handdator

Visa fullständig version : Intressant tråd om PBZ och Tomei vs andra företag?

Micke_J
2006-11-13, 13:12
http://www.skyline.se/forum//viewtopic.php?t=6253

Tänkte bara dela med mig av lite intressant läsning. Var inte min mening att hamna i centrum i den tråden, men tyckte PBZ var lite ut och cyklade med vissa formuleringar...?

Man kan väll inte kräva att alla företag ska gå via dig när du "bara" är en återförsäljare? Men visst, det framgår ju inte hur omfattande deras samarbete är, men ställer mig högst tveksam till att Tomei skulle styra hela sin marknad i Sverige genom "lilla" PBZ.

Rickard kanske kan ge lite konkret info om hur detta normalt sett funkar, var kanske mest därför som jag la upp det här- få en objektiv syn på saken. :)

Snoball
2006-11-13, 13:48
Om man är Generalagent i landet så ska väl handeln till återförsäljare i detta land gå via ens företag...är man återförsäljare/distrubitör har man väl mindre att säga till om..

Supramannen
2006-11-13, 14:54
De enda som är fel är om nån kallar sig ÅF när man inte är det, sen har alla rätt att sälja delarna för det..

Riskok
2006-11-13, 15:38
En sak som Arash inte riktigt förstått verkar det som är att istället för att gå på tillverkarna så skall man gå på den största återförsäljaren precis som SMR gör.
Tillverkarna har inget att säga till om då en stor återförsäljare i USA eller Japan är dom som håller företaget i liv.

Med vänlig hälsning Patrik