SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Allmänt > Skitsnack
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-14, 23:36
Nybörjaren Nybörjaren är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2007
Standard Dagens ungdom! ingen ordning alls!

Jäkla märklig grej egentligen.

Vi var ett gäng hos en tjejkompis och grillade för några dagar sedan.
Jag åkte dit med Supran för hon hade inte sett den och var nyfiken på vad det var för en.
Jag kom dit lite senare på kvällen och hade just parkerat bilen längs med en trottoar som blev en gångväg några meter fram.
Och hinner gå ungefär 30-40m och hör ett grabbgäng på avstånd som kommer från gångvägen.
Stannar till lite och vänder mig om för jag hör att de går åt samma håll som min bil är parkerad.
Precis då hör jag hur en av dom ropar "kolla grabbar en Supra", det KAN bara vara dåligt tänker jag och får kalla kårar...mycket riktigt....en av smågrabbarna gör alltså följande, joggar fram till min bil och tar bokstavligen talat och hoppar upp PÅ min huv och ställer sig rakt upp och ner på min motorhuv, de andra grabbarna sa åt honom att gå av för de trodde larmet skulle gå, det går typ ½ sekund och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera utom att jag blir asförbannad och skriker så högt jag kan "GE FAAN I BILEN!", då flög han i stort sett av huven och började gå i rask takt åt det håll de kommit från.
Jag kutar fram till bilen men det är för mörkt att se om det blivit nåt, såg bara ett fett jäkla fotavtryck.
Vänder mig om och de går fortfarande rask takt bortåt.
Nä nu jävlar tänker jag och skriker "hörru kom hit!" då börjar han springa och jag kutar efter av nån anledning, precis när jag var ikapp honom kutade han in i skogen och sen var han borta.
Hans polare var inte riktigt lika kvicka men jag kund einte direkt hålla dem till svars för vad han hade gjort, men de följde med tillbaka till bilen för att se om det blivit några skador men var som sagt för mörkt att se, men som tur var så blev det inga. Synliga iaf.

Men jag tänker...vafaan...när jag var 14, 15 hoppade inte jag upp på bilar även om jag var lyset! Framför allt inte SÅNA bilar!
Säger det asså, dagens kids, ingen jävla ordning alls!
Och det var ju inte heller ghetto-Ahmed med gänget, utan det var ju såna spinkiga stureplans-seglar-kids med lite finare kläder.

Hur hade ni reagerat?

Cheers mates!
Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 23:47
Maj-björn Maj-björn är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Jul 2007
Standard

Vilka idioter! Jag fattar inte heller vad som hänt! Det är ju nåt man
är rädd för när man lämnar bilen, finns ju även dom som får svenska
avunden, dom fattar inte att många prioriterar bilen framför annat medans dom lägger pengar på att dryga omkring å shopa annat....
Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 23:56
svantesupra svantesupra är inte uppkopplad
Supra mini Supramannen member
Supra mini Supramannen member

Reg.datum: Jul 2007
Standard

Innan jag ens börjar så vill ja starta allt med en *EN STOR SUCK*

Jag har ett fint aluminium rack i bagageluckan. Och de känns som att de hade kommit väl till nytta. Me tanke på att jag boxas så är konditionen på topp. Löpning till bilen, öppna, plocka ut, sen löpning efter han 10 åringen. Samtidigt klocka ner lilla små brats vännerna i farten så gelen i håret flyger och backslicken blir en rödfärgad okontrollerad manga frisyr.

Skämt o sido

Helvette, jag har aldrig hört eller sett nått liknande. Jag bor ändå i Akalla/husby. Å andra sidan, dagens ungdommar har ingen respect what so ever! Men här blir de mer facinerade och står i glor och går fram och kladdar lite på rutan medan de försöker se in i bilens interiör i dagsljus.
Jag är ledsen för din skull, som tur hände inget.. =(

/Svante
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 00:22
Rainmans avatar
Rainman Rainman är inte uppkopplad
Moderator
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2003
Standard

Det finns ingen respekt hos de unga idag. Det är synd tycker jag.
Har man ingen respekt för saker eller människor så kommer man aldrig lära sej att uppskatta någonting här i livet. Man blir antagligen en något paralyserad, deprimerad och appatisk människa senare i livet. Det är tyvärr några av "de där" typerna som ska styra i Sverige senare....kommer inte att bli bra. Väldigt synd....

--> Bensinskatteupproret <--
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 01:02
APU APU är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2003
Skicka ett meddelande via MSN till APU
Standard

Håller med dig där Reine.... vet inte ens om det hade hjälpt att ge den stackarn en omgång...

bara o beklaga, och hoppas huven klarade sig!
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 09:29
Samuel_mkivs avatar
Samuel_mkiv Samuel_mkiv är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Reg.datum: Oct 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Samuel_mkiv
Standard

SUCK. vilka jävla idioter..

skulle nån göra så mot min bil, så skulle fanskapet övernatta på akuten.
10,91sec 205km/h stock W58
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 10:34
nille_yeah nille_yeah är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2005
Skicka ett meddelande via MSN till nille_yeah
Standard

säger samma som alla andra, sjukt som kidsen är nuförtiden. Ingen respekt för gamla eller någon annan överhuvudtaget... och om man nu gör något så får man ju stå för konsekvenserna, men då springer dom till mamma direkt.

Inte något som har med detta o göra men ändå. Vi har fotbollsskola i byn nu, brorsan är ledare där :) är i princip inga anmälda "dom orkar inte gå upp på morgonen" snälla det e 3dagar på ett helt sommarlov.... föräldrarna tycker synd om dom. Det börjar ju "redan kl 9"
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 14:06
Izual Izual är inte uppkopplad
Mini Supramannen member
Mini Supramannen member

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Har hänt liknande saker häromkring med, får en klump i magen varje gång jag parkerar bilen utan tillsyn "på stan"

Hade jag sett dem så hade det ju slutat på sjukhuset...
Gammal 2007-08-15, 21:45
Nybörjaren Nybörjaren är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: May 2007
Standard

Jo ens första infall var ju att banka vett i faanskapet, problemet är bara att nu för tiden kan man knappt putta på en annan människa utan att bli polisanmäld.
Hann ju aldrig se hans ansikte heller så har ju inte en aning om hur han ser ut, hade varit tillfredställande att "tala vett" med honom i efterhand.

Izual - håller verkligen med dig, man vågar knappt lämna bilen utan att få en klump i magen.

Fattar inte vad kidsen idag har för problem, för mycket dataspel och för mycket sysslolös fritid eller nåt. Så blir dom uttråkade och rastlösa och så kombinerar man det med puberteten och lite alkohol så spårar dom ur helt.
Nästa gång får jag hålla käften och kuta fram och dra tag i människan direkt istället. Inte bra att han fick sånt försprång.

Tack för kommentarerna, kul att läsa hur andra hade reagerat!

Cheers mates!
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 21:49
Merls avatar
Merl Merl är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Jag vet inte hur jag skulle reagera på något sådant.
Förmodligen skulle jag inte handla med förnuft.. om vi säger så...
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ingen fartspärr. Dante Teknik Mkiv 3 2007-06-12 18:38
Diskutera den svarta Supran som görs i ordning HÄR. APU Allmänt 111 2005-04-02 19:52
Rickard?"få ordning på bränsle kitt" Erik Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 4 2005-03-21 09:19
Dagens roligaste"Fastmeck" Supramannen Allmänt 6 2003-08-31 19:02
Dagens fejk annons Gullig Allmänt 7 2003-04-10 23:07

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:23.