handdator

Visa fullständig version : Corvette C6 Z06

Supramannen
2006-11-06, 01:53
Kan vi inte diskutera denna bil lite här med så jag får va med och tycka...Att den ör billiga och går som fan går ju inte att undgå men vad vet vi mer om denna fula ankunge..

SupraFreDDe90
2006-11-06, 07:27
Folk har kört 11or med dem i USA orginal med slicks , så nog fan får dem undan :)

Kan ju passa på att fråga vad fördelen är att man når toppfarten på 5an på C6an? Vad har man då sexan till, bara få ner varvtalen vid högre farter eller? :?

prosty
2006-11-06, 08:14
Såldes en sån här uppe, en säljare som körde upp den från Umeå till luleå. låg på 4an i 120, sparkade ner, vips så gick det 250 och då lade han i 5an, 1 växel kvar efter det. Var visst enormt mycket att åka med :)

Phantom
2006-11-06, 09:54
Johan (suprsam) har ju kört en nu ett tag så han borde ju kunna/veta en del om hur den e att köra osv. han har ju även ägt en äldre vette. så johan skriv lite här nu!

Är det en Ls1 i c6an me ?

olesch
2006-11-06, 10:00
Johan (suprsam) har ju kört en nu ett tag så han borde ju kunna/veta en del om hur den e att köra osv. han har ju även ägt en äldre vette. så johan skriv lite här nu!

Är det en Ls1 i c6an me ?

Nä det är en LS7 i Z06an samt LS2 i den vanlige C6an

kolla här lite:

http://www.corvettemuseum.com/specs/2006/index.shtml

olesch
2006-11-06, 10:01
Sedan lite tech kring LS7an:

http://www.corvettemuseum.com/specs/2006/LS7.shtml

olesch
2006-11-06, 10:07
Sedan kan ni ju kolla in dessa filmer:

http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=81321

Kör dem Z06a mot div extrema bilar och ja resultatet är sjukt egentligen!

Borsta
2006-11-06, 10:35
Såldes en sån här uppe, en säljare som körde upp den från Umeå till luleå. låg på 4an i 120, sparkade ner, vips så gick det 250 och då lade han i 5an, 1 växel kvar efter det. Var visst enormt mycket att åka med :)

6:an är en ren överväxel, du når topparten på 5:an!

APU
2006-11-06, 11:09
Har för mig en kört 11.06 i Usa med slicks...... Är nog bara en tidsfråga innan han har lite medvind och åker en 10a... Imponerande....

Supramannen
2006-11-06, 12:28
Enligt congaman har dom kört 10,86 på ej klistrat med DR däck nu...Snabbt men inte så konstigt den har ju stel bakaxel och bladfjädrar..:)

Suprasam har ingen C6 Z06 han har en C5 Z06a

Phantom
2006-11-06, 12:53
Enligt congaman har dom kört 10,86 på ej klistrat med DR däck nu...Snabbt men inte så konstigt den har ju stel bakaxel och bladfjädrar..:)

Suprasam har ingen C6 Z06 han har en C5 Z06a

Stämmer bra det :oops:

APU
2006-11-06, 12:59
Det är ju sjukt snabbt för en "org" bil :)

olesch
2006-11-06, 13:23

Javisst, inget klydd med besiktningar, försäkringsbolag eller poliser. Bara tuta och köra :D

Sedan slipper man den känslan att man har något som är trimmat och som kan gå i sönder. Visst det kan denna bilen med göra, men den är tillverkad för att hålla med detta ifrån fabrik!

APU
2006-11-06, 13:28

Javisst, inget klydd med besiktningar, försäkringsbolag eller poliser. Bara tuta och köra :D

Sedan slipper man den känslan att man har något som är trimmat och som kan gå i sönder. Visst det kan denna bilen med göra, men den är tillverkad för att hålla med detta ifrån fabrik!

Visst är det så =)

D.J.S
2006-11-06, 14:24
För de som inte är inne på Z och lurchar så slägner jag upp ett par intressanta länkar.
Ranger´s tidkort: http://img157.imageshack.us/my.php?image=attachment7c9a60lg7.jpg

Länken till ett Vetteforum där "Ranger" själv beskriver lite om repan, det finns även film där.
http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1541575

Vad ska man säga om Z06, ja den verkar ju onekligen vara en grymt kompetent bil. Gör bra tider stock på banor och med ett par DR så gör den höga tior. Det är sinnessjukt enligt mig =)

//d

sleeplezz
2006-11-06, 15:19
Funderar själv på en sån... Sjuka prestanda kontra kostanden men frågan är om jag inte har roligare i min Gallardo. Ska iaf försöka provköra en vid tillfälle.

Xantim
2006-11-06, 15:29
Hade för mig att dom hade gått ifrån stel axel å bladisar,när bilsport provkörde den så hade dom en nån sprängskiss på den å där såg det annorlunda ut.......kan ha fel. Om nån vet att dom har det numret kan nån väll försöka scanna in bilden.

Bateman
2006-11-06, 15:32
Det gör ju inget att dom är sjukt snygga också!! :shock:

olesch
2006-11-06, 15:33
Funderar själv på en sån... Sjuka prestanda kontra kostanden men frågan är om jag inte har roligare i min Gallardo. Ska iaf försöka provköra en vid tillfälle.

Jo, Lamborghini är alltid Lamborghini lite mera status än en Z06, lite mera unik om man säger så. hade man fått välja om det inte varit en pengafråga hade man valt gallardon, även om gallardon inte har lambodörrar som i mitt tycke en Lamborghini ska ha :D .

Så det beror lite på användningsområdet!

Men faktum kvarstår, att en z06 kör ifrån en gallardo samt att det är en sjuk bil till pengarna.

Supramannen
2006-11-06, 16:50
Måste va mesta och bästa prestandan man kan få för pengarna, men är ju mer än så som spelar in vid ett bil köp annser jag...Den kommer ju aldrig bli nått mer än en Corvette heller....

olesch
2006-11-06, 17:31
Måste va mesta och bästa prestandan man kan få för pengarna, men är ju mer än så som spelar in vid ett bil köp annser jag...Den kommer ju aldrig bli nått mer än en Corvette heller....

Sant. den blir ju aldrig en Ferrari eller en lamborghini :D

Borsta
2006-11-06, 17:35
Men då är frågan, måste det bli mer än vad det är?

Grym prestanda för en i sammanhanget billig penning!

Supramannen
2006-11-06, 18:01
Men då är frågan, måste det bli mer än vad det är?

Grym prestanda för en i sammanhanget billig penning!

För mig är det mer än bara prestandan som är viktig, det är helheten som spelar roll, och en glasfibre bil som corvetten som lider av sina kvalitets brister är inget för mig...Men obs bra verkar dom gå inge snack

suprasam
2006-11-06, 18:10
Jo jag har en C5 Z06 föregångaren till nuvarande C6 Z06 .
I den nya C6Z06 sitter det en LS7 med torrsumpsmörjning på 7 liter .
Har för mig att det är Ranger i USA som kört i alla fall låga 11 orginal med en C6Z06 han är iofs väldigt duktig på att köra han har kört mitten 11'or med sin C5Z06 som han hade innan. Att slå C6Z06 på fingrarna när det kommer till prestanda per krona är inte lätt nu när man oxå äntligen fokuserat lite på att bilarna oxå ska ha bra väghållnig . Den nya C6Z06 har kört 7,42 på ringen med en dansk bakom ratten Magnusson eller något heter han, den gamla C5Z06 körde man på 7,56 runt ringen. För att möta kommande hot från Chrysler Viper som snart uppgraderas till ca. 600 + hästar så florerar det intensiva rykten om antigen en turbo alt. kompressor matad Corvette som man kallar SS eller Blue Devil som ska ha 650+ hästar och som snart kommer ut på marknaden.
Det man kan säga är följande eftersom jag inte är så intresserad av att ha mina bilar orginal någon längre stund så skulle ett litet trimm på en C6Z06 ge bra med pulver. Nya toppar(eller portade oem toppar) ny kam ny mappning = 550 rwhp utan problem, toppas med 150 NOS case closed i en bil som väger 1400kg ;-). Det man kan anmärka på är inredningskvaliten billig plast, kassa stolar, och bladfjädrar lol, och givetvis stötstänger så inser alla att det är samma gamla jenkeskit grejer som det alltid varit men att man har förpackat det på ett bättre sätt och fokuserat lite mer på vad bilen egentligen är gjord för.
Kan oxå tillägga att det är stor skillnad att exv. köra en i mitt fall C5Z06 kontra en Supra MKIV alt. R34GTR i Corvetten så dånar det och brötar mycket mer finns nästan ingen isolering i dom orginal. Stolarna i Z06'an är inte gjorda för att dom ska ge bra sidostöd utan enbart för att dom ska vara lätta dom är kass i mina ögon . Som tur är finns det företag som exv. Callaway och Ligenfelter som mer än gärna säljer bättre stolar men räkna med 30 k skr innan man har dom hemma. Sen är det som Ricko säger olika bilar tilltalar olika personer för mig personligen kör jag gärna i en papplåda bara den går utav h******* :-).

Supramannen
2006-11-06, 18:14
Jo jag har en C5 Z06 föregångaren till nuvarande C6 Z06 .
I den nya C6Z06 sitter det en LS7 med torrsumpsmörjning på 7 liter .
Har för mig att det är Ranger i USA som kört i alla fall låga 11 orginal med en C6Z06 han är iofs väldigt duktig på att köra han har kört mitten 11'or med sin C5Z06 som han hade innan. Att slå C6Z06 på fingrarna när det kommer till prestanda per krona är inte lätt nu när man oxå äntligen fokuserat lite på att bilarna oxå ska ha bra väghållnig . Den nya C6Z06 har kört 7,42 på ringen med en dansk bakom ratten Magnusson eller något heter han, den gamla C5Z06 körde man på 7,56 runt ringen. För att möta kommande hot från Chrysler Viper som snart uppgraderas till ca. 600 + hästar så florerar det intensiva rykten om antigen en turbo alt. kompressor matad Corvette som man kallar SS eller Blue Devil som ska ha 650+ hästar och som snart kommer ut på marknaden.
Det man kan säga är följande eftersom jag inte är så intresserad av att ha mina bilar orginal någon längre stund så skulle ett litet trimm på en C6Z06 ge bra med pulver. Nya toppar(eller portade oem toppar) ny kam ny mappning = 550 rwhp utan problem, toppas med 150 NOS case closed i en bil som väger 1400kg ;-). Det man kan anmärka på är inredningskvaliten billig plast, kassa stolar, och bladfjädrar lol, och givetvis stötstänger så inser alla att det är samma gamla jenkeskit grejer som det alltid varit men att man har förpackat det på ett bättre sätt och fokuserat lite mer på vad bilen egentligen är gjord för.

Skönt med en ärlig och inte blåögd syn på en bil du nästan har....

D.J.S
2006-11-06, 18:41
Det faktum att Z06 "bara" är en simpel Vette sticker nog i ögonen på en del liksom det sticker i ögon på en del att Supror svarar så pass bra på modifieringar.

Det är ganska naturligt, om än tråkigt, att folk så hårdnackat försvarar sina egna märken just pga att man inte vill erkänna sig besegrad.

Vet att det förekommit ganska tråkiga diskussioner på MBworld om just Z06 och att den är för snabb och mååååste va trimmad etc etc.

Faktum är att just nu levererar Z06 most bang for the buck, utan tvekan. Och det med teknik som får många euro/japsfan att skaka på huivudet och rysa.
Visst, detaljkvalitet kanske inte är hundra "premium" i en Vette men i ärlighetens namn så är det inte många bilar som kan räknas som premium. Hur många härinne kan med handen på hjärtat ta gift på att Supran, när det gäller inredningskvalitet och "premiumkänsla" slår samtida kassaskåp från MB etc? ( Observera att jag pratar upplevd kvalitet nu, inte faktisk kvalitet där japanbilar hisotriskt sett visat sig vara väl bra om inte bättre än motsvarande euro/usa-bilar)

Med tanke på vad Z06 presterar vågar jag knappt tänka på vad Stingray/Z07 eller en Lingenfeltervariant kommer kunna leverera...

Sen finns det ju dårar som väljer att köpa kassa bilar, som Alfa Romeo, från början för att ha ngt att skruva med, jag är ett levande exempel på det ;)

//d

Ulrik
2006-11-06, 20:59
Fast kvaliten på insidan verkar inte vara den bästa...
Verkar rätt plastig....

Såg ett klipp jag inte kan hitta just nu.
Liknanade Gumball/Bullrun om det nu inte var de.
Där dom "drog" av taket på en Z06 , som var coupe..
Han typ sparkade av plastbiten som var till tak.
Inte normalt att göra men.

Jag diggar dessa bilar riktigt mkt.
Sjukt snabba Z06....men kanske lite plastiga, inte alls samma kvalite som en porsche eller liknanade.
Men den rör som som helvete

mangeman
2006-11-06, 22:15
Man får vad man betalar för...

Menghini
2006-11-07, 00:24
Man får vad man betalar för...

I detta fall betydligt mer om man jämför med andra :) ... Sen får jag citera Cobolt på Zatzy gällande Corvette C6 Z06 :D

"Corvetten är en otroligt evolverad bil som det filats på mer än någon annan bil jag kan komma att tänka på på rak arm.. och vad man fokuserat på är INTE gayiga detaljer som "den hudnära känslan i växelspaken" lädersätena eller hur knapparna till vindrutespolarna känns... ;) utan prestandan och tja.. den är odiskutabel. Räknar man per krona så är den rent ut sagt obscen och man kan flinande bortse från massa kvalitetsmissar!"

Jag SKALL ha en.....:D

Supramannen
2006-11-07, 00:30
Som Suprsam sa..först på 2000 talet har dom börja hajat nått.....

Det som corvetten lever p åär ju inte nån hightech precis..7 liter med 500hk är inte trimmat ens, en plast bil är int elätt när den väger 1500kg..men dom kör på den amrekanska stilen stort och plast och det funkar pris ochprestanda mässigt...

Som Jocke sa, jag ska ha en..jag säger tvärt om ,jag kan köpa en men vill inte ha en..:)

Ulrik
2006-11-07, 00:44
Ja man hade ju inte tackat nej direkt...

800k ifrån den lokala bilhandlaren helt ny, Z06 då med 505 hk, antagligen är det utan extra utrustning..

http://www.youtube.com/watch?v=sp6VQpG8CRE

Frågan är hur mkt den kommer sjunka inom det senaste året...

Men vad spelar det för roll när det inte är en supra *ler* :wink:

T-rex
2006-11-07, 01:01
Tror nog att att andrahandsvärdet blir högt. För dom görs väl i begränsad upplaga precis som ZR1:an gjordes. Och en ZR1:a i bra skick är fortfarande dyr idag.

Ulrik
2006-11-07, 01:58
Om jag hade haft pengar så hade jag lätt köpt en Z06...
Såfall skulle den sätt ut såhära

http://img477.imageshack.us/img477/4461/blackc6z06xa9.jpg (http://imageshack.us)

Fast vi vet alla hur svart lack är.... :roll:
Inte rolig att hålla ren ser små repor osv...
Men när den är ren och fin så finns inget bättre

Supramannen
2006-11-07, 02:11
nej jag köper hellre som sagt en porsche,lambo eller ferrari även om den går sämre än z06an

Har svårt för stötstänger,en kam,2 ventiler per cyle, stel bakaxel,bladfjädrar

ThomasT
2006-11-07, 03:58
Det är ingen stel bakaxel på Corvetten.

http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Chevrolet-Corvette-C6-rear-suspension-1024x768.jpg

Menghini
2006-11-07, 08:08
nej jag köper hellre som sagt en porsche,lambo eller ferrari även om den går sämre än z06an

Trodde det va jag som va stekaren .... :D :D

Menghini
2006-11-07, 08:20

Men uppenbarligen funkar det ganska bra :).... Z06an snurrar ju upp en 997 Turbo runt Mantorp ordentligt....Som testföraren sa, 2 helt skilda klasser.

Ja, Porschen är inte deras värsta, men kostar ändå NÄSTAN dubbelt så mkt. Ja den har all utrustning mm, men det har även Corvetten...tom Navi och 12 högtalare :)

http://www.chevrolet.com/i/pic/corvette/2007/features/z06_aluminum_frame.jpg

Z06 achieves a power-to-weight ratio superior to many exotic cars like Viper and Ferrari F430, in part because of its lightweight, yet strong, aluminum frame combined with a magnesium roof structure and engine cradle. The aluminum body structure weighs only 278 pounds, 136 pounds less than the Corvette coupe. The structure includes full-length aluminum hydroformed rails to provide exceptional strength and dimensional accuracy. Torsional bending frequency exceeds 25Hz., providing a rigid platform.

ZebbeMannen
2006-11-07, 10:45

Nu är du helt ute och cyklar! Inte ens min Corvette har stel bakaxel... C6 har delad bakaxel med bladfjäder och det finns nog en anledning till att dom gjort så. För dom hade lika gärna kunnat montera coilovers men valt att inte göra det.

Varför komplicera det hela och ha fler ventiler än vad som behövs? 2 bamse i titan!

Men är man ute efter en potent gatbil och bil att leka med på bana är ju "better off" med en Corvette. Men är man ute efter att glänsa och possera så är väl en Porsche, Ferarri eller Lambo att föredra. Men man får väl vika av när man får upp en Z06 i backspegeln, annars får man väl skämmas när man blir förnedrad av en plastbalja!

suprasam
2006-11-07, 11:00
Ja man kan diskutera i oändlighet vilket som är bäst bladfjädrar eller coilovers jag vet vad jag tycker . Bladfjädrar fungerar men inte lika bra som coilovers enligt min mening och man kan fråga sig följande .....

1. Om bladfjädrar varit överlägset coilovers varför har alla andra tillverkare slutat använda dom ? Har ställt denna fråga på de flesta Corvette forum i USA men ingen kan ge ett bra svar :-) undras varför.

2. Med bladfjädrar får du större problem med crosstalk, har haft det i alla mina Corvetter men det är ett mindre problem efter jag bytt till coilovers i min nuvarande Corv.

3. Det är billigt att tillverka bladfjädrar, det finns vissa fördelar låg vikt, fungerar oxå som kränghämmare till viss del, detta gör oxå att crosstalk benägenheten blir större.

Man ska väl oxå tillägga att stora delar av nya C6 Z06 är byggt med CF istället för glasfiber. Tyvärr så envisas GM med att använda Bose som stereo lev."No highs no lows it must be Bose" som amrisarna säger speccen. ser imponerade ut men det låter oftast inte så bra. Sedan använder man mycket Delco/bose elektronik i dom visst det fungerar men kanske inte alltid högsta kvalite alltid.
Kort sagt bilen fungerar bra på bana och ger mest pulver för pengarna men man måste vara beredd på att fixa/stå ut med vissa saker i bilen.

[quote=Supramannen]nej jag köper hellre som sagt en porsche,lambo eller ferrari även om den går sämre än z06an

Nu är du helt ute och cyklar! Inte ens min Corvette har stel bakaxel... C6 har delad bakaxel med bladfjäder och det finns nog en anledning till att dom gjort så. För dom hade lika gärna kunnat montera coilovers men valt att inte göra det.

Varför komplicera det hela och ha fler ventiler än vad som behövs? 2 bamse i titan!

Men är man ute efter en potent gatbil och bil att leka med på bana är ju "better off" med en Corvette. Men är man ute efter att glänsa och possera så är väl en Porsche, Ferarri eller Lambo att föredra. Men man får väl vika av när man får upp en Z06 i backspegeln, annars får man väl skämmas när man blir förnedrad av en plastbalja![/
quote]

Supramannen
2006-11-07, 12:24

Men uppenbarligen funkar det ganska bra :).... Z06an snurrar ju upp en 997 Turbo runt Mantorp ordentligt....Som testföraren sa, 2 helt skilda klasser.

Ja, Porschen är inte deras värsta, men kostar ändå NÄSTAN dubbelt så mkt. Ja den har all utrustning mm, men det har även Corvetten...tom Navi och 12 högtalare :)

Där har du rätt, men lustigt att dom jämför med 997an som inte alls är så snabb, min gammla harv från 02 spöar en 997 turbo...Ja och test förraren har ju rätt att det är 2 olika klasser, är ju 2 helt olika bilar

Supramannen
2006-11-07, 12:31

Men är man ute efter en potent gatbil och bil att leka med på bana är ju "better off" med en Corvette. Men är man ute efter att glänsa och possera så är väl en Porsche, Ferarri eller Lambo att föredra. Men man får väl vika av när man får upp en Z06 i backspegeln, annars får man väl skämmas när man blir förnedrad av en plastbalja!

Hahah ja du har så rätt...

Angånde varför så är det nog för jänkare har alltid haft kört på den linjen, low tech men allt så stort som möjligt istället..Du ska se så mer åren går så me rnärmar dom sig europa ska bli kul att se hurlänge dom håller kvar sin stenåldersteknik....

Angånde vad som är bäst är det ju upp till köparen men för en fattig lapp är ju en corvett bra, om man nu kan säga så...för det är ju ingen som sagt som säger imot att man får en grymt snabb bil för pengarna..sen finns det dom som inte skulle köra den hur snbb den än var...tycker vi har ett litet suprafenomen här också..en Supra med ett BPU kit kör iifrån porchar,ferrsaris,mm,mm men allt hänger ju inte på prestandan alltid...

E60
2006-11-07, 14:19
Att folk jämför Z06 mot en komfortabel maskin som 997 Turbo, vänta bara tills 997 GT2 kommer ut, då jävlar :D

C6 Z06 har ju redan svårt mot 996 GT2 :D

Menghini
2006-11-07, 14:47
Att folk jämför Z06 mot en komfortabel maskin som 997 Turbo, vänta bara tills 997 GT2 kommer ut, då jävlar :D

Det är 2 helt jämförbara bilar anser då jag, bägge har allt i utrustningväg man nästan kan tänka sej. Och Z06an är minst lika gatbil/cruiser/vardagsbil som 997 turbo.

Skall man jämföra kommande GT2 med nån Corvette kan man ju då göra det med kommande Corvette Stingray/Blue devil som kommer ha runt 650 hk.

Menghini
2006-11-07, 14:54

Där har du rätt, men lustigt att dom jämför med 997an som inte alls är så snabb, min gammla harv från 02 spöar en 997 turbo...Ja och test förraren har ju rätt att det är 2 olika klasser, är ju 2 helt olika bilar

Är väl inte så konstigt att dom jämför dessa två bilar. Testföraren menade att det va klasskillnad på bilarna runt mantorp vad gäller tidsmässigt. I övrigt anser jag mej Porschen lira i en högre klass, den borde det iaf, men får ändå pisk av en simpel jänkare med stenåldersteknik :D...

Nu skall inte alla tro att jag inte gillar Porsche, älskar Porsche och vill gärna ha en.... Men det tar inte ifrån att jag gillar Z06an stenhårt oxå. Balla bilar bägge 2...

Menghini
2006-11-07, 15:03
En sak är iaf säker...

GM/Corvette har verkligen vänt upp o ner på sportbilsvärlden. Jag har sällan skådat en bil som rullat från fabrik som vållat så stor uppståndelse bland andra märkestrogna och i det egna ledet.

Det fylls sidor efter sidor runt om på världens alla forum om denna bil. Alla andra ägare av sportbilsmärken försvarar sej med näbbar o klor så fort denna bil kommer på tal, och det gör den ofta. Man kan ju inte bli frånkörd av en simpel Corvette heller.... :D. Och blir man det så hoppar man på det man kan, att kvaliten inte skall vara nåt vidare....må så vara att inredningen inte håller högsta kvalite', lite avkall får man göra för att den kostar ibland flera miljoner mindre än de bilar den jämförs med vad gäller prestanda.

En bil som från fabrik gör 10,85 / 209 på strippen med lite träning och DR däck, 7,42 på ringen och är förbannat snygg får iaf min känslor i svallning och måstehatarmen rycker.

En sak kommer man aldrig ifrån... Det är att detta är den absolut bästa serietillverkade bil man kan hitta från fabrik när det gäller pris vs prestanda....finns ingen som ens kommer i närheten.

Ulrik
2006-11-07, 15:13
Det tråkiga är att du får mera uppmärsamhet i en Supra än i en Porsche Turbo :wink:
Nu vet jag inte hur det är med en GT2a.

Har märkt att C6 får massa uppmärksamhet gämnfört med Porsche...
Folk som inte är så bilintresserade ser knappt skillnad på Carrera och en turbo...

:roll:

E60
2006-11-07, 15:14

Det är 2 helt jämförbara bilar anser då jag, bägge har allt i utrustningväg man nästan kan tänka sej. Och Z06an är minst lika gatbil/cruiser/vardagsbil som 997 turbo.

Skall man jämföra kommande GT2 med nån Corvette kan man ju då göra det med kommande Corvette Stingray/Blue devil som kommer ha runt 650 hk.

Man kan såklart jämföra alla bilar mot varandra men 997 Turbo är inte tänkt att vara en värsting som krossar allt.

Corvette har C6 Z06 som det värsta att erbjuda just nu, Porsche har ännu mer.

GT2 är och kommer alltid vara i en liga för sig, den kommer knäcka Z06, var så säker :wink:

Ulrik
2006-11-07, 15:17
En sak är iaf säker...

GM/Corvette har verkligen vänt upp o ner på sportbilsvärlden. Jag har sällan skådat en bil som rullat från fabrik som vållat så stor uppståndelse bland andra märkestrogna och i det egna ledet.

Det fylls sidor efter sidor runt om på världens alla forum om denna bil. Alla andra ägare av sportbilsmärken försvarar sej med näbbar o klor så fort denna bil kommer på tal, och det gör den ofta. Man kan ju inte bli frånkörd av en simpel Corvette heller.... :D. Och blir man det så hoppar man på det man kan, att kvaliten inte skall vara nåt vidare....må så vara att inredningen inte håller högsta kvalite', lite avkall får man göra för att den kostar ibland flera miljoner mindre än de bilar den jämförs med vad gäller prestanda.

En bil som från fabrik gör 10,85 / 209 på strippen med lite träning och DR däck, 7,42 på ringen och är förbannat snygg får iaf min känslor i svallning och måstehatarmen rycker.

En sak kommer man aldrig ifrån... Det är att detta är den absolut bästa serietillverkade bil man kan hitta från fabrik när det gäller pris vs prestanda....finns ingen som ens kommer i närheten.

Kan inget annat än att hålla med.
Man är ju så sjukt sugen på en sådan...
Försöker övertala brossan att sälja sin 996TT och köpa en Z06...
Men han gillar inte Corvetter...knast :cry:

Vi ska iallfall höra om man får test köra en.

Menghini
2006-11-07, 15:22

Man kan såklart jämföra alla bilar mot varandra men 997 Turbo är inte tänkt att vara en värsting som krossar allt.

GT2 är och kommer alltid vara i en liga för sig, den kommer knäcka Z06, var så säker :wink:

Har 997 GT2 kommit ?

Är inte 997 Turbo bland det värsta dom kan erbjuda idag när det gäller en vanlig komforträser ?

Stingray har heller inte kommit....Men kommer, så då kan man jämföra :)

Jag förstår inte ditt resonemang.... Man kan jämföra en Porsche som inte kommit ut med en Corvette som finns idag, Men man kan inte jämföra en Corvette som inte kommit med en Porsche som inte kommit ??....Hajar inget :D

Supramannen
2006-11-07, 15:39

Nej då bör man jämföra mot nya gt1 som porsche hålle på med elle rmot carrera gten

Supramannen
2006-11-07, 15:41

Är väl inte så konstigt att dom jämför dessa två bilar. Testföraren menade att det va klasskillnad på bilarna runt mantorp vad gäller tidsmässigt. I övrigt anser jag mej Porschen lira i en högre klass, den borde det iaf, men får ändå pisk av en simpel jänkare med stenåldersteknik :D...

Nu skall inte alla tro att jag inte gillar Porsche, älskar Porsche och vill gärna ha en.... Men det tar inte ifrån att jag gillar Z06an stenhårt oxå. Balla bilar bägge 2...

Olika bilar annser jag för olika syfte, prestanda mässig thar inte en 997 turbo nått att sätta imot..är mer som att jämför den vanliga c6an mot en 997 turbo...

Supramannen
2006-11-07, 15:46
Det tråkiga är att du får mera uppmärsamhet i en Supra än i en Porsche Turbo :wink:
Nu vet jag inte hur det är med en GT2a.

Har märkt att C6 får massa uppmärksamhet gämnfört med Porsche...
Folk som inte är så bilintresserade ser knappt skillnad på Carrera och en turbo...

:roll:

Beror vilket folk man är ute att synas förr, för kidsen är supran bland det tuffaste man kan ha men vill man va fin på stureplan är det en ferrari som gäller sen om det är en 348 spelar ingen roll

Det du säger om carrera och turbo/gt2 stämmer bra, är dom bilintrsserad som ser skilllnande, men en Corvett är en trevlig sommar glidar bil,nercabbat på avenyn

Menghini
2006-11-07, 15:47

Olika bilar annser jag för olika syfte, prestanda mässig thar inte en 997 turbo nått att sätta imot..är mer som att jämför den vanliga c6an mot en 997 turbo...

Förstår inte varför de har olika syften, på vilket sätt menar du ?

Supramannen
2006-11-07, 15:48
En sak är iaf säker...

Håller med om det mesta du skriver ovan.. sjuk prestanda till liten peng...tänk dom som svart importer en beggad om nått år vilken prestanda för ing apengar alls typ sen finns det ju trim som kostar noll till dennna bil...

Menghini
2006-11-07, 15:49

Nej då bör man jämföra mot nya gt1 som porsche hålle på med elle rmot carrera gten

Det är ju en supersportbil som kostar multum....6-7 millar ?.... Man behöver ju inte dra det till sin spets. Corvette har ju C6R som vunnit Lemans o grejer om jag inte har fel :)

Menghini
2006-11-07, 15:51
En sak är iaf säker...

Håller med om det mesta du skriver ovan.. sjuk prestanda till liten peng...tänk dom som svart importer en beggad om nått år vilken prestanda för ing apengar alls typ sen finns det ju trim som kostar noll till dennna bil...

Man behöver nog inte ens svartimportera, man kan ju köpa en som gått ett par 100 mil idag för 700-750,000:- i sverige

E60
2006-11-07, 16:10

Har 997 GT2 kommit ?

Är inte 997 Turbo bland det värsta dom kan erbjuda idag när det gäller en vanlig komforträser ?

Stingray har heller inte kommit....Men kommer, så då kan man jämföra :)

Jag förstår inte ditt resonemang.... Man kan jämföra en Porsche som inte kommit ut med en Corvette som finns idag, Men man kan inte jämföra en Corvette som inte kommit med en Porsche som inte kommit ??....Hajar inget :D

När ska Blue Devil komma?

Klart de kan jämföras...vem sa nåt annat? Menar bara att 997 GT2 kan komma att komma ut tidigare än Blue Devil.

Som jag sa tidigare...Z06 har svårt emot 996 GT2, hur ska då inte 997 GT2 gå :D

Supramannen
2006-11-07, 16:12
En sak är iaf säker...

Man behöver nog inte ens svartimportera, man kan ju köpa en som gått ett par 100 mil idag för 700-750,000:- i sverige

Ja det var rätt dyrt ju... då finns det ju andra bilar man hellre tar...Bättre och vänta nått år i USa sen borde man kuna ta hem en hit för 500 000kr för dom som gillar svart import

E60
2006-11-07, 16:12

Det är ju en supersportbil som kostar multum....6-7 millar ?.... Man behöver ju inte dra det till sin spets. Corvette har ju C6R som vunnit Lemans o grejer om jag inte har fel :)

Detta är också rätt roligt av Corvette fantaster, visst är den snabb och billig men varför ska då den inte kunna jämföras mot Carrera GT?

Pratar om man prestanda samt ekonomi så är Z06 ett givet val men enbart prestanda...då är det en annan sak :wink:

Supramannen
2006-11-07, 16:13

Ja den är dyr som fan...men om vi bara pratar prestanda alltså, så borde man jämföra prestanda bil mot prestanda bil, sen att Corvetten typ är gratis i sammanhanget är ju roligt...

Porsche har också vunnit lemans

Menghini
2006-11-07, 16:20
En sak är iaf säker...

Ja det var rätt dyrt ju... då finns det ju andra bilar man hellre tar...Bättre och vänta nått år i USa sen borde man kuna ta hem en hit för 500 000kr för dom som gillar svart import

De ligger på ca 725,000:- i sverige idag, och det är av såna handlare som tagit in själva. Kostar nog 60-65,000 dollar i US på privatmarknaden, handlare köper nog en slant billigare. 73,000 dollar kostar de nya i USA, och om ett par år kommer dom säkert ligga på ca 500,000:- i sverige utan svartimport utan helt ärligt importerad.
Säg en annan bil som kostar 73,000 dollar NY med den prestandan

olesch
2006-11-07, 17:13

Ja den är dyr som fan...men om vi bara pratar prestanda alltså, så borde man jämföra prestanda bil mot prestanda bil, sen att Corvetten typ är gratis i sammanhanget är ju roligt...

Hur definierar du bil? är det en bil som är godkännd enligt bilprovning eller? :D

Annars kan man ju dra upp bilar med 3000 hästar i sammanhanget om man bara snackar prestanda.

Men visst om inte pengar spelar roll så finns det många roligare bilar att ha, typ Koenigsegg hade varit ett hett kort.

Men det är ju klart att priset spelar roll, för hade den kostat 2 mille så hade det varit helt ointressant. Då blir ju plötsligt utbudet på super bilar mycket större!

Ulrik
2006-11-07, 17:33
Tycker detta påminner om bråk i sandlådan på dagis :wink:

Min pappa är bättre än din !!!
Haha :lol:

Om man ska gämnföra bilarna så tycker jag man ska göra det i samma prisklass.
Tror det blir svårt att toppa C6 Z06 för 800k då....
Mkt för pengarna..

Supramannen
2006-11-07, 18:19
En sak är iaf säker...

De ligger på ca 725,000:- i sverige idag, och det är av såna handlare som tagit in själva. Kostar nog 60-65,000 dollar i US på privatmarknaden, handlare köper nog en slant billigare. 73,000 dollar kostar de nya i USA, och om ett par år kommer dom säkert ligga på ca 500,000:- i sverige utan svartimport utan helt ärligt importerad.
Säg en annan bil som kostar 73,000 dollar NY med den prestandan

Är ju exakt det jag säger, att dom är as billiga...dom säljs som sagt för 75k dollar i USA men om ett år eller 2 bör dom ligga på ca 50k dollar och då kan man göra klipp, sen är det bara för svart importörerna att ta hem dom...så jag tror denna bil kommer bli het om ett år eller 2 när värsta nybils smälen har lagt sig

Supramannen
2006-11-07, 18:22
Angånde jämförelse är de tlustigt att man jämför med 997 turbo , den bileh är en åretrunt bil med plats för 4, takräcke,4wd och funka rlika bra tt ta till åre en vinterdag...

Z06an är racig, gjord för att funka på gatan men mår bäst på banan som sagt, samma som gt2 och gt3or därför bör den jämföras med bilar som är gjorda för samma sak...KOlla top gear Jearmy vägrar åka i en Z06 nån annan stans än på banan

Menghini
2006-11-07, 18:58
Angånde jämförelse är de tlustigt att man jämför med 997 turbo , den bileh är en åretrunt bil med plats för 4, takräcke,4wd och funka rlika bra tt ta till åre en vinterdag...

Z06an är racig, gjord för att funka på gatan men mår bäst på banan som sagt, samma som gt2 och gt3or därför bör den jämföras med bilar som är gjorda för samma sak...KOlla top gear Jearmy vägrar åka i en Z06 nån annan stans än på banan

Kommer ihåg en viss herre som sa att han aldrig skulle använda sin Porsche (996 turbo) året runt :D....

Menghini
2006-11-07, 19:01

Okeeejjj... :)

Så du tycker det är ok att jämföra din GT2 med bilar som Veyron, CCX, Enzo, Carrera GT, McLaren F1 mm mm.... Prestanda bil som prestanda bil :D:D....

Grubbe
2006-11-07, 19:03
Z06an är racig, gjord för att funka på gatan men mår bäst på banan som sagt, samma som gt2 och gt3or därför bör den jämföras med bilar som är gjorda för samma sak...

Enligt www.track-challenge.com gör 996 GT2 ringen på 7,46 och Z06an kör på 7,42. Z06an åker uppenbarligen 10,86 på strippen och jag vet ju inte säkert, men jag tror inte att GT2an mäktar med ens i närheten av en låg elva på strippen? Men det vet du nog bättre än mig?

Visst, man kan kanske säga att 996an är omodernare då den funnits ute ett par år, men just nu verkar det vara den bilen som Porsche har att jämföra med då man kikar biltyp mot biltyp. Porsche CGT är i ett helt annat segment men jag tror för den delen inte att Z06an blir förnedrad av den, CGT åker ringen på 7,40 blankt enligt www.track-challenge.com och vill ha 10,2s från 0-200 så även där ligger Z06an i närheten/på samma siffror.

Det verkar som att det är en CGT som gäller om man som Porscheägare vill hålla Z06an på avstånd, eller?

Fick jag själv välja skulle jag ta CGT före Z06 för prestigens skull, men om jag bara kikar på prestandan kvittar det. Nu tittar man mycket på status och prestige då man köper bil, så CGTn är trevligare i det fallet. Om man hade X antal miljoner alltså. :lol:

Menghini
2006-11-07, 19:03

Z06an är en vanlig sportgatbil som råkar funka superbt på bana och stripp.
997 TT är en vanlig sportgatbil som råkar funka bra på bana....men inte lika bra :D

Congaman
2006-11-07, 19:11
Congaman här. Några av er kanske känner till mig från zatzy. Där brukar jag få stryk pga att jag gillar plastiga jänkare....

Jag har med intresse läst inläggen i den här tråden och som nyanländ medlem tänkte jag genast sticka ut hakan genom att komma med några synpunkter.....alla synpunkter är 100% subjektiva och helt mina egna. De behöver alltså inte delas av någon.

Nya C6 Z06 är i mitt tycke en på många sätt banbrytande bil i sin klass och sitt prissegment. För en prislapp som ligger en bra bit under 1 miljon kronor får du tillgång till en bil som står sig väl i konkurrensen med bilar som i flera fall kostar flera miljoner. Det är alltså en superbil för oss vanliga dödliga som inte föddes med guldsked i munnen. Att detta kan väcka aggressioner hos de bättre bemedlade kan jag förstå. Däremot kan jag inte förstå att även en stor mängd vanliga biltoker, som de på zatzy, också drabbas av vrede och rent av förrakt när de nu har fått tillgång till en överkomlig superbil.

Visst finns det en del uppenbara skillnader mellan Z06'an och de väsentligt dyrare konkurrenterna. Den mest iögonfallande skillnaden är väl sannolikt kvaliteten på inredning och detaljer. Men vad kan man egentligen förvänta sig när man sparar miljoner på inköpspriset?

Lägg ut några fjuttiga 10 tusenlappar....köp på dig en helskinnsinredning från Caravaggio....stolarna är inte alls så kassa som det påstås...men om man vill ha bättre så finns det eftermarknadsstolar som är bättre än bra. Nu har man fått en helt ok inredning och har faktiskt inte ens kommit närheten av baspriset för ens en Porsche 997 turbo. För mig är inredningen dock inte viktig.....utan snarare hur bilen beter sig.

Under skalet har Corvette inte sparat på krutet. Visst mycket är stenåldersteknik jämfört med de europeiska konkurrenterna. Men det funkar utmärkt och har räckt till för att vinna Le Mans 5 gånger samt att prestera resultat på såväl stripen som på banan. Utklassningen av Porsche 997 tt känner alla till. Några påstår att jämförelsen inte var relevant. Detta är inte en uppfattning jag kan dela. Porsche turbon har av Porsche själva marknadsförts som en racer och som märkets flaggskepp. Därför är jämförelsen relevant. Dock är Porsche GT3 och GT3RS mera renodlade banbilar. Men för den sakens skull blir inte jämförelsen med turbon irrellevant.

Karossen är idag konstruerad av i huvudsak det traditionella glasfibret men även till stora delar av kolfiber. Beteckningen platsbil används ibland föraktfullt men visar bara på okunskap hos den som skriver. Vilka är fördelarna med tung plåt i en kaross? Notera också att flera moderna bilar har följt efter genom att använda sig av kompositmaterial för att minska vikt. Om man vill spetsa till det kan man påstå att Corvette i detta avseende har varit en föregångare.

Ofta ser man också inlägg som "Jamen, jämför Z06'an med Porsche CGT då får den pisk!". Jag tycker inlägg av detta slag är smickrande för Z06'an även om skribenten sannolikt inte fattar det själv. När hör man annars rop på jämförelser mellan en bil för 800.000 kr och en bil för 5-6 miljoner kr? Bara att folk tycker att jämförelsen är relevant är rent smicker. I sammanhanget påpekas det ibland "Z06an är ju Corvettes värsting och bör därför ställas mot de värsta konkurrenterna": Det är en åsikt som man kan ha....men varför anser inte samma person att man skall jämföra BMW M5 mot Porsche CGT, Enzo osv? Trots allt är ju M5'an BMW:s flaggskepp för närvarande och dessutom ligger den i samma prisklass som Z06'an. Om man anser att M5 är en fyrsitsig familjebil så kan man ju ta Z4M. Nä, inlägg av det här slaget handlar nog mer om en vilja att försvara sitt jänke-förakt i allmänhet och Corvette-förakt i synnerhet.

Förresten låg det för en tid sedan en film på zatzy och en del andra forum med ett 1/4 mils race på vanlig väg med stillastående start mellan en Z06 och en Porsche CGT. Porschen vann med en knapp halv billängd!!! Släng på Drag radials på Corvetten och den kommer att spöa Porschen för 5-6 miljoner kronor.

Så till alla oss vanliga människor vill jag säga: Gläds åt att du nu för vettiga pengar kan köpa en superbil direkt i butik med alla garantier och lull. Det kan väl ändå inte vara en dålig sak?

Menghini
2006-11-07, 19:24
Congaman här. Några av er kanske känner till mig från zatzy. Där brukar jag få stryk pga att jag gillar plastiga jänkare....

Jag har med intresse läst inläggen i den här tråden och som nyanländ medlem tänkte jag genast sticka ut hakan genom att komma med några synpunkter.....alla synpunkter är 100% subjektiva och helt mina egna. De behöver alltså inte delas av någon.

Nya C6 Z06 är i mitt tycke en på många sätt banbrytande bil i sin klass och sitt prissegment. För en prislapp som ligger en bra bit under 1 miljon kronor får du tillgång till en bil som står sig väl i konkurrensen med bilar som i flera fall kostar flera miljoner. Det är alltså en superbil för oss vanliga dödliga som inte föddes med guldsked i munnen. Att detta kan väcka aggressioner hos de bättre bemedlade kan jag förstå. Däremot kan jag inte förstå att även en stor mängd vanliga biltoker, som de på zatzy, också drabbas av vrede och rent av förrakt när de nu har fått tillgång till en överkomlig superbil.

Visst finns det en del uppenbara skillnader mellan Z06'an och de väsentligt dyrare konkurrenterna. Den mest iögonfallande skillnaden är väl sannolikt kvaliteten på inredning och detaljer. Men vad kan man egentligen förvänta sig när man sparar miljoner på inköpspriset?

Lägg ut några fjuttiga 10 tusenlappar....köp på dig en helskinnsinredning från Caravaggio....stolarna är inte alls så kassa som det påstås...men om man vill ha bättre så finns det eftermarknadsstolar som är bättre än bra. Nu har man fått en helt ok inredning och har faktiskt inte ens kommit närheten av baspriset för ens en Porsche 997 turbo. För mig är inredningen dock inte viktig.....utan snarare hur bilen beter sig.

Under skalet har Corvette inte sparat på krutet. Visst mycket är stenåldersteknik jämfört med de europeiska konkurrenterna. Men det funkar utmärkt och har räckt till för att vinna Le Mans 5 gånger samt att prestera resultat på såväl stripen som på banan. Utklassningen av Porsche 997 tt känner alla till. Några påstår att jämförelsen inte var relevant. Detta är inte en uppfattning jag kan dela. Porsche turbon har av Porsche själva marknadsförts som en racer och som märkets flaggskepp. Därför är jämförelsen relevant. Dock är Porsche GT3 och GT3RS mera renodlade banbilar. Men för den sakens skull blir inte jämförelsen med turbon irrellevant.

Karossen är idag konstruerad av i huvudsak det traditionella glasfibret men även till stora delar av kolfiber. Beteckningen platsbil används ibland föraktfullt men visar bara på okunskap hos den som skriver. Vilka är fördelarna med tung plåt i en kaross? Notera också att flera moderna bilar har följt efter genom att använda sig av kompositmaterial för att minska vikt. Om man vill spetsa till det kan man påstå att Corvette i detta avseende har varit en föregångare.

Ofta ser man också inlägg som "Jamen, jämför Z06'an med Porsche CGT då får den pisk!". Jag tycker inlägg av detta slag är smickrande för Z06'an även om skribenten sannolikt inte fattar det själv. När hör man annars rop på jämförelser mellan en bil för 800.000 kr och en bil för 5-6 miljoner kr? Bara att folk tycker att jämförelsen är relevant är rent smicker. I sammanhanget påpekas det ibland "Z06an är ju Corvettes värsting och bör därför ställas mot de värsta konkurrenterna": Det är en åsikt som man kan ha....men varför anser inte samma person att man skall jämföra BMW M5 mot Porsche CGT, Enzo osv? Trots allt är ju M5'an BMW:s flaggskepp för närvarande och dessutom ligger den i samma prisklass som Z06'an. Om man anser att M5 är en fyrsitsig familjebil så kan man ju ta Z4M. Nä, inlägg av det här slaget handlar nog mer om en vilja att försvara sitt jänke-förakt i allmänhet och Corvette-förakt i synnerhet.

Förresten låg det för en tid sedan en film på zatzy och en del andra forum med ett 1/4 mils race på vanlig väg med stillastående start mellan en Z06 och en Porsche CGT. Porschen vann med en knapp halv billängd!!! Släng på Drag radials på Corvetten och den kommer att spöa Porschen för 5-6 miljoner kronor.

Så till alla oss vanliga människor vill jag säga: Gläds åt att du nu för vettiga pengar kan köpa en superbil direkt i butik med alla garantier och lull. Det kan väl ändå inte vara en dålig sak?

Yeah....där satt den, spiken i kistan :mrgreen:

Varför skrev du aldrig ett sånt här inlägg i Zatzytråden ? :D.....

Ulrik
2006-11-07, 19:42
Bra skrivit :)
Alltid kul med svar från folk som äger bilarna...

Hade man haft råd, så hade man lätt köpt en Z06...
Har dock knappt råd till den vanliga C6an.... :roll:

Helt ny super sportbil för 800k, går inte att hitta idag förutom denna..

D.J.S
2006-11-07, 20:13
Conga: Otroligt välskrivet inlägg av dig, jag hade inte föväntat mig ngt annat heller :D

Håller med till fullo och säger som jag sagt förr. Z06 ÄR "most bang for the buck" just nu!

//d (a.k.a elaka "Daniel" på Z...)

Supramannen
2006-11-07, 20:31

Kommer ihåg en viss herre som sa att han aldrig skulle använda sin Porsche (996 turbo) året runt :D....

Jag skulle aldrig göra det ja, men bilen är gjord för det så där föll ditt argument

Bilen är en 4 sitsig, 4wd,vinter bil..tillskillnad från Corvetten..Att folk ska jämföra med fel bil är det som stör mig lite..

Visserligen kommer den säkert spöa 997 gt2 också men då är det mer lika förutsättningar..ska man jämföra med en 550 marnallo också tycker du som är en gt bil, när mer rätt är ju en 430 som den spöar säkert också

Supramannen
2006-11-07, 20:39
Z06an är racig, gjord för att funka på gatan men mår bäst på banan som sagt, samma som gt2 och gt3or därför bör den jämföras med bilar som är gjorda för samma sak...

Enligt www.track-challenge.com gör 996 GT2 ringen på 7,46 och Z06an kör på 7,42. Z06an åker uppenbarligen 10,86 på strippen och jag vet ju inte säkert, men jag tror inte att GT2an mäktar med ens i närheten av en låg elva på strippen? Men det vet du nog bättre än mig?

Visst, man kan kanske säga att 996an är omodernare då den funnits ute ett par år, men just nu verkar det vara den bilen som Porsche har att jämföra med då man kikar biltyp mot biltyp. Porsche CGT är i ett helt annat segment men jag tror för den delen inte att Z06an blir förnedrad av den, CGT åker ringen på 7,40 blankt enligt www.track-challenge.com och vill ha 10,2s från 0-200 så även där ligger Z06an i närheten/på samma siffror.

Det verkar som att det är en CGT som gäller om man som Porscheägare vill hålla Z06an på avstånd, eller?

Fick jag själv välja skulle jag ta CGT före Z06 för prestigens skull, men om jag bara kikar på prestandan kvittar det. Nu tittar man mycket på status och prestige då man köper bil, så CGTn är trevligare i det fallet. Om man hade X antal miljoner alltså. :lol:

Bra inlägg Grubbe

En gt2 gör 11or på strippen som jag förståt det med vanliga däck, vad den gör på DR vet jag inte då jag inte vet nån orginal gt2 som testa med DR men mitten 11or kan jag tänka mig, så där har den ingen chance mot Z06an...Men det känns dummt att jämföra en bil från 01 mot en 06a så bäst skulle ju va att jämföra med 997gt2 som kommer om en eller 2 månader...

Angånde ringen tider så är 7,46 gt2an gjort för 5 år sen rätt bra, man får ju hoppas att en 5 år nyare bil ska ta den tiden rätt mycket..under 7,40 får man hoppas, man ska ta dessa ringen tider med en nyapa salt tycker jag, kolla på top gear där CGT spöar z06an rätt mycket men på ringen är det jämnare..

Angånde prestig och prestanda har du helt rätt kolla på Ferrari killarn som köper sina bilar med vetskapen om att dom inte går så specilt bra men dom kan inte tänka sig nått annat för det, är ju mern än prestanda...

Men om man vill ha max prestanda för pengar och struntar i allt annat är Z06an helt ohotad i dagens läge

Grubbe
2006-11-07, 20:40
Jag är helt övertygad om att jag kommer att köpa en C6 Z06 som mellanlandning för att sedan avancera till F430. Det är min plan och den har jag för avsikt att följa. Jag prioriterar status och prestige före prestanda, men jag kan ändå tänka mig köra en Z06 för att dom är rätt råa i sin framtoning :D

Menghini
2006-11-07, 23:47

Jag skulle aldrig göra det ja, men bilen är gjord för det så där föll ditt argument

Bilen är en 4 sitsig, 4wd,vinter bil..tillskillnad från Corvetten..Att folk ska jämföra med fel bil är det som stör mig lite..

Visserligen kommer den säkert spöa 997 gt2 också men då är det mer lika förutsättningar..ska man jämföra med en 550 marnallo också tycker du som är en gt bil, när mer rätt är ju en 430 som den spöar säkert också

Du kan ju inte säga att dom är gjorda för att vara en vinterbil :D....

Lika bilar....Ja 997 tt har 4 sitsar, men vem vill sitta där bak ? Den har 4wd, men det lär ju knappast vara gjort för att det skall vara en vinterbil.
Går o köra Corvetten året runt oxå, nada problem....bara lite sämre fäste :)... Den är minst lika utrustad som en 997 TT....om inte mer.

Menghini
2006-11-07, 23:49
Egentligen behöver jag inte säga så mkt mer egentligen...Congaman har ju redan sagt allt :)

Ulrik
2006-11-08, 00:46
Egentligen behöver jag inte säga så mkt mer egentligen...Congaman har ju redan sagt allt :)

Så när ska du inhandla dig en Z06 ? :wink:
Eller rättare sagt importera en... :D

Menghini
2006-11-08, 00:53

Så när ska du inhandla dig en Z06 ? :wink:
Eller rättare sagt importera en... :D

Förhoppningsvis i vår. Men måste få chassiet sålt först :(

Riskok
2006-11-08, 08:43
Vi va på GM´s testa bana i Las vegas nu i helgen.
Där hade dom mer info om Z07:an som skall komma nästa år.
Den ska ha 605hk och vara kompressor matad.

MVH Patrik

Menghini
2006-11-08, 08:46

MVH Patrik

De va lite mindre än förhandsnacket :(.... Men å andra sidan så har de varit riktigt moderata vad gäller effekt i Z06an så det kanske i verkligheten kommer vara närmare 650 hk :)

Congaman
2006-11-08, 08:48

MVH Patrik

Är du säker på 605 Hk? Enligt en intervju med Corvettebossen Tom Wallace skulle den få +650 Hk. Men, men tiden får visa hur det blir.

Dessutom antar jag att 605 Hk avser amerikanska SAE-hästar. Blir lite fler europeiska hästar i så fall. Som Z06'an som har 505 SAE-hästar, men 512 DIN-hästar.

Riskok
2006-11-08, 09:31

MVH Patrik

Är du säker på 605 Hk? Enligt en intervju med Corvettebossen Tom Wallace skulle den få +650 Hk. Men, men tiden får visa hur det blir.

Dessutom antar jag att 605 Hk avser amerikanska SAE-hästar. Blir lite fler europeiska hästar i så fall. Som Z06'an som har 505 SAE-hästar, men 512 DIN-hästar.

Japp jag är 100% säker att han sa 605 hästar och kompressor.
Fast frågan är om dom själva är 100% säkra. Det stog inget om bilen på SEMA tyvärr.

MVH Patrik

suprasam
2006-11-08, 11:11
Varför ska dom envisas med sina kompressorer gah när det finns turbo typiskt snik GM.

MVH Patrik

Japp jag är 100% säker att han sa 605 hästar och kompressor.
Fast frågan är om dom själva är 100% säkra. Det stog inget om bilen på SEMA tyvärr.

MVH Patrik

Supramannen
2006-11-08, 12:25

Lika bilar....Ja 997 tt har 4 sitsar, men vem vill sitta där bak ? Den har 4wd, men det lär ju knappast vara gjort för att det skall vara en vinterbil.
Går o köra Corvetten året runt oxå, nada problem....bara lite sämre fäste :)... Den är minst lika utrustad som en 997 TT....om inte mer.

Du verka rha svårt att förstå...:)

Det som är Z06ans stor plus är priset, och prestandan och där slår ingen den..Ingen som sagt nått annat heller..det är inget osm går att argumentera mot ens då den krossar dom andra på den punkten..

En 997TT är gjord för att va en trevlig glidare med mycket lagom effekt som går att köra året runt, är en grymt trevlig allround bil..Utrusningmässigt ligger dom säkert lika...

Angånde 4wd och dess användings områd på påporsche så har du fel, alla porsche som har max prestanda i tanken är 2wd men efter som 997 tt är mer gjord som en sportbil/allround/ bil så har den ej det...

Ps: )959 är undantaget

Menghini
2006-11-08, 13:08

Det som är Z06ans stor plus är priset, och prestandan och där slår ingen den..Ingen som sagt nått annat heller..det är inget osm går att argumentera mot ens då den krossar dom andra på den punkten..

En 997TT är gjord för att va en trevlig glidare med mycket lagom effekt som går att köra året runt, är en grymt trevlig allround bil..Utrusningmässigt ligger dom säkert lika...

Angånde 4wd och dess användings områd på påporsche så har du fel, alla porsche som har max prestanda i tanken är 2wd men efter som 997 tt är mer gjord som en sportbil/allround/ bil så har den ej det...

Verkar svårt att förstå vad ? ;) Vad du personligen tycker eller vad jag personligen tycker ? Antar vad du persnligen tycker :D... För varken det jag säger eller du säger är knappast en regel som gäller dessa bilar emellan ;)
Vi ser olika på denna sak är helt klart uppenbart.
Jag tycker dessa bilar är full jämförbara, bara att Corvetten är både betydligt billigare och snabbare.

E60
2006-11-08, 13:31

0-200 km/h för Carrera GT gäller på gatan med vanliga däck, ingen stripp så nej, Z06 hamnar en hel del efter. Jag är helt övertygad att en Z06 aldrig går under 11 sek till 200 km/h på gatan med sina vanliga däck.

På Nürburgring har Carrera GT kört på 7:40 när banan var blöt!!

Den ligger annars på 7:32 min runt Nürburgring!

Sen vidare, BMW M3 CSL med ett REJÄLT effektunderskott ligger på 7:50 min runt Nürburgring :wink:

Supramannen
2006-11-08, 16:24

Verkar svårt att förstå vad ? ;) Vad du personligen tycker eller vad jag personligen tycker ? Antar vad du persnligen tycker :D... För varken det jag säger eller du säger är knappast en regel som gäller dessa bilar emellan ;)
Vi ser olika på denna sak är helt klart uppenbart.
Jag tycker dessa bilar är full jämförbara, bara att Corvetten är både betydligt billigare och snabbare.

Att den är billigare och snabbare är som sagt inget snack, men om man väger in allround egenskaperna i 997tt så ser resultat annurlunda ut, men som sagt det finns don för olika personer...Vill man kanske ta sin bill till Alperna , steka när det regnar, ha en lyyxigare och mer status symbol då är porschen mer rätt , vill man ha max prestanda för sina pengar då är Corvetten hel rätt...

E60
2006-11-08, 16:33
....men varför anser inte samma person att man skall jämföra BMW M5 mot Porsche CGT, Enzo osv? Trots allt är ju M5'an BMW:s flaggskepp för närvarande och dessutom ligger den i samma prisklass som Z06'an. Om man anser att M5 är en fyrsitsig familjebil så kan man ju ta Z4M. Nä, inlägg av det här slaget handlar nog mer om en vilja att försvara sitt jänke-förakt i allmänhet och Corvette-förakt i synnerhet.

BMW:s flaggskepp är M6 Conga, inte M5.

Sen säger du att i videon där Z06 körde mot Carrera GT var en knapp halv billängd...livet är så mycket mer än 0-402 m.

Upp till 200 km/h, okej, Z06 är inte så långt bakom men upp till 300 km/h så får den duktigt med stryk, och då är inte 0-300 km/h Carrera GT:s starkaste sida...den får stryk av Mercedes SLR upp till 300 km/h t.o.m.

Det skiljer ca 7 sek till 300 km/h, allt efter det går bara ännu segare för Z06.

Trots detta så ÄR Z06 en bil av riktigt grym kaliber, snygg, sjukt snabb och sjukt billig, en perfekt bil för kräsne egentligen.

Ulrik
2006-11-08, 16:54
Tycker det känns fel att gämnföra Z06 med Carrera GT.

Z06 = Super Sport Bil
CGT = Super Super Sport Bil

Det är ju helt olika prisklasser...
Om z06 kommer nära CGT i prestanda och bankörning så är ju det väldigt imponerande med tanke vad man får för pengarna...

Riskok
2006-11-08, 16:58
Vet ni vad en Carrera GT är här inne?
Det är ingen sportbil. Det är en Super sportbil precis som Ferrari Enzo etc. sen att den inte ligger i samma klass om Enzon är en sak men det är det värsta som Porsche spottade ut just då.

Att jämföra Äpplen mer Päron leder ingen vart.
Ska man jämföra Corvetten med någon Porsche alls så är det ju en RWD av värre sort än "original" alltså GT2 etc. fast egentligen inte då den nya inte finns på markanden ännu.

Min syn på Corvetten är den att GM slog alla sportbils tillverkare på käften. Jag förstår liksom inte hur folk varje år kan betala mer och mer och mer och mer för bilarna. Priserna stiger inte i takt med lönen utan dom stiger efter ökad vinst. GM gjorde därför det ända smarta och byggde en extremt snabb bil för rätt peng. Om jag förstått det hela rätt så är det väl kö än idag på Z06:erna i USA?

Med vänlig hälsning Patrik

suprasam
2006-11-08, 17:14
Yes svåra att få tag på fortfarande de som har kontrakt kan sälja dom med vinst i nuläget. Blir troligen annorlunda när SS/Bluedevil kommer då kommer priserna dala en del.

Vet ni vad en Carrera GT är här inne?
Det är ingen sportbil. Det är en Super sportbil precis som Ferrari Enzo etc. sen att den inte ligger i samma klass om Enzon är en sak men det är det värsta som Porsche spottade ut just då.

Att jämföra Äpplen mer Päron leder ingen vart.
Ska man jämföra Corvetten med någon Porsche alls så är det ju en RWD av värre sort än "original" alltså GT2 etc. fast egentligen inte då den nya inte finns på markanden ännu.

Min syn på Corvetten är den att GM slog alla sportbils tillverkare på käften. Jag förstår liksom inte hur folk varje år kan betala mer och mer och mer och mer för bilarna. Priserna stiger inte i takt med lönen utan dom stiger efter ökad vinst. GM gjorde därför det ända smarta och byggde en extremt snabb bil för rätt peng. Om jag förstått det hela rätt så är det väl kö än idag på Z06:erna i USA?

Med vänlig hälsning Patrik

Supramannen
2006-11-08, 17:21
Ja carrera Gt har inte med detta att göra igentligen

Congaman
2006-11-08, 19:09
E60:

Japp, du har rätt M6 är BMW:s flaggskepp. Men M6'an är väl inte mer relevant att jämföra med Porsche CGT eller ENZO än M5'an? Minns att M6'an förlorade med sisådär 5 billängder mot Z06'an i Ängelholm. Men det var nu inte detta som var min poäng utan varför man ropar på jämförelser mellan Corvettes flaggskepp och bilar som Porsche CGT och Enzo medan man inte gör det när det gäller exempelvis BMW's flaggskepp?! Det är ju här smickret kommer in i bilden för Z06'an! :wink:

Läser du mitt inlägg igen så förstår du också att jag är väl medveten om att Z06'an inte kan matcha Porsche CGT eller Enzo osv i de allra högsta hastigheterna. Skit vore väl annars, för de sistnämnda bilarna menar jag, med tanke på prisskillnaden. Men - återigen - bara att jämförelsen görs är smickrande för Vetten.

Att jag nämnde 1/4-mils racet i förbifarten berodde enbart på att 1/4-milen ofta berörs i samma andetag som Z06'an och även andra sportbilar. Det är trots allt en disciplin som ofta används som referens för sportbilars prestanda. Den innehåller dock inte hela sanningen, lika lite som uppgifter om 0-100 km/tim osv.

Så summa summarum är vi nog rätt eniga ändå. :P

Jag är helt övertygad att en Z06 aldrig går under 11 sek till 200 km/h på gatan med sina vanliga däck.

Även vad avser detta påstående är jag benägen att hålla med dig. Ranger, som sannolikt är den som har kört mer på stripen med Z06'an än någon annan, bedömer att den nedre gränsen för Z06'an med originaldäck bör gå runt 11,15. Själv har han satt 11,24 sekunder med sin original Z06'a. Sluthastigheten låg då i och för sig något över 200 km/tim. Så under 11 sekunder är inte troligt, men man vet aldrig.

Kostnaden för ett par Dragradials är dock rätt försumbar jämfört med inköpspriset för en Porsche CGT eller Enzo. Så med min begränsade plånbok vet jag vilket vapen jag skulle ha valt för ett 1/4-mils race. :wink

EDIT: Här är länken ang Rangers tid 11,24 sekunder på originaldäck med en sluthastighet om 127 Mph = 204 km. I länken ges alla förutsättningar och finns även tidslipar:

http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=1519209&highlight=Ranger

E60
2006-11-08, 19:24
E60:

Japp, du har rätt M6 är BMW:s flaggskepp. Men M6'an är väl inte mer relevant att jämföra med Porsche CGT eller ENZO än M5'an? Minns att M6'an förlorade med sisådär 5 billängder mot Z06'an i Ängelholm. Men det var nu inte detta som var min poäng utan varför man ropar på jämförelser mellan Corvettes flaggskepp och bilar som Porsche CGT och Enzo medan man inte gör det när det gäller exempelvis BMW's flaggskepp?! Det är ju här smickret kommer in i bilden för Z06'an! :wink:

Läser du mitt inlägg igen så förstår du också att jag är väl medveten om att Z06'an inte kan matcha Porsche CGT eller Enzo osv i de allra högsta hastigheterna. Skit vore väl annars, för de sistnämnda bilarna menar jag, med tanke på prisskillnaden. Men - återigen - bara att jämförelsen görs är smickrande för Vetten.

Att jag nämnde 1/4-mils racet i förbifarten berodde enbart på att 1/4-milen ofta berörs i samma andetag som Z06'an och även andra sportbilar. Det är trots allt en disciplin som ofta används som referens för sportbilars prestanda. Den innehåller dock inte hela sanningen, lika lite som uppgifter om 0-100 km/tim osv.

Så summa summarum är vi nog rätt eniga ändå. :P

Jag är helt övertygad att en Z06 aldrig går under 11 sek till 200 km/h på gatan med sina vanliga däck.

Även vad avser detta påstående är jag benägen att hålla med dig. Ranger, som sannolikt är den som har kört mer på stripen med Z06'an än någon annan, bedömer att den nedre gränsen för Z06'an med originaldäck bör gå runt 11,15. Själv har han satt 11,24 sekunder med sin original Z06'a. Sluthastigheten låg då i och för sig något över 200 km/tim. Så under 11 sekunder är inte troligt, men man vet aldrig.

Kostnaden för ett par Dragradials är dock rätt försumbar jämfört med inköpspriset för en Porsche CGT eller Enzo. Så med min begränsade plånbok vet jag vilket vapen jag skulle ha valt för ett 1/4-mils race. :wink

Jag är på din sida fullt ut Conga, har aldrig tvekat ens en sekund på Z06, eller det du säger heller ;) Z06...en maskin för alla nöjen 8)

Supramannen
2006-11-08, 19:27
Jag har inget imot Z06 heller

Men jag tycker man ska göra en rättvis jämförelse sen tycker jag det är så roligt att se visa som inte har råd till nått annat ens slås med näbbar och klor...Det finns bilar för dom flesta smaker...

Jag väljer som sagt en långsamare bil hellre än Z06an men det är JAG det, för den tilltalar mig inte alls, ingen corvett har nånsin gjort det...Men jag kan fördet förstå dom som vill ha max prestanda för sina pengar...Finns ju folk som skiter i prestandan och bara söker status tex

Congaman
2006-11-08, 19:28
E60:
Topp, enighet är så gôtt, som de säger här i Götet!

Kolla länken som jag pillade in i mitt inlägg nyss ovan.

Supramannen:

Självklart behöver du inte gilla Corvetter. Däremot har jag lite svårt att riktigt förstå ditt inlägg angående "visa som inte har råd med annat"....Vem var det riktat till? Om det var till mig så har du nog lite fel....Jag har i och för sig ekonomiska möjligheter att välja en Porsche Turbo och med lite ansträngning även en Ferrari 430.....men där går den övre gränsen för mig. Jag valde dock inte dessa nu nämnda bilar dels eftersom jag inte ansåg att prisskillndaden var motiverad, dels eftersom jag alltid har varit en "sucker" när det gäller amerikanska muskelbilar. Jag gillar den råa opolerade stilen hos dessa bilar, men det är bara en märklig läggning jag har.... :wink:

swedemix
2006-11-08, 19:33
Hittade nyss denna nya SF tråd där det stog om Ranger's nya C6 Z06 tid med BFG 315.35.17 DRs:
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=398921

60'........1.679 3650 launch rpm with a fast clutch release and fast throttle squeeze
330'......4.625
660'......7.046 102.61
1000'.....9.114
1320'...10.856 129.50

Congaman
2006-11-08, 19:41
Swedemix:

Kul länk från Supraforum! Tack för den! Lustigt hur annorlunda och uppskattande folket är på det forumet jämfört med flertalet andra icke Corvette forum. Tyder på att folket hos Supraforum är verkliga entusiaster. Länken visar också hur känd Ranger faktiskt är i drag racing-kretsar i USA.

Kan tillägga att jag har haft en hel del PM kontakter med Ranger på Corvetteforumet. Han tycker det är spännnande att Z06'an körs i Sverige. Dessutom är han en oerhört ödmjuk och kunnig man. Mycket trevlig helt enkelt.

Menghini
2006-11-08, 20:40
sen tycker jag det är så roligt att se visa som inte har råd till nått annat ens slås med näbbar och klor....

Vet flera som har råd o köpa ett par st GT2 kontant men väljer att köra tex corvette istället. Så att syfta på att har man inte råd med annat så kan man köpa Corvette är lite fel.

Men visst har du rätt i att för vissa väger statusen mer än prestandan.
Men jag vet många kunder här som har det väldigt välfyllt på kontot som tycker en Corvette är hög status....Även en -68 charger är en hög status hos flertalet. För vissa är även jänkemuskler status.

Jag personligen har inte i dagsläget råd med en Porsche eller Z06, men efter att ha sålt chassiet jag står med så kan jag langa in en slant i HP på en Z06a....Och även en Porsche GT2 som du har, men du känner ju mej....Jag vill ju spendera pengar på annat oxå :D.

Men som jag sagt tidigare....Hade gärna ägt en GT2 oxå, men som ensamstående förälder varannan vecka och singelkille andra veckan så vill man spendera pengar på annat oxå :D.... Cashen o slanta en har jag inte....inte Z06an heller för den delen ;)

Ulrik
2006-11-08, 20:45
Bra val av bil Menghini :wink:
Säger till sen så fixar du en till mig med *ler*
Om si sådära några år, haha...

Är glad med supran än så länge...
Men när/om man tröttnar på att köpa delar och vill ha något som går minst lika bra direkt från fabriken så hör jag av mig..

Fina bilar... :D

Supramannen
2006-11-08, 21:06
E60:
Topp, enighet är så gôtt, som de säger här i Götet!

Kolla länken som jag pillade in i mitt inlägg nyss ovan.

Supramannen:

Självklart behöver du inte gilla Corvetter. Däremot har jag lite svårt att riktigt förstå ditt inlägg angående "visa som inte har råd med annat"....Vem var det riktat till? Om det var till mig så har du nog lite fel....Jag har i och för sig ekonomiska möjligheter att välja en Porsche Turbo och med lite ansträngning även en Ferrari 430.....men där går den övre gränsen för mig. Jag valde dock inte dessa nu nämnda bilar dels eftersom jag inte ansåg att prisskillndaden var motiverad, dels eftersom jag alltid har varit en "sucker" när det gäller amerikanska muskelbilar. Jag gillar den råa opolerade stilen hos dessa bilar, men det är bara en märklig läggning jag har.... :wink:

Då missförstod du mig lite, jag syfta mer på Zazty tex där det är folk som inte har råd till nån av bilarna ovan som diskuteras eller en bil övertaget...

Menad eäven att folk som varken har råd till en Z06a eller en gt2 eller en 997 tt eller vad man nu syftar på är dom som slås hårdast...

Nu vet du lit emer hur jag menade

Supramannen
2006-11-08, 21:11
sen tycker jag det är så roligt att se visa som inte har råd till nått annat ens slås med näbbar och klor....

Vet flera som har råd o köpa ett par st GT2 kontant men väljer att köra tex corvette istället. Så att syfta på att har man inte råd med annat så kan man köpa Corvette är lite fel.

Men jag vet många kunder här som har det väldigt välfyllt på kontot som tycker en Corvette är hög status....Även en -68 charger är en hög status hos flertalet. För vissa är även jänkemuskler status.

Jag personligen har inte i dagsläget råd med en Porsche eller Z06, men efter att ha sålt chassiet jag står med så kan jag langa in en slant i HP på en Z06a....Och även en Porsche GT2 som du har, men du känner ju mej....Jag vill ju spendera pengar på annat oxå :D.

Men som jag sagt tidigare....Hade gärna ägt en GT2 oxå, men som ensamstående förälder varannan vecka och singelkille andra veckan så vill man spendera pengar på annat oxå :D.... Cashen o slanta en har jag inte....inte Z06an heller för den delen ;)

Då missförstod du mig lite, hur jag menade skrev jag till Conga så läs där...

Angånde status så är det olika för olika människor, men för dom flesta är en Ferrarir eller Mabo mer status än en Corvett..

Ja jag känner ju dig, men jag förstår inte riktigt säg att du får 200k för chassie blir rätt hög måånads kostanda om man ska låna 700k...:)

Och som du brukar säga, månadskostanden är ju viktigast :D

Menghini
2006-11-08, 21:57

Angånde status så är det olika för olika människor, men för dom flesta är en Ferrarir eller Mabo mer status än en Corvett..

Ja jag känner ju dig, men jag förstår inte riktigt säg att du får 200k för chassie blir rätt hög måånads kostanda om man ska låna 700k...:)

Till att börja med så betalar jag inga 700k :D....För det andra blir inte månadkostnaden något problem....:D.

PS Lånedsumman blir köpessumman minus HP ;)

Supramannen
2006-11-08, 22:04

Till att börja med så betalar jag inga 700k :D....För det andra blir inte månadkostnaden något problem....:D.

Ja...

Gt2 som du talade om ligger på ca 900k och en z06a på 750k sa du

blir ju 550-700k i lån då vilket svider på ..:)

Menghini
2006-11-08, 22:13

Ja...

Det är där uplägg kommer in..... hur man lägger upp det :)

O skulle jag köpa en GT2 så skulle jag vara tvungen att lägga av med helgnöjena :)....Så det blir ingen GT2 på ett bra tag :D:D...

Sen som sagt.....Jag betalar inga 750k för en Z06, Här har man inköpspris :D

Supramannen
2006-11-09, 01:57

Ja...

Det är där uplägg kommer in..... hur man lägger upp det :)

O skulle jag köpa en GT2 så skulle jag vara tvungen att lägga av med helgnöjena :)....Så det blir ingen GT2 på ett bra tag :D:D...

Sen som sagt.....Jag betalar inga 750k för en Z06, Här har man inköpspris :D

Du menar att värdera upp dom till takantennen..:)

Nej en Z06a för 500k verkar ju som en bra prestanda bil, dom borde va där om nått år

Menghini
2006-11-09, 08:12

Nej en Z06a för 500k verkar ju som en bra prestanda bil, dom borde va där om nått år

Absolut inte värdera upp... Då blir det tvärtom med månadskostnaden ju :).

Z06an är även en grym prestandabil för nypriset som är 73,000 dollar, finns ingen konkurrent som ens kommer i närheten vad gäller Pris/Prestanda och om dom sjunker ner till 500k om ett par år så är det ännu bättre.

Riskok
2006-11-09, 09:45

Absolut inte värdera upp... Då blir det tvärtom med månadskostnaden ju :).

Z06an är även en grym prestandabil för nypriset som är 73,000 dollar, finns ingen konkurrent som ens kommer i närheten vad gäller Pris/Prestanda och om dom sjunker ner till 500k om ett par år så är det ännu bättre.

Har du byt jobb Jocke? :)
Grattis i så fall men jobbade du inte där tidigare?

MVH Patrik