handdator

Visa fullständig version : Varierande laddtryck

MaTTe_N_
2008-06-17, 18:44
Hej!
Har fått ett litet problem med bilen, normalt sett så ligger laddtrycket på 0.9 bar, men för en vecka sen har det börjat strula. Ibland när jag kör bilen så ligger det bara på 0.7. Turbo nr.2 går in, det känner man, men laddet stiger inte.
Det är en j-spec manuell, catback och filter, inget mer vad jag vet i alla fall.
Mvh

gamle svarten
2008-06-17, 19:44
Som jag har förstått det så är det svajigt laddtryck på j-specarna? varför har jag inte fått reda på dock.

MaTTe_N_
2008-07-01, 00:35
Ingen som har någon ide'?

WingsWest
2008-07-02, 15:39
Min är exakt likadan, måste trycktesta.. tror antingen det är BCn's fjäder som säckat eller dumpen som inte pallar trycket.. laddar 0,7-0,9 ibland, ska peaka 1,4 sen ligga helt stabilt på 1,2..

får fortfarande inget svar på vad fasen som är gjort med Hybrid steg 3 aggregat.. :S

prosty
2008-07-02, 16:24
Testa även du att dra en fjäder till WGn, som hjälper att hålla igen den. på så vis har jag 1.5 bar utan problem, den dippar givetvis ner men det räcker att hålla igen bra :)

MaTTe_N_
2008-07-02, 16:45
ja ska prova det..... e du intresserad av att lägga upp en bild på hur du gjort?
mvh

WingsWest
2008-07-02, 17:05
Show us prosty :D rita i paint eller nått :D

prosty
2008-07-02, 17:56
Paint? Då måste jag ha en ärlig licens av Windows först, för över 2500 sek till mitt konto så jag kan installera ;)

Får återkomma, jag ska sätta en annan fjäder på en vecka (har beställt en ny) så jag visar hur jag gjort. Men i det stora hela så är det WGn man kopplar BCn på, sätt en DRAGANDE fjäder som är S T A R K, jag menar ingen skrivbordslampe fjäder utan en som i princip håller trumbromsok ihop. Sen fäster man den i en ögla / skruvhål på vattenpumpen som är rakt under en av twinsen.

Svåra momentet: hissa upp bilen, kanske ta loss mårdplast om du har. Om du är tjock är det också lite besvärligt att komma in under bilen, i övrigt ska det inte ta mer än 10 minuter :) om det tar mer, så får jag retas.

dietrich
2009-05-10, 00:49
Nån som visste va de kan vara för fel. har exakt samma problem på min :/.
e ny på turbobilar så har ej så mycke kunskap inom detta.