![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Ska bredda mina 8,5" med 47 i offset till 9,5" (lägga på en bredare kant på utsidan, 3-split)
Får detta plats på en mkiv? eller ska jag nöja mig med 9" Tackar Daniel
|
|||
|
|||
|
Jag har för mig att det är väldigt svårt att bredda utåt på alufälgar, då det går nått dike på utsidan. *bara vad jag har hört*
|
|||
|
|||
|
Citat:
fälgar med stor kant kan man brädda utåt! de däcken kränger man från insidan när man kränger dem! =) hadde varit snyggt och brädda! men bräddar du utsidan måste du inte ändra ofsettet så fälgen kommer längre in? eller fälgarna ligger en bra bit innan för skärmen idag? ha det fint/joel
|
|||
|
|||
|
Du har väl bra med plats kvar i hjulhuset så då är det bara att bredda isfåall.. Det är ju som Joel skriver att du ändrar ju inget med ET:n när du breddar utåt..
|
||||
|
||||
|
Citat:
ET:n räknas ifrån fälgbreddens mitt! Om han breddar fälgen utåt så flyttas centrum på fälgen, och du får alltså ett nytt ET. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Då har jag lärt mig något nytt igen..
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| -[Fälg Val]- | Ulrik | Allmänt | 87 | 2007-03-17 10:35 |
| va e detta för fälg? | mrbig | Allmänt | 5 | 2007-02-13 17:32 |
| vinge - fälg | Mo cushle | Teknik Mkiv | 5 | 2007-01-06 01:09 |
| Fälg Val | Ulrik | Skitsnack | 9 | 2006-09-07 12:38 |
| Bredda alufälgar, blir det bra? | oxbow_mkiv | Allmänt | 3 | 2005-04-03 14:38 |