handdator

Visa fullständig version : Barn i Supra MKIV??

morson1
2006-09-25, 20:45
Aldrig haft tillfället (än) att granska en Supra på nära håll.

Nån här som haft barnstol i en Supra? Några problem med den sluttande vindrutan? Är det standard med airbag på passagerarsidan?

Och hur ser det ut i bagaget, är det väldigt dålig "höjd" på bagageutrymmet, så att det typ är omöjligt att få ner en barnvagn?

Tacksam för svar!

Johan@W
2006-09-25, 20:51
Barnstol är inga problem och airbag kan man koppla ur.
Barnvagn större än sulky kan du dock glömma.

morson1
2006-09-25, 20:58
Glömde ju fråga hur det är med plats för mamman i baksätet, om det sitter barnstol monterad där fram? Noll benutrymme eller?

Road-Runner
2006-09-25, 22:03
Benutrymmet blir lika med noll. Tjejen min vill aldrig åka där pga avsaknaden av benutrymme..

Har dock 2 polare som sover som barn i baksätet.

Mr Aberg
2006-09-25, 22:39
Benutrymmet blir lika med noll. Tjejen min vill aldrig åka där pga avsaknaden av benutrymme..

Har dock 2 polare som sover som barn i baksätet.
samma här tjejen vägrar, men polarna sover som barn:)

Ulrik
2006-09-25, 23:07
Om du ska ha barn i bilen så kanske det är bättre att kolla på

Audi RS4
Audi RS6

Eller ha en annan bil där barnen kan åka med.
:D

swedemix
2006-09-25, 23:22

Audi RS4
Audi RS6

Tänkte också föreslå en annan typ bil med. En Supra är ju inte en familje bil precis.

I vilket fall, jag har sett 2 polare som har haft sina i barn säten där bak och frun där fram.

lange
2006-09-26, 01:11
barn upp till 10 år är inga problem att ha i baksätet. har haft 193cm 116 kilo bodybuilder där också, dock lite tight :lol:

Snowman
2006-09-26, 01:17

Audi RS4
Audi RS6

skyline passar bättre till familjebil än supra :P

SupraFreDDe90
2006-09-26, 07:39
Jag är nästan 1.90 å jag har åkt bak både i Zazzins å Bobbans Supror, hade kunnit suttit där än idag om jag fick.

Är ju inga problem, måste vara era flickväner som är kräsna :wink: E ju bara sära på benen och vila huvudet mot bakrutan om man vill sova :roll: :)

morson1
2006-09-26, 09:14
Att Supra inte e den optimala familjebilen förstår jag, undrade mest om det är möjligt överhuvudtaget... Verkar va skilda uppfattningar om det, får väl helt enkelt leta upp en och granska själv..! :)

Tack för svaren!

Morten M
2006-09-30, 21:57
Man kan vel få plass i baksetet dersom han foran skyver setet så langt fram som mulig ihvertfall. Det blir trangt foran og bak, så jeg vil kalle dette en nødløsning.

Jeg ville aldri hatt en pasasjer bak meg som sjåfør. Har ikke testet selv, men da jeg var og tittet på en supra så orket jeg ikke prøve baksetet da det så vansklig ut å komme baki der (er 183cm, 100kg).

Jeg håper og tror jeg skal få plass til dama i baksetet kanskje en gang i måneden eller noe. Er ikke så ofte jeg har på to passasjerer heldigvis :)

zeaflower
2006-10-01, 13:02
är ju lite dåligt med benutrymme men jag, tjejen och två polare hade supran till rudskogen nyss på en dagstrip utan problem. det är ca 90 mil ToR=)

Ulrik
2006-10-01, 15:17
Hade nästan varit bättre om dom tog bort baksätet....
Så slipper man knastar som vill åka med när man redan är 2... :wink:
Måste man trängas o allt.... :)