![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() Idag var jag i garaget och meckade lite med bilen..
Motrn var ej igång men jag hade bil stereon på efter kanske en halv timme så stängdes hela skitet av.. Sen när jag försökte starta bilen så klickade det bara till och billyktorna tändes men direkt så släcktes de sakta.. Jag misstänkte direkt att det var batteriet som knasade.. Men efter som jag är osäker så tänkte jag fråga här om det kan vara det som är problemet.. Ska försöka fixa det imorgon med hjälp av starhjälp från annan bil.. Borde väl funka?? Annars vilken batteri ska jag köpa om det inte hjälper?? Sen så tänkte jag dra och köpa nya tändstift imorgon också.. Ska jag ha NGK BCPR7ES stift eller??Vart kan man köpa såna? Jag kör nu med en helt orginal supra men ska montera mina BPU grjer nu under vintern.. Vad jag förstår så är det de stiften jag ska ha.. Sen kanske en lite dum fråga efter som jag aldrig tidigare har byt tändstift så undrar jag hur svårt är det att bytta de??? MVH/// ALEX |
|
||||
|
||||
![]() Låter som batteriet är dött ja.
Stiften du nämner är rätt, köper du på OK/Q8. Det är inte svårt att byta. |
|
|||
|
|||
![]() Kolla kolen i generatorn med så att inte dem e slut..
Mvh Markus
|
||||
|
||||
![]() Yep, låter som ett dött batteri. Den var nog rätt gammal som skulle dött förr eller senare. Bäst att istället spela boomboxen när du är hemma i garaget.
![]() Det är inte svårt att byta tändstift, kolla här: "How to Replace Spark Plugs on Supra Twin Turbo" http://www.mkiv.com/techarticles/spark_plugs/index.html
|
|||
|
|||
![]() Batteriet behöver ju inte vara dött, det är väl kanske bara urladdat Har man en stereo med STORA slutsteg så räcker ett fräscht batteri inte mer än en halvtimma om man spelar högt utan motorn igång.
|
||||
|
||||
![]() Idag var jag och skulle fixa det med start hjälp från en annan bil, men sen när jag skulle starta min bil så funkade allting =).. Så nu funkar bilen utan probkem =)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Behöver lite hjälp angående reservdelssökning | MkII_Micke | Allmänt | 5 | 2006-08-14 09:38 |
Behöver Hjälp! | _IcEmAn-Supra_ | Allmänt | 1 | 2006-04-03 10:49 |
Behöver hjälp av en datakunnig | Menghini | Allmänt | 8 | 2006-03-28 09:28 |
Behöver Hjälp | pecka68 | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 0 | 2005-05-11 10:59 |
(behöver lite Hjälp) lite tips "Import" supra mk4 | Noble | Teknik Mkiv | 6 | 2003-08-20 15:06 |