![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Köpte en Supra TT motor av SMR i januar. Nu skal den trimmas och monteres inn i min Volvo 960 :D
![]() Trimming blir: 865cc spridare, Autronic SMC, T66 turbo, Racegate, alu. intercooler och et Kina lagd grenrør (crap). Mera seriøs trimning kommer neste år. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Detta ser intresant ut.
Har hört/sätt en m3 med supra motor med inte en volvo. Lycka till. Där är iallfall mkt plats under huven. :) |
|
|||
|
|||
![]() Skitcoolt projekt :twisted:
|
||||
|
||||
![]() :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
|
|
|||
|
|||
![]() en volvo med en riktig motor
|
|
|||
|
|||
![]() I like you, but you´re crazy :P
|
|||
|
|||
![]() Kul bygge.
Jag funderade på något liknande innan då jag håller på mycket med volvo, men jag köpte mig en supra istället.
|
|||
|
|||
![]() Hmmm.....måste erkänna att jag fattar noll. :shock:
Varför ta en av världens coolaste och bästa motorer och lyfta i den i en Volvo 940 , Den bilen (940) är ju inte värden coolaste !!!! Beats me.... :?: En sak vore ju att tex ta mkIV motorn och lyfta i den i tex en Lotus Super Seven som har grym väghållning och väger 500 kg, huva vad den hade gått. Det finns ju firmor som lockar fram 550-600 hk ur volvos block och det räcker ju bra i 940/740. Eller varför inet dunka in en V8 då. Jag tycker mkIV motorn passar bäst i mkIV karossen.... de matchar ju varandra :roll: Men men, smaken är ju delad. |
|
|||
|
|||
![]() Det norska BMW folket har förstått att 2JZ är världens bästa motor och nu börjar Volvo folket falla åt samma håll ;):D Ballt i vilket fall :)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Viljan att "skapa" något eget typ... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|