|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
konstigt ljud från koppling/växellådan???
tjenare. jag har precis köpt mig en supra MKIV 93a. det sitter sinterlamell i kopplingen, vet ej om det e 4 lr 6 pucks, men i alla fall så låter det ett knackande ljud när man har kopplingen utsläppt. jag vet att det kan låta lite knackande men på min låter det ganska högt fast som sagt bara när kopplingen e utsläppt. så fort jag trycker ner den så tystnar det. och det spelar ingen roll fall det inte e nån växel i heller. men när man kör iväg och drar på så försvinner ljudet. kan det bero på att puckarna ligger imot lite när kopplingen e utsläppt lr e det nått lager? jätte tacksam för hjälp med detta då jag ej själv e så jätte insatt. mvh/Patrick
|
|
|||
|
|||
jag har en kompis som hade en supra med någon sorts racekoppling på, och den raslade lite. men den blev tyst när man tryckte ner kopplingen. men jag vet inte om det ska vara så men hans koppling var ganska ny.
|
|
|||
|
|||
okok. motorn på min bil är nyrenoverad 09 och vad jag vet så bytte man även kopplingen då också. så den borde ju inte vara så gammal denna heller. :S tycker bara det låter så störande när det "knackar" så för det känns ju som nått typ e fel lr trasigt. mvh
|
|
||||
|
||||
Det är växellådan som rasslar när man tar bort originaldubbelmassasvänghjulet.
http://www.mkiv.com/specifications/ncf/ncf93/ncf010.jpg http://www.mkiv.com/specifications/ncf/ncf93/ncf119.jpg Senast redigerad av Rainman den 2009-08-21 klockan 23:33. |
|
|||
|
|||
Jag har allt som allt haft 3 kopplingar och alla rasslat. En HKS twin disk, en os-giken och en av okänd modell dock dubbelskivig.
Det lustiga är att ALLA rasslat med kopplingen nedtryckt och inte uppsläppt som verkar vanligast...
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
konstigt fel | jens | Teknik Mkiv | 10 | 2008-04-05 18:37 |
Ljud från koppling. | Dante | Teknik Mkiv | 6 | 2007-06-19 18:40 |
konstigt | supra gabbe | Teknik Mkiv | 1 | 2006-08-24 00:32 |
Knäpp ljud från Motorutrymmet vid växling när man gasar på ? | Night | Teknik Mkiv | 1 | 2004-08-16 18:09 |
Böööp-ljud från i-brädan | Junior | Teknik Mkiv | 4 | 2003-08-19 20:23 |