handdator

Visa fullständig version : Map-Ecu

struman_mkiv
2007-02-11, 00:43
kan en map-ecu driva både låg ohmiga och hög ohmiga spridare,
jag har en japs mkiv som jag tänkte sätta i euro spridare i,
ska singelkonvertera tänkte köpa lite i taget sen sätta dit det när jag har allt jag behöver,
tänkte om den kan det blir det lite lättare att få tag på spridare och billigare,

tacksam för svar

mvh lars

struman_mkiv
2007-02-11, 11:25
ingen som vet?

mvh lars

turbo_joel
2007-02-11, 14:19
kan en map-ecu driva både låg ohmiga och hög ohmiga spridare,
jag har en japs mkiv som jag tänkte sätta i euro spridare i,
ska singelkonvertera tänkte köpa lite i taget sen sätta dit det när jag har allt jag behöver,
tänkte om den kan det blir det lite lättare att få tag på spridare och billigare,

tacksam för svar

mvh lars

japps de ska inte vara någras problem men om du ska ha i ett par EURO spridare i en Jspec MÅSTE du ha spridar motstånd! MAP ECUt ändrar inte Ut singnalen de ändrar In singnalen från MAFen. men hur man kopplar in den på en Jspec som inte har maf vet jag ej men de ska gå vet jag!=) hehe

mvh/joel

Nalle-74
2007-02-11, 14:22
Nu kan jag ha rackarns fel men...
En MAP-ECU är ju en piggyback så du har ju orginal boxen kvar och bara lurar signalen, en spelar det ju ingen roll om du har låg eller hög ohmiga spridare för dom sköter ju boxen eller???

Vet att Robbin (phantom) kör/körde med MAP-ECU och det funkade klockrent för hans japp. så jag tror inte det ska vara några problem.

Nu är ju jag bara en lycklig amatör så nån som vet lite bättre kanske kan rätta mig =)

MVH: Nalle

turbo_joel
2007-02-11, 19:25
En MAP-ECU är ju en piggyback så du har ju orginal boxen kvar och bara lurar signalen, en spelar det ju ingen roll om du har låg eller hög ohmiga spridare för dom sköter ju boxen eller???

Vet att Robbin (phantom) kör/körde med MAP-ECU och det funkade klockrent för hans japp. så jag tror inte det ska vara några problem.

Nu är ju jag bara en lycklig amatör så nån som vet lite bättre kanske kan rätta mig =)

Jo precis den "lurar" bara orginal boxen ! och där med måste du ha spridar motstånd om du ska ha i låg ohm! men de kan man köpa de på elfa!

Supramannen
2007-02-11, 19:28

Va jag vet så har han aldrig kört med nån map ecu, men jag kanske har misat det

struman_mkiv
2007-02-11, 22:07
vad tar smr för en map-ecu + plug & play kablar

Mvh lars