handdator

Visa fullständig version : (behöver lite Hjälp) lite tips "Import" supra mk4

Noble
2003-08-18, 18:58
Hejsan jag skall importera hit en toyota Supra mk4 till sverige, och behöver lite råd och tips vad som komma skall.. Jag är dålig på vad som gäller vid import av bil, kanske någon kan hjälpa mig med den biten att förklara vad jag behöver göra.. tex fixa en trafik försäkring vid ankomsten och inte ta den där dyra tull försäkringen eller vad den kallas för (har bara hört om tull.f av kompis så vet inte alls vad det är.)

Jag har inte bestämt vad för land jag skall åka till för att köpa mig en supra, men har hittat ett par ställen i england, men där är de ju högerstyrda fast ruskigt billiga.

Någon som har ett par tips vart jag kan börja att leta då jag inte har så mycket dator vana att söka mig till information/försäljnings ställen.
Vore väldigt tacksam i så fall.

Finns det någon som säljer/importerar här i sverige kanske?
Är mycket intreserad i så fall!
är i första hand ute efter en vänsterstyrd supra, men jag klarar mig med en högerstyrd med då det inte spelar så stor roll för mig, då jag tycker att det verkar vara en trevlig bil..
Alla tipps är välkomna!!

(är inte Miljonär...så ni vet :D )

Skriv här eller maila till:
noble_regards@hotmail.com

Kan denna vara något?

1995 TOYOTA SUPRA, 1995, 75000 miles,
quickshift, Manual, T&T, electrics, HKS induction, Bilstein shocks, 18 full veilside bodykit inc rare aftermarket bonnet, s/s exhaust, real headturner. £7,950. Bild på bilen nedan:
http://pictures.autotrader.co.uk/ATD_web/servlet/media?id=41698310

Noble
2003-08-18, 19:03
sorry fel forum va?

Attans :roll:

Rollax
2003-08-18, 21:13
sorry fel forum va?

Attans :roll:

"Mova" till rätt forum £7,950
!00ksv. Klolla först, köp sen. om du kan hantera högerdtyrda
Halva priset Mysko, kolla noga!!
>ROL<

Supramannen
2003-08-18, 23:41
Finns inga superfina bilar som kostar under 225k

Junior
2003-08-19, 01:03
Jag använde mej av en svensk importfirma vid namn autoconsult.nu
Dom ligger i Karlstad, du kan ju prova med dom om du känner fört. Jag är då mycket nöjd.

MVH
Matte

Strykis
2003-08-19, 02:35
Dom ligger i Karlstad, du kan ju prova med dom om du känner fört. Jag är då mycket nöjd.

MVH
Matte

Dom har tagit hem Golfen jag kör nu också.

Noble
2003-08-20, 15:06

MVH
Matte

Dom har tagit hem Golfen jag kör nu också.

Ok, jag har mailat dom och frågat lite saker..väntar på svar av dem..så får vi se.

Tack för tipset!!