handdator

Visa fullständig version : Rådgivning

T-rex
2003-08-05, 20:48
Nu står jag verkligen i avgörandet om jag ska bli supraägare nu imorgon.

Supran är en 93:a uttagen 930713 silver man ca 7000 mil helt orginal så när som goodyear f1 helt nya men på org fälg.

MEN killen som har importerat supran sa att bilen var en 94:a. Visade sig att man tydligen kunde kalla en 93:a B för 94 i Italien.

Han påstår vidare att han har givit 29´euro och när allt är klart skulle jag alltså pröjsa 284k skr.

Den ska vara i nyskick men jag tycker redan att 284k är för mkt oxå även om det hade så varit en 94:a i nyskick.

Jag vet inte riktigt hur mkt jag ska värdera bilen till för att det är en 93:a men jag skulle vilja ha ner den 10k om den nu verkligen är i sådant skick som han påstår.

Jag känner hans kompisar så att jag tror inte han försöker lura på mig ngt skit eller fiffla på annat vis men jag har svårt för att tro att han har givit så mkt i Italien för den.

Ventilera gärna era åsikter det är jag bara tacksam för. För det är lätt att bli "blind" när man är suprakåt.

SupraMagnus
2003-08-05, 21:29
Nu står jag verkligen i avgörandet om jag ska bli supraägare nu imorgon.

Supran är en 93:a uttagen 930713 silver man ca 7000 mil helt orginal så när som goodyear f1 helt nya men på org fälg.

MEN killen som har importerat supran sa att bilen var en 94:a. Visade sig att man tydligen kunde kalla en 93:a B för 94 i Italien.

Han påstår vidare att han har givit 29´euro och när allt är klart skulle jag alltså pröjsa 284k skr.

Den ska vara i nyskick men jag tycker redan att 284k är för mkt oxå även om det hade så varit en 94:a i nyskick.

Jag vet inte riktigt hur mkt jag ska värdera bilen till för att det är en 93:a men jag skulle vilja ha ner den 10k om den nu verkligen är i sådant skick som han påstår.

Jag känner hans kompisar så att jag tror inte han försöker lura på mig ngt skit eller fiffla på annat vis men jag har svårt för att tro att han har givit så mkt i Italien för den.

Ventilera gärna era åsikter det är jag bara tacksam för. För det är lätt att bli "blind" när man är suprakåt.

Årsmodellen ska du inte haka upp dig på , min 1995 a blev en 1994 pga att serviceboken inte ansågs vara bevis för att bilen togs ibruk 1995 (vid reg bes. ) vilket den gjordes men det spelar ingen roll , bilen är den samma för det , inget att oroa dig för :)

Om du känner hans kompisar så kan du väl be honom att visa ett kvitto på bilen , klart att han ska ha betalt för att ta hem bilen , men har han sagt vad han betalat för bilen så ska han också stå för det .
Annars är det mygel i busken ...
Du behöver ju också ha ett bevis att bilen är betald .
Annars kan ju du råka illa ut ...

Ingen -94 som gått 7000 mil finns i nyskick ...
Nyskick är som de var när de lämnade monteringslinjen ...
Det finns ingen sådan att hitta ...
Det finns dock ett fåtal lågmilare i mycket bra skick och på dessa är prislappen minst 250000 och uppåt
Är du sugen , samt att bilen är i bra skick med historik , slå till ....
Du lever bara en gång ...
Att leta fina supror kostar dessutom både tid & pengar
Ask me ? :lol:

M.v.h.

Magnus

T-rex
2003-08-05, 22:24
Jotack, jag vet . Har haft ögonen på MKIV sedan bumblebee i USA om ni minns.

Ja man får nog börja på 250k om det ska vara fint men jag har ju aldrig sett ngn org supra för 284k

Det har ju tidigare varit vilda diskussioner om hur vida man kunde hitta fina supror för runt 200k och mindre fina för 150k.

Tackar för ditt inlägg

Hardtop must be hard 2 find :wink: Lykckliga dig!

SupraMagnus
2003-08-05, 22:42
Hej !
Prisbilden på MKIV har ältats i oändlighet ....men faktum kvarstår
För att ge er ett exempel :
Min granne hade en Jaguar E-type i mint cond. skick till salu för knappt 50000 . år 1982
En del av oss tyckte att det var sjukt mycket pengar ...
Tänk vad fel vi hade , en sådan betingar ett pris på ca 500000 kr

M.v.h.

Magnus

Strykis
2003-08-05, 23:15
Jag håller med föregående talare. Men jag tycker helt klart du ska
kräva att se kvittot. Ett kvitto på 29k euro slarvar man inte bort.
Så är det sanning borde han kunna plocka fram det.

Min fundering i alla fall. Lycka till!

T-rex
2003-08-05, 23:32
Jadå, tror nog att han har kvitto oxå men han känner ju den här killen i Italien så kanske han kunde be honom att skriva 29 istället för 25.

Tack för dina lyckönskningar och ditt inlägg.

Supramannen
2003-08-05, 23:34
Jag är en av dom som hävdar att man inte får en fin mkiv under 200k, men jag tycker 285k är för mycket också

250k är rimligt för den bilen

T-rex
2003-08-06, 00:04
Jo, jag skulle väl kunna tänka mig 260k oxå så hade där blivit lite pengar över för ett litet besök hos dig. Men förr eller senar blir det så iallafall. Givetvis hade jag ju gärna sett att det blev förr.

Men det är så j-a svårt att hitta man och lågmilare.

Tack för ditt tycke Rickard!

T-rex
2003-08-06, 17:24
Hur som helst jag är supraägare nu, får berätta mer sen för jag måste jobba nu.

SupraMagnus
2003-08-06, 20:32
Grattis till bilen ! :D
Supror är värda sitt pris !
En del ägnar 500 timmar på att leta efter en billig andra jobbar istället 250 timmar för att betala lite mer för att få en utan att leta i oändlighet ...
Inget av sätten är fel , bara lite olika tillvägagångssätt ...

/Magnus