handdator

Visa fullständig version : Vad kan jag begära för bilen?

Timpan
2006-09-11, 20:13
Hej!

Går i funderingar att sälja bilen.
MEN vad kan jag begära?

Bilen är en 93:a
Lackad i silver basgrund,volvos laserblåa version 1,2lager och sedan version 2,2 lager.
silver i klarlacken(glittrar fint)!
19" Asa prime
Splitternya skivor och belägg runt om
Tlc dvd spelare med skärm
Focal högtalare fram
Infällda diskanter bakom stolarna
Dls högtalare bak
Audiotop Slutsteg
RIKTIG KLART LJUD.
Rmm dp
Blitz midpipe
Katersättare
Blitz catback
Greddy profec b boostcontroller
Greddy frontmatad intercooler
Fuel cut defender
Blitz filter kit
Hks koppling
Lättat svänghjul
Bilstein dämpare
Svart skinn
Lite mätare..
Precis slagit om till 11k mil.
Servad var 350 mil.
C-West front
Vielside kjolar
Vielside splitters
Top secret kolfiber huv
Rmm vinge med kolfiber mitt
HÖGERSTYRD
Manuell
ielside växelknopp
Original mattor
Enligt mig mycket pedanskött.
Inte en repa på bilen.

Gå gärna in på länken här o kolla lite.http://www.gatbilar.se/car.php?car=3139

Defqon
2006-09-11, 21:05
Nu ska länken funka bättre :) http://www.gatbilar.se/car.php?car=3139

Jag skulle väl kunna tänka mig att betala nånstans kring 250-275k för den, kanske lite närmare 300k. Men de är ju jag de ;)

Thomas T66
2006-09-11, 22:01
men om du vet att du vill ha 250-275 kanske till och me närmare 300.

varför fråga på ett forum??????????????????????
ingen känner till din bil så bra som du själv och va du lagt ut hur du skött osv osv du har ju svarat på din egen fråga!

vill nån ha bilen så kommer det bli en diskution om priset det lovar jag dig varför ta den diskusionen innan du ens försökt sälja kärran??

me tangentbordskrigare dessutom 8)
mvh Thomas

zammpa
2006-09-11, 22:05
Såg din bil för några veckor sedan i kallinge..
grymt fin måste jag säga :)

Matts
2006-09-11, 23:35
Läs hans spec lite tydligare så står det HÖGERSTYRD.

Predator
2006-09-12, 00:01
Du har säkert gjort jätte mycket på bilen och allting är frächt men det är fortfarande en h-styrt så jag skulle tyvär inte ge mer än 200 000

APU
2006-09-12, 06:44

Jag skulle väl kunna tänka mig att betala nånstans kring 250-275k för den, kanske lite närmare 300k. Men de är ju jag de ;)

Oj.... själv hade jag då försökt hitta en fin vänsterstyrd manuell bpu för de pengar du är uppe i.... :shock:

Rainman
2006-09-12, 09:28

Oj.... själv hade jag då försökt hitta en fin vänsterstyrd manuell bpu för de pengar du är uppe i.... :shock:
mmm, jag med.

E60
2006-09-12, 10:32
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, som högst 200.000 kr för en sån Supra.

E60
2006-09-12, 10:32

Då skulle du göra bort dig rätt rejält också.

bagge
2006-09-12, 13:09

han kankse missade det viktigaste ordet högerstryd :D

E60
2006-09-12, 13:24

han kankse missade det viktigaste ordet högerstryd :D

Då är det en annan sak :)

Timpan
2006-09-12, 16:25
Ursäkta?
har jag nä,mt att jag vill ha 300k????
Frågar här för att jag inte har en aning om vad jag skulle kunna få för bilen.
Ursäkta då för fan.
men om du vet att du vill ha 250-275 kanske till och me närmare 300.

varför fråga på ett forum??????????????????????
ingen känner till din bil så bra som du själv och va du lagt ut hur du skött osv osv du har ju svarat på din egen fråga!

vill nån ha bilen så kommer det bli en diskution om priset det lovar jag dig varför ta den diskusionen innan du ens försökt sälja kärran??

me tangentbordskrigare dessutom 8)
mvh Thomas

Timpan
2006-09-12, 16:26
Därför jag skrev HÖGERSTYRD med STORA bokstäver.

Rainman
2006-09-12, 16:37
Ta´t lugnt, det är ingenting att hetsa upp sej för. :)

Merl
2006-09-12, 16:40
Tror det hela var ett missförstånd från Tomas sida.
Han trodde att det var DU som skrev inlägg nr2 ang priset, men så var inte fallet.
Det var "Defqon" som skrev vad han kunde tänka sig betala.
Och jag antar att Defqon i sin tur missade att bilen var högerstyrd så han övervärdera den en smula... jag antar det iaf.

goli2
2006-09-12, 17:03
bilen är ju riktigt fin, men max 220.000 skulle jag ge.

Timpan
2006-09-12, 17:58
Hetsar inte upp mig,men man kan väl läsa hela inlägget innan man börjar skriva tillbaka?

Kan berätta att jag gav 229k för denna bilen för 2-3 månader sedan.
Har sedan dess lagt ut strax över 80k på den.
Ny lack
Fälgar
stereo
högtalare
service *2
nya hjulbultar
Toyota har gått igenom hela bilen
Samt bpu + en massa annat....

Nalle-74
2006-09-12, 21:01
Tyvärr så vet vi ju alla att pengar man maler ner i sin "älsklig" får man ju tyvärr inte tillbax.
Därför det är en hobby vi sysslar med, bilar är ALDRIG en investering tyvärr....
Såg jättefin ut föresten....

Rainman
2006-09-12, 23:16
nee, pengar som man plöjer ner i sin bil är något man inte kan få igen.
Det gör man för sin egen skull.
Varför sälja redan, du har bara haft den i 2-3 månader?

Timpan
2006-09-13, 11:15
Jag hade tänkt köpa en vänsterstyrd i stället.
Mycket sugen på "Quicksilver supran"
Men då måste ju denna bilen bort.
Men just nu lutar det åt att jag behåller den i stället.
Men men....

E60
2006-09-13, 12:20
Jag hade tänkt köpa en vänsterstyrd i stället.
Mycket sugen på "Quicksilver supran"
Men då måste ju denna bilen bort.
Men just nu lutar det åt att jag behåller den i stället.
Men men....

Quicksilver Supran som QuickSilver i Norge?? :shock:

Supramannen
2006-09-13, 12:23
ca 180k tror jag du kan få

Timpan
2006-09-13, 12:27
Den som ligger ute för 475k i halmstad.
Men som sagt innan det blir helt intressant så måste jag sälja den jag har nu.

E60
2006-09-13, 12:50
Den som ligger ute för 475k i halmstad.
Men som sagt innan det blir helt intressant så måste jag sälja den jag har nu.

Jaha men det är APU:s bil och mer känd som Silversupran...Quicksilver Supran är en annan Supra som finns/fanns? i Norge.

Ulrik
2006-09-13, 13:06
Tråkigt nog så blir det så med högerstyrda bilar.
Fast man lägger ner mkt så får man inte så mkt tillbaka.

Antar runt 220k säljs den för...
Men kanske kan få mer, gäller hitta rätt köpare :wink:

Hoppas du får sålt den för det priset du tänkte dig.
Den är riktigt snygg..

MVH

André

Timpan
2006-09-13, 18:04
Tack Ulrik.
Kul att höra att det finns folk som tycker bilen är fin.

SupraFreDDe90
2006-09-13, 18:10
Fasen va folk är emot högerstyrt, tyckte det inte var så farligt :wink: :twisted:

Timpan
2006-09-13, 18:13
Nej Precis.
Första veckorna,men sen är det som att köra som vanligt.
Sen är det oxå ett + att man kan extre knäcka med att köra ut post på helgerna..=)

SupraMagnus
2006-09-13, 19:38
Nej Precis.
Första veckorna,men sen är det som att köra som vanligt.
Sen är det oxå ett + att man kan extre knäcka med att köra ut post på helgerna..=)
Sen när har posten börjat köra ut post på helgerna ? :wink:
Allvarligt talat , jag var med om högertrafikomläggningen 1967 ...
många människor skulle fått satt livet till varje år sedan dess om vi fortsatt med att åka på vänster sida med en vänsterstyrd bil.
En del här verkar att kört alldeles litet för att förstå riskerna med högerstyrt ...
När jag var 18 var jag också odödlig ...
150000 yrkesmil senare så har jag en annan helt syn på saken ...
Jag har kört rätt mycket "felstyrt" efter som en kompis hade en under ett antal år ...
Jag såg bara nackdelar ....
Inte ens priset är lockande ...
Prisutvecklingen på Supror är helt klar ...
Funnes det supraaktier så skulle jag självklart satsat på V-styrt manuell aktie ... före h-styrt automat dito ... :D
Även om jag skulle behövt låna till mellanskillnaden...

Efterfrågan och tillgång styr priset , "let´s face it" så har det alltid varit , så är det nu också .... :wink:

Mvh

Magnus

Snowman
2006-09-13, 20:00
Magnus, nu gjorde du mig lite smårädd...
Vad menar du med risker? Eller du menar i pengaväg..??

goli2
2006-09-13, 20:10
Vad magnus menar är att man får vara mer skärpt för att köra högerstyrt. O det verkar nästan som att Magnus sover på jobbet som han beskriver det :P

SupraMagnus
2006-09-13, 20:44
Vad magnus menar är att man får vara mer skärpt för att köra högerstyrt. O det verkar nästan som att Magnus sover på jobbet som han beskriver det :P
Man behöver vara mera skärpt både som förare och köpare .... :D
Om jag sovit på jobbet efter efter mina XXXXXX mil då jag började köra på 70 talet så hade jag knappast suttit här eller hur ? :wink:

Om jag suttit till höger så hade chansen varit betydligt sämre ...
:D

mvh

Magnus

Road-Runner
2006-09-14, 04:46
Fin bil. Färgen var grym. Men du skulle kanske börja med att skriva ut att den är H-Styrd så slipper det bli så många missförstånd. Betalade du 229k för den. Lär lite mycke. Men jag gillar färgen. LIknar SwedeMix färg Kanske ??

Rainman
2006-09-14, 07:41
Men du skulle kanske börja med att skriva ut att den är H-Styrd så slipper det bli så många missförstånd.
Det står där om man läser.

Road-Runner
2006-09-15, 17:24
Men du skulle kanske börja med att skriva ut att den är H-Styrd så slipper det bli så många missförstånd.
Det står där om man läser.

Jo jag såg det. Men skriver man det i början så man ser det med en gång.

da king
2006-09-15, 23:12
riktigt snygg supra! Den lär gå för mer än 225 lök. Tar ju hellre en fet högerstyrd än en orginal vänsterstyrd... Gäller bara o hitta en köpare som bryr sig mer om bilens skick och utseende än på vilken sida ratten sitter. :wink:

Blir alltid lika förvånad när man ibland sitter o läser på olika forum! Häromdagen var det på nått BMW forum där dom diskutera en M3 GT som var risig som fan.. Så sitter det folk o nästan gråter framför skärmen för en jävla bil... *s* Visst jag förstår att man gillar en bil men bara för man har en viss bil så e den inte fetast/bäst/snyggast. Nu tebax till tråden!

Fattar inte varför folk gör så stor deal av höger vs vänsterstyrt. Har kört mycket högerstyrda Supror och många har varit i mycket bättre skick än vissa tyskimporterade Eurobilar.. För som det ser ut på säljmarknaden idag så är det ingen större skillnad på antalet höger o vänster som säljs. Får ju fan så mycket mer bil för pengarna om man väljer en HÖGERSTYRD!

Mvh Robban
(Tar på boxhandskarna) :)

SupraFreDDe90
2006-09-15, 23:31
SupraMagnus, du kör en 10sekundersbil på gatan å sen säger att högerstyrt är farligt? :D

Hehhe nejdå retas bara, förstår vad du menar. :) När jag skrev "inte så farligt" syftade jag på att folk verkar rädda för att sitta på andra sidan , det är inte så krångligt som det låter när man väl får till det. Förstår dock vad du menar ur säkerhetsperspektiv.... :wink:

Hoppas Timpan får den såld till ett bra pris, lycka till med försäljningen!

olesch
2006-09-17, 00:25
Handlar lite om känslan med ang Vänsterstyrt vs Högerstyrt.

Hade jag köpt en högerstyrd bil så hade jag alltid gått och retat mig på att man inte köpte en vänsterstyrd (om den nu finns i vänster dvs).

Men det är ju en pengafråga egentligen, men åter känslan får styra. Sparar hällre då lite extra och köper en "riktig". Vet själv när man tittar på fina bilar på evenemang osv, ser man en fin Supra som någon lagt ner mycket energi/tid/pengar i och sedan ser att den är högerstyrd tänker iaf jag direkt "ahh en högerstyrd bil" blir en viss negativ känsla typ som det fattas något.

Men men, alla tycker vi olika och tur är det!

kandevik
2006-12-17, 16:30
riktigt snygg supra! Den lär gå för mer än 225 lök. Tar ju hellre en fet högerstyrd än en orginal vänsterstyrd... Gäller bara o hitta en köpare som bryr sig mer om bilens skick och utseende än på vilken sida ratten sitter. :wink:

Blir alltid lika förvånad när man ibland sitter o läser på olika forum! Häromdagen var det på nått BMW forum där dom diskutera en M3 GT som var risig som fan.. Så sitter det folk o nästan gråter framför skärmen för en jävla bil... *s* Visst jag förstår att man gillar en bil men bara för man har en viss bil så e den inte fetast/bäst/snyggast. Nu tebax till tråden!

Fattar inte varför folk gör så stor deal av höger vs vänsterstyrt. Har kört mycket högerstyrda Supror och många har varit i mycket bättre skick än vissa tyskimporterade Eurobilar.. För som det ser ut på säljmarknaden idag så är det ingen större skillnad på antalet höger o vänster som säljs. Får ju fan så mycket mer bil för pengarna om man väljer en HÖGERSTYRD!

Mvh Robban
(Tar på boxhandskarna) :)

mer bil för pengarna skulle väl inte ja kalla de...iom effekt,broms,utrustning osv osv på jap-spec vs euro-spec???

WingsWest
2006-12-17, 17:15
Riktigt Schyst bil Timpan!, men som sagt h-styrt, vilket inte jag ser som ett problem.. men marknaden för ev köpare gör det, 180-200k max..

sen finns det visst bilar som ökar i värde ;) Sportquattro osv osv :P