handdator

Visa fullständig version : Ännu en strulig affär

T-rex
2003-09-10, 00:48
Jag själv har råkat ut för en inte helt så smärtfri bilaffär. Men i mitt fall så anlitade jag en kompis kompis.

När han hämtade bilen sa han att den var i nyskick sånär som en slit skada på instignings-sidans höger stol samt att fälgarna var i dåligt skick.
Han sa vidare att det var en 94:a som gått 6900mil.

När jag så fick se bilen i verkligheten blev jag verkligen besviken. Bilen var omlackad (och det var dåligt gjort på sina ställen), det var en 93:a, km mätaren var bytt pga en elektronisk siffra var sönder ( hur trovärdigt det nu är) så nu står den på 4200. Det allmäna slitaget på ratt och växel knopp såg ut att vara mer än bara 6900.

MEN så kommer toppen på moset!!! Service boken!!! Det viktigaste av allt. Den hade han visst glömt kvar nere i Italien i all hast.

Jag sa bestämt nej redan från första början. Men försök att tänka er in i min situation.

Vi stod där i ca 2h och dom försökte övertala mig. Visst kände jag mig dum samtidigt för han hade ju hämtar hem den här bilen för min skull
och låg nu ute med pengar. Samtidigt som min kompis oxå kände sig dum.

Till slut "tog" bilen trots allt, för jag trodde ju så klart på att det fanns en väldokumenterad service-bok eftersom dom bedyrade det, och jag känner ju den ena killen så.....och han i sin tur säger att han e pålitlig.

Jag köpte bilen 9k billigare + att jag ska få vissa ställe omlackade och att jag får min servise-bok.

Jag har betalat bra mkt mer än vad man ska pröjsa för en org supra.

Han blev skitsur för han gick back på den här affären. Så jag har fortfarande INTE fått min service-bok. (Affären gjordes 030806)

Jag vet var han bor, jag har både hans mob nr och hans hem nr men jag kan inte nå honom alls längre.

Anhöriga o kompisar till honom säger att han är mkt ute o reser o det är därför han inte kan nås.

Men nu börjar jag tröttna. Jag skulle ju begärt att det skulle stå att köpet går tillbaka om boken inte framkommer inom en viss tid.

Det finns inte mkt jag kan göra MEN jag tänkte gå ut med en varing för honom här för han ska ha en del kunder i sthlm med omnejd. Men å andra sidan blir det kanske förtal m.m?

Jag avvaktar lite till bara sen får jag se vad jag gör.

Detta stör mig mkt då jag ligger i hårddeff inför SM i bodybuilding.

Egnell
2003-09-10, 08:20
Man kan ju inte annat än att "sörja" med dig...

Kan förstå din situation lite, men hade det varit jag så hade jag aldrig genomfört köpet om det skulle vara som i ditt fall.. oavsett hur dumt det hade känts! Har han inte fixat sin deal i avtalet och dessutom inte har lagt alla kort på bordet tills dess att bilen är hemma så... no way säger jag! Då får han bli hur arg han vill...

Köper man en bil, ska man förhoppningsvis inte behöva känna ångest innan man ens köpt bilen... :roll:

Robban
2003-09-14, 21:10
Oki, men om du ska vara med i SM så kan du ju alltid bryta av honom på mitten, eller så kan du säga till mig så ska jag prata ut med honom..

Junior
2003-09-14, 21:52
Min bil kom utan servicebok men jag har fakturor och kvitton på servicear gjorda på bilen så de duger för mej men du kanske inte ens har de?

T-rex
2003-09-16, 01:48
Oki, men om du ska vara med i SM så kan du ju alltid bryta av honom på mitten, eller så kan du säga till mig så ska jag prata ut med honom..

Ärligt talat så är nog varken muskler eller polerade bollträ den bästa lösningen. Men jag har ju tänkt tanken.

Det är ju så att hat föder hat och vad jag har fått reda på så har även han folk till sådant här om det skulle bli problem för honom.

Sista utvägen blir väl att anförtro dig :wink:

T-rex
2003-09-16, 01:55
Min bil kom utan servicebok men jag har fakturor och kvitton på servicear gjorda på bilen så de duger för mej men du kanske inte ens har de?

Där ska finnas lite extra papper + s-bok men jag tror att han håller kvar boken bara för att jävlas, eller att han inte planerar att ge mig den överhuvudtaget.

Vi hade ett muntligt avtal med min "kompis" som vittne att köpet skulle återgå om jag inte fick s-boken.

Det är bara det att jag vet faktiskt inte vem han är mest vän med. Känns lite som om han inte ställer upp om det skulle behövas

Supramannen
2005-06-18, 15:14
HUr har det gått, fått fram service boken och så

T-rex
2005-06-18, 15:39
Jadå, det fixade sig, men det var nog dumt av mig att skriva om den här affären så här öppet då många hänger upp sig på tidigare inlägg som nu är historia.