handdator

Visa fullständig version : Löjliga böter!

Zymph
2003-03-22, 00:11
I dag när jag kom hem ifrån jobbet och tänkte att jag skulle va lite nyttig så jag snörade på mig inlinsen och drog ut och åkte en sväng. Vi har en backe som är rätt lång och brant och som det bara är 30 kmh i. Så när jag åkte ner för den så stannade snuten mig och skulle ge mig fortkörnings böter på inlines för att jag åkte fortare än 30. jag nekade för dom kan inte bevisa det. Så då gav dom mig vårslöshet i trafik istället på inlines så jag sitter här hemma med en bot på 600 spänn.

Fan har dom inget nyttigare att göra nu på vårkanten? Det va fan det löjligaste skiten jag nånsin varigt med om. :evil: :evil: :evil:

Egnell
2003-03-22, 00:26
Surt... uttråkade snutar. Det finns inget värre. :evil:

Nikki
2003-03-22, 01:38
Nu förvandlas jag till http://www.supraforums.com/images/smilies/FIREdevil.gifVilka idioter... Egnell har helt rätt, uttråkade snutar... *suck*

Mvh Nikki http://www.supraforums.com/images/smilies/FIREdevil.gif

-FW-
2003-03-22, 03:09
Hehe, fick 800 spänn för dimljus istället för halvljus för några timmar sen... Bara för att jag gasade lite på Kungsgatan. Inget att bråka om dock för konstapeln som snackade med mig hade kört polis-cossie förut! Det blev inte så kul för snubben som torska för rattfylla, han blev tvungen att lämna sin bil där...

Nån som vet varför det kryllade av snutar runt stan ikväll? Missade dem med en hårsmån när jag gav en polare en åktur i nyförvärvet. Det var hur många som helst inne i stan och jag mötte tre stycken på utryckning när jag var på väg in mot stan.

faj
2003-03-22, 09:31
Så när jag åkte ner för den så stannade snuten mig och skulle ge mig fortkörnings böter på inlines för att jag åkte fortare än 30.

Fortkörning på inlines? hahaha, det skulle fan nästan vara värt att pröjsa det bara för att kunna dra den där historian för polarna =)

Thomas T66
2003-03-22, 18:30
det påverkar ju omdömet av snutarna. själv tycker jag oftst tvärtemot vad dem tycker
ps jag tycker dem kan jaga ynkryggade politiker i stället för att hålla på att trakassera...

Kapten
2003-03-23, 01:42
HAHAHHAHAHHAHAHAHHA patetiska polisen ute på rutin koll

Rainman
2003-03-23, 13:32
Fortkörning på inlines....det va det värsta jag har hört i år !!!!

de Schalom
2003-03-23, 13:50
Tycker de låter lite konstigt, för stod poliserna nedanför backen och tog dig eller hur gick de hela till egentligen?

khorn
2003-03-23, 23:12
Löjlit asså!!!

Zymph
2003-03-24, 00:54
Dom låg och körde i ca 10 km/h det är en rånggata sen när backen försvinner. Så jag rullade om dom på den. Så dom körde upp gämsides och stannade mig. Och talade om för mig att inlines går som som fordom och att det gick på tok för fort. Men dom hade ingen hastighet på mig så då började dom gnälla om vårdslöshet. Jag åkte nämligen från ena sidan av gatan till den andra. och då va det inne mycket att käfta om bara att tacka och ta imot böterna.

de Schalom
2003-03-24, 03:59
Då förstår jag lite bättre

khorn
2003-03-24, 17:20
Ja men ändå. Hade ja vart snut hade jag inte låtsas om det o bara åka vidare. Hade ju skämts om jag stoppat nån med inlines :D

vladde
2003-04-01, 14:34
Va på Mc och käkade med en god vän för några kvällar sen och in stormade det in ett ungdomsgäng som vandaliserade restaurangen, kastade mat, stolar och två bord omkring sej tills personalen slutligen ringde just polisen.
Vi blev ombedda att stanna för att vittna om det inträffade man vi gav upp efter 45, OBS 45 minuter. Dan därpå blir min kompis stoppad av polisen för att han åker i sin mosters gamla 626:a som inte är i utställningsskick men ändå skattad besiktigad och fullt körbar. Han är betonghåltagare, ett arbete som alla andra kanske något skitigare, och då ser man inte så representativ ut efter en dag på jobbet.
Polisen som kommer fram till bilen ställer som första fråga ; om han har haft med polisen att göra tidigare, varpå Jonas kontrar med gårdagens händelse och polisen säger "det var allt, du kan åka".
Vad gör poliser på sin arbetstid, varför finns polisen?

/ V

Martin
2003-04-04, 09:42
Va på Mc och käkade med en god vän för några kvällar sen och in stormade det in ett ungdomsgäng som vandaliserade restaurangen, kastade mat, stolar och två bord omkring sej tills personalen slutligen ringde just polisen.
Vi blev ombedda att stanna för att vittna om det inträffade man vi gav upp efter 45, OBS 45 minuter. Dan därpå blir min kompis stoppad av polisen för att han åker i sin mosters gamla 626:a som inte är i utställningsskick men ändå skattad besiktigad och fullt körbar. Han är betonghåltagare, ett arbete som alla andra kanske något skitigare, och då ser man inte så representativ ut efter en dag på jobbet.
Polisen som kommer fram till bilen ställer som första fråga ; om han har haft med polisen att göra tidigare, varpå Jonas kontrar med gårdagens händelse och polisen säger "det var allt, du kan åka".
Vad gör poliser på sin arbetstid, varför finns polisen?

/ V

Anledningen till att polisen inte kan komma så fort som egentligen krävs, är ju för att det inte finns resurser.. Ska man diskutera det, så blir det en politisk diskussion, och jag vet bara att jag inte orkar ge mig in på det.

Vad polisen gör på sin arbetstid? Sitt jobb.

Mvh /Martin (vars föräldrar jobbar inom polisen)

Basse
2003-04-04, 14:05
Dom låg och körde i ca 10 km/h det är en rånggata sen när backen försvinner. Så jag rullade om dom på den. Så dom körde upp gämsides och stannade mig. Och talade om för mig att inlines går som som fordom och att det gick på tok för fort. Men dom hade ingen hastighet på mig så då började dom gnälla om vårdslöshet. Jag åkte nämligen från ena sidan av gatan till den andra. och då va det inne mycket att käfta om bara att tacka och ta imot böterna.

Den där böteslappen ska du INTE betala! Med inlines räknas man som GÅENDE och därför inte behöver rätta sig efter hastighetsbegränsningarna som gäller för fordon.