![]() |
|
|||
|
|||
![]() jag har just nu en bpu trimmad j-spec supra. som jah har haft ttc kopplad i sommar, sen kopplade jag tillbaka det idag. o faan vilket brett register... men jag är endå sugen på singel. men vet inte om jag ska nöja mig med bpu. bilen används som bruksbil på sommaren. så har någon med lite erfarenhet om singelturbo ge mig lite råd. ingen som ångrar sig som har byggt singel. saknar det breda registret??? ska man åka singel???
mvh jens |
|
||||
|
||||
![]() Ja sjävklart ska du åka singel, men du ska åka liten singel
Finns sjuk finna små kitt,ett BL med billet 62a tex eller en billet 58a så får du sjukt bra responce
|
||||
|
||||
![]() Eller ett kitt med dubbla GT28R aggregat som räcker till runt 550-600whp. Är omgjorda orignal aggregat med Garrett GT28R innanmäte så det ser HELT orignal ut :) Riktigt smutt.. Tror fortfarande man kan åka med sekventiellt kopplade aggregat också :)
|
||||
|
||||
![]() Japp, det är ett brett fint register med en frisk BPU motor.
Men vill man ha bara lite mera pulver (som man ofta vill ![]() En liten singelsnurra med allt det som krävs runtomkring funkar helt utmärkt att puttra omkring med som bruksbil. Jag har gjort precis just det hela sommaren. Man får en helt annan karaktär på motorn, visst blir man av med laddtryck under 3000 (om man inte köper ett dyrt fint dubbelkit), men det väger upp det roliga man får på högre varv. Ett tips är att provkör någon som har en liten singel. |
|
|||
|
|||
![]() okej, bl kitt. vad klarar ett sånt kitt? o vad tar du för ett sprut + mappning??? tack för svar.
mvh jens |
|
||||
|
||||
![]() Jo förvisso. Men original grenrören är en stor flaskhals. Dom är för trånga för mycket effekt på höga varv.
|
|
|||
|
|||
![]() Räcker för att åka 10or med bpu ;) , men de är inte optimala..
|
||||
|
||||
![]() nja... Inte för någon i sverige i allafall. Plus att den bilen var säkert lättat ett antal 100kg osv....
|
|
|||
|
|||
![]() Fullvikts supra med bur faktiskt, 10.79 , men med C16 bränsle och GSC1 kammar
|
||||
|
||||
![]() Som Ante säger så finns det finna kit med org grenrör nu för tiden vet en svensk som har dom, duger till ca 550-600hk och full sec
Ett BL kit ligger på runt 35k sen till kommer ju sprut och om man inte har en Usa/euro soppa kit och lite annt småt och gott
Visningsalternativ | |
|
|