Egnell
2003-08-03, 20:42
Måste ju bara säga grattis till framgången Rickard. Det var kul att se... bilen är ju grym!!

de Schalom
2003-08-03, 20:45
Ajdå, har missat något mäktigt märker jag, en supra som rickard har byggt samt så nära 9:an också. Hursomhelst, grattis till en bra tid som de flesta redan har sagt.

Jag får sluta jobba så mycket så kanske jag hinner se lite häftiga bilar.

suprasam
2003-08-03, 21:03
Grattis Ricki, synd att det inte blev en 9:a kunde inte komma till
Mantorp gjuter en ny botten platta till mit garage:-)

pemo
2003-08-04, 23:24
Grattis Rickard och fd bimmerman (kan inte stava till ditt nya nic) grymmt bra tid tyvärr kunde jag inte vara där och se det :(.

Skulle vara kul att får reda på lite sluthastigheter och 60 fotstider.

turbotomas
2003-08-05, 01:47
Bra kört av Richard och alla andra. Sådana tider har vi väl inte sett maken till tidigare.
Timba körde bra med MkIIIan också. Det blir mer framöver.
Ironiskt att R. får till nästan en nia när han sålt bilen.
Skönt att se en Supra på toppen igen.

Mvh, Thomas

Supramannen
2003-08-05, 01:57
Är väl inte ironiskt, när skulle jag kört bättre, hade strul med växel lådan och så fort det va fixat gick bilen 10,19.10,15 och 10,04

Gör om det Nex gen, är väl bara att du får delarna så sitter 9an eller

*Suck*

turbotomas
2003-08-05, 11:39
Ironin ligger i att du inte längre är ägare till bilen när du sätter dessa tider, men det förstod du säkert ;)

Men ödmjuk som du är så bjuder du sähert Menghini på det.

Mvh, Thomas

Egnell
2003-08-05, 12:02
tror nog att Menghini bjuder på det mer än väl. Han lär vara medveten om att han själv inte kan hantera bilen till bra tider just nu, utan tid och träning. Men det lär ju komma :wink:

Alla gånger att jag hade låtit en erfaren förare visa vad min bil egentligen går för, om jag själv var oerfaren och inte kunde visa dess potential.

Supramannen
2003-08-05, 14:01
Ironin ligger i att du inte längre är ägare till bilen när du sätter dessa tider, men det förstod du säkert ;)

Men ödmjuk som du är så bjuder du sähert Menghini på det.

Mvh, Thomas

Ser inte skillnaden, jag kan föra över stålana på 1 secund från mitt konto och sen köra bilen, bilen skulle gått lika fort i min som i hans ägo

Vi hinner nog köra en gång till i år och krossa next gen igen

Sivaldo
2003-08-06, 01:47
supramannen: Vi hinner nog köra en gång till i år och krossa next gen igen

var blir det nästagång?? e det mantorp igen då eller?

turbotomas
2003-08-06, 03:07
"Ser inte skillnaden, jag kan föra över stålana på 1 secund från mitt konto och sen köra bilen, bilen skulle gått lika fort i min som i hans ägo

Vi hinner nog köra en gång till i år och krossa next gen igen"

Aha, var det mot Nextgen du körde :). Jag kollade med de andra och vi var överens, vi var slutkörda allesammans. Du vinner Richard ;)

Det jag menade med ironin, var detta:

"Nu är det dags, nu har jag lekt klart med Supran, dags att leka vidare med mina andra leksaker

Bilen är en 10 sec bil varje dag och hur lätt som helst, bara åka fram till linjen och ge på så sitter 10an direkt, 9an ska gå det med men det kräver lite tränning..HAr kört 3 riktiga repor bilen går 10or på en halv miss"

Jag tror Menghini kommer att sätta bra tider med bilen framöver. Det verkar ju ganska lätt iaf.

Mvh, Thomas

Supramannen
2003-08-06, 03:19
Ja lätt för mig ja som är van att köra bilar på Et streets på 1000hk, för dig som blir rädd när du släpper på med din mk3a på 200hk , är det nog en 15sec bil

Alltså denna bil är för män, inte för dig alltså

turbotomas
2003-08-06, 03:53
Oh, aj, där fick jag så jag teg...
Du är en riktig hårding Richard. Jag slår vad om att du har hår på bröstet också :)

Nä, nu har jag druckit ur min Loka och käkat upp mina nattamackor, så nu kallar kudden.
Sitt inte uppe för länge för min skulld Richard!

Mvh, Thomas

Supramannen
2003-08-06, 12:49
Japp men inte på ryggen om du har :wink:

Sov gott