handdator

Visa fullständig version : Sílver supra kvaddad?

iceman_21
2006-10-04, 13:18
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=276586&page=1&pp=20

Nån som vet om killen hänger här eller?.."MMT -Supran" va tusan är det för supra?...

om bilens ägare är på forumet å inte vill berätta, eller vill att tråden låses så ska det natruligtvis göras.

Är mest intersserad om motorn m.m klarade sig.

Mr Aberg
2006-10-04, 13:38
killen som hade köpt den var ju iaf 18år;)
jävligt synd på den bilen:/
APU inte är de din gammla bil?

sl00p
2006-10-04, 14:05
Det är MMTmattsons bil som såldes till någon 18åring som kvaddade den samma dag.

http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=6042&highlight=

SupraN^
2006-10-04, 14:10
Så går det när man inte kan hantera hästarna under huvven :)

iceman_21
2006-10-04, 14:17
ok...ajdå... synd på bilen

Ulrik
2006-10-04, 15:26
Bara att beklaga.... :(
Tråkigt när sånt händer

Supran är ingen säker bil att köra vid regn..

iceman_21
2006-10-04, 15:28
Tråkigt när sånt händer

är den gjord av socker????

(ironi... =) )

Ulrik
2006-10-04, 15:42
Tråkigt när sånt händer

(ironi... =) )

Oj va roligt :wink:
Nej men kanske för att man tappar feste rätt lätt med så pass mkt hk om man inte är van vid bilen sen innan.

Väldigt tråkigt att detta skulle hända

iceman_21
2006-10-04, 15:44
Tråkigt när sånt händer

(ironi... =) )

Oj va roligt :wink:
Nej men kanske för att man tappar feste rätt lätt med så pass mkt hk om man inte är van vid bilen sen innan.

Väldigt tråkigt att detta skulle hända

jo.... man måste lära sig krypa innan man kan gå.......

NorrlandsGuld
2006-10-04, 15:58
Tro mig att det är förbannat halkigt just nu!! regnet öser ner å de greppar ingenting!!!

In_Memory
2006-10-04, 20:04
därför e jag glad att jag åker farmors gamla opel kadett 84 automat :P, den går inte ens att tvinga i diket

Defqon
2006-10-04, 21:15
den går inte ens att tvinga i diket

:lol: Då är det fan illa :D

In_Memory
2006-10-04, 22:40
diket spottar upp skiten igen

Ferox
2006-10-04, 23:08

Bara att ta och tänka på att det är en singel Supra som är högerstyrd och en färsking på 18år bakom ratten och en lika gammal kompis bredvid. Sägs att bilen var oskattad och oförsäkrad. Värsta tänkbara förhållanden.

Själva moddarna var av det billigare slaget trots singelturbo. Bilen var bromsad till 530hk någonting. Sedan bytes till orginalsprut? Så den orkade med ca 450hk. Körde ca 190 km/h som max på strippen Emmaboda.

Annars är killen som byggt den (Mattson) mer känd för sina Audi byggen och mappningar.

Menghini
2006-10-05, 00:02

Bara att ta och tänka på att det är en singel Supra som är högerstyrd och en färsking på 18år bakom ratten och en lika gammal kompis bredvid. Sägs att bilen var oskattad och oförsäkrad. Värsta tänkbara förhållanden.

Själva moddarna var av det billigare slaget trots singelturbo. Bilen var bromsad till 530hk någonting. Sedan bytes till orginalsprut? Så den orkade med ca 450hk. Körde ca 190 km/h som max på strippen Emmaboda.

Annars är killen som byggt den (Mattson) mer känd för sina Audi byggen och mappningar.

Kommer ihåg hur dumförklarade vi blev när vi sa till honom att det inte skulle bli bra att mappa till org.sprut... Men det verkade visst inte funka så bra iaf :), för sen såg jag att det inte riktigt gick som han ville så han skulle köpa AEM, men antar han sålde den innan.

Samuel_mkiv
2006-10-05, 00:03
Tråkigt när sånt händer

Nej det är det inte.,.
min mkiv är min första bakljul driven bil.. Jag tycker inte att det e lätt o hålla den på vägen även när det är tortt om man ska gasa lite..

Menghini
2006-10-05, 00:11
Ganska kul o se folks gissningar på värde :)

Högerstyrd Supra som inte finns en hel plåtbit på. Visst är det singel, men budgetsingel, mkt XS power saker.....grejer som jag inte ens skulle ha i skuffen på min bil :)
Jag skulle väl värdera bilen till ca 40,000:-...

Ulrik
2006-10-05, 00:59

Kommer ihåg hur dumförklarade vi blev när vi sa till honom att det inte skulle bli bra att mappa till org.sprut... Men det verkade visst inte funka så bra iaf :), för sen såg jag att det inte riktigt gick som han ville så han skulle köpa AEM, men antar han sålde den innan.

Kanske inte hade något med bygget att göra ?
Har du äns pratat med han som körde ?
Kanske var förarens fel....

Supramannen
2006-10-05, 01:12

Nu snackade Jocke om Mattsson

iceman_21
2006-10-05, 06:57
Alla med supror verkar ha grymma problem å hålla dom på vägen..?...
kan det verlkigen vara så svårt?... =)
nu menar jag inte dom som kört AV vägen utan dom som kommenterade i tråden å beskrev hur svårkörda suprorna var....

Johnny Håkansson
2006-10-05, 09:13
ung å dum å rik =P, ingen bra kombination med en supra =)

Rainman
2006-10-05, 09:38
Alla med supror verkar ha grymma problem å hålla dom på vägen..?...
kan det verlkigen vara så svårt?... =)
Absolut inte. Att folk kör av är såklart att "man" pressar grejerna för hårt.
Dom är hur snälla som helst att "smyga" omkring med.
En fin grej med att köra BPU är att så länge man ligger under 4000 varv så har man inte mer än ca 0,7-0,8 i ladd även när man håller fullt.

Ulrik
2006-10-05, 11:24

Nu snackade Jocke om Mattsson

Jaha....var nog lite små yr när jag svarade...
Läste igenom lite mera nogrant nu... :?

SupraN^
2006-10-05, 16:00

Bara att ta och tänka på att det är en singel Supra som är högerstyrd och en färsking på 18år bakom ratten och en lika gammal kompis bredvid. Sägs att bilen var oskattad och oförsäkrad. Värsta tänkbara förhållanden

Det var det jag syfta på :wink:

O_o
2006-10-05, 17:54

Och jag antar att du vet att killen är rik ? Man kan väll jobba till sej stålar fast man är född 1988 ?

Defqon
2006-10-05, 18:18
Killen hade ju tydligen bytt bort sin Volvo S60 T5 -04 med 7k mil på mätaren mot Supran om man läser va som står i tråden. Mattsson verkar ju vara nöjd över bytet iaf :)

Johnny Håkansson
2006-10-05, 18:42

Och jag antar att du vet att killen är rik ? Man kan väll jobba till sej stålar fast man är född 1988 ?

Jajamen!!, gjorde han karriär när han var 10 eller? =P

SupraFreDDe90
2006-10-05, 19:06
Byt namn på topicen,den skrämmer slag på mig varje gång jag ser den! :) :wink:

Silversupran är ju helig! :twisted:

O_o
2006-10-05, 19:24
Jajamen!!, gjorde han karriär när han var 10 eller? =P[/quote]

Bo hos mor, lägga alla stålar på bil..Been there done that

Johnny Håkansson
2006-10-06, 14:11
Bo hos mor, lägga alla stålar på bil..Been there done that[/quote]

Dock inte många som köper bilar i den klassen när man är 18bast =P
klart det finns undantag som kanske har skitit i gymnasiet å direkt fått fast jobb å tagit lån.
Men är ju minimal risk du får ett jobb när du är så ung å har ingen utbildning.

I vilketfall som helst så är det väldigt tråkigt å jag tror bestämt det handlar om att killen inte hade nån respekt för sin nyinköpta bil, så ung å dum får jag väl kalla han iaf då? =)

slöfis
2006-10-06, 15:52
Den supran var med en hel del på våra Torsdagsträffar här i Älmhult.. Tycker inte den gick som en Singelsupra borde göra tycker jag.. Han körde inte så super bra på Blackrace. .Den missade mycket o så.. Var ju enkel byggt.. Så han har nog sparat lite stålar än att köpa ett "Färdigt " Kitt.. Han är som sagt känd för sina andra byggen, Audi, Volvo mm..

Synd på sådan fin bil iaf..
Hörde också att killen inte hade försäkring på den när det smällde..
Hoppas det löser sig iaf.. Bara de klarade sig utan skador så.. Plåt går alltid att ersätta!!

P.s Ulrik.. Kolla in Goffemannens bilder från Uråsa i lördags som Du missade ;)

Mvh Andreas

Ulrik
2006-10-06, 16:30
Den supran var med en hel del på våra Torsdagsträffar här i Älmhult.. Tycker inte den gick som en Singelsupra borde göra tycker jag.. Han körde inte så super bra på Blackrace. .Den missade mycket o så.. Var ju enkel byggt.. Så han har nog sparat lite stålar än att köpa ett "Färdigt " Kitt.. Han är som sagt känd för sina andra byggen, Audi, Volvo mm..

Synd på sådan fin bil iaf..
Hörde också att killen inte hade försäkring på den när det smällde..
Hoppas det löser sig iaf.. Bara de klarade sig utan skador så.. Plåt går alltid att ersätta!!

P.s Ulrik.. Kolla in Goffemannens bilder från Uråsa i lördags som Du missade ;)

Mvh Andreas

Eftersom jag är så lat och trött idag, så får du gärna länka mig :D

Matts
2006-10-06, 19:03
E ju singel, aven om de loser sig so kommer han inte fo en krona fron forsakring.

prosty
2006-10-07, 09:20
Bara för lyckselebildemontering att ta in den :)

BPUad
2006-10-07, 10:46
Hmm ingen vaker syn. Var själv ute och körde i onsdags = superblött, det spinner hejdlöst på 2:an-3:an passar man sig inte i kurvorna så hamnar man lätt i diket. Man måste ha respekt för en bil med så mycket kraft och bakhjulsdrift i bilen, det är inte som att köra en Honda Civic precis.

Samuel_mkiv
2006-10-07, 11:43

jag köper gärna bakaxel och kardanen..:D

Supramannen
2006-10-07, 13:01

Då kanske han får en supra äntligen..:)

iceman_21
2006-10-07, 23:33

Då kanske han får en supra äntligen..:)

kanske har ordnat sig,,,vi får se imorgon...ev...

prosty
2006-10-08, 00:58
Uffe hojta till om du köper så kommer jag o kikar :) var en trevlig åktur ner till dig i somras. Måste få fart i DKWn först bara så du får åka snabbt. Blev en GTBB turbo i år :)

Defqon
2006-10-08, 01:44
Uffe hojta till om du köper så kommer jag o kikar :) var en trevlig åktur ner till dig i somras. Måste få fart i DKWn först bara så du får åka snabbt. Blev en GTBB turbo i år :)

Och jag kommer upp och hälsar på dig nästa helg så man får sig en kik på dekan :) Kikade var i Lule du bodde och de va 3 km från hotellet, lagom avstånd ;)

prosty
2006-10-08, 10:47
Tjena

Det är lugnt, du fick mitt nummer va? Jag har nog hunnit få nya turbon då med lite tur. Antar det är Scandic Hotel, det är svinnära. Nästan så att jag som är lat kan gå dit :)