![]() |
|
|
|||
|
|||
|
tjena
jag har 19" alu med 235/35 fram och 275/30 bak jag har tänkt sänka bilen nu men är rädd för att jag inte ska kunna köra nånstans utan att däcken skrapar i hjulhuset är eibach fjädrarna hårda nån som har svar på mina frågor m.v.h daniel
|
|||
|
|||
|
dom kommer att ta i hjulhuset.....hade samma stolek som du har nu och det tog i på insidan.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag upplever eibach-fjädrarna mjukare än vad jag trodde. Helt perfa enligt mej.
NB gummi "rullade" in kanten bak på insidan på min bil, det har inte tagit i än. :D |
|
|
|||
|
|||
|
fyfan vad svårt det är att få av dämparna fram.
bak var det ju inga problem men fram får jag inte av dämparna hur jag än vrider och vänder nån som har tips?? väldigt tacksam för hjälp
|
|||
|
|||
|
Citat:
Håller själv på och sätter dit min eibachsänkning i denna stund. För att underlätta borttagning av främre dämparen, lossa den långa bulten som håller det "trekantiga" staget, så ska du se att du lätt får loss dämparen. Jag stod själv och kliade mig i huvet en bra stund! Testa, det är en baggis! :) Mvh Mattias |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
bara så jag är säker bak var det ju en baggis men fram var det ju klyddigt
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
:bad-boy: |
|
|
|||
|
|||
|
Nä men genom att det inte går att röra den övre a-armen om man inte tar bort den så går det ju typ inte att få ut dämparen,med lite lågiskt tänkande kommer man lång
![]() |
![]() |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Sänkning.. ? | Snowman | Teknik Mkiv | 6 | 2006-01-30 13:00 |