![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej, jag har en Volvo 242 med en 2JZ-GTE motor, jag har nu tråget framför framvagnsbalken men funderar på att flytta det bakom istället.
Är det nån som vet om man kan ta underdelen på motorn från en MKIII motor och skruva på en MKIV motor och bara bygga om oljepickupen bakåt, jag har hört att MKIIIan har tråget bak på motorn. Det hade ju varit smidigt att kunna göra så istället för att bygga om det jag har nu. Tacksam för svar, Mvh.Tomas. ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Haha jävlar, snacka om sleeper!!! :D
|
|
|
|||
|
|||
|
Är du säker på att du har ett supra tråg? Suprans tråg har ju sumpen på mitten/bakåt och ett Aristo tråg har sumpen i framkant.
|
|||
|
|||
|
Citat:
vet det skiljer lite på utformningen på tråg på olika årsmodellerna på supra vet jag , jag har en sen -96á den har inte samma tråg som tidigare modeller.
vitt e fett!!! Senast redigerad av mojje den 2007-09-03 klockan 21:08. |
|
|
|||
|
|||
|
Ingen aning vad jag har för tråg, jag trodde det var
samma på alla 2JZ-GTE. Jag har en plåtburk i fram på motorn. Den står nu lös på garagegolvet så jag får väl hissa upp den lite och ta kort, så får vi se om nån vet vad det är för tråg. Kan man köpa en annan underdel med tråget bak annars? Det är ju helt kass att ha det framför framvagnsbalken om man tex kör på nåt, och med mycket effekt så borde ju oljan vilja rinna bakåt när man kliver på för fullt... Mvh.Tomas |
|
|
||||
|
||||
|
Du har inte en Supra motor då, du har en Aristo
Ja tråg och allt går att köpa löst kostar ca 5000kr
|
|||
|
|||
|
Vad är en Aristo förnåt då, är det nåt kopia från Kina eller?
Det står ju 2JZ-GTE på blocket. Mvh.Tomas |
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|