SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Allmänt > Allmänt
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-16, 21:27
Supramannens avatar
Supramannen Supramannen är inte uppkopplad
Administratör
Site adminSupramannen member

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Supramannen
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Samuel_mkiv Visa inlägg
det går nog inte att åka en 8a med manuell här i sverige,, dom i usa kör lika mycket på en dag som vi kör på en hel säsong.
eller man ska inte säga att det inte går men lite svårare än att köra auto.
på gatan är auto kung det är inget snack om det.
Det tror jag går, men det finns ingen som satsar och lägger dom pengarna, det gäller och va envis och satsa allt så går det...vi hade åkt en 7a med vår förra är jag rätt säker på om vi byggt vidare, så visst går det att va lika snabba som jänkarna men det gäller bara att åka på allt och satsa massor med pengar
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 21:33
Samuel_mkivs avatar
Samuel_mkiv Samuel_mkiv är inte uppkopplad
VIP Medlem
Supramannen member

Reg.datum: Oct 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Samuel_mkiv
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Supramannen Visa inlägg
Det tror jag går, men det finns ingen som satsar och lägger dom pengarna, det gäller och va envis och satsa allt så går det...vi hade åkt en 7a med vår förra är jag rätt säker på om vi byggt vidare, så visst går det att va lika snabba som jänkarna men det gäller bara att åka på allt och satsa massor med pengar
som sagt det går,, men samtidigt som man satsar måste man testa också det e just det jag menar på att dom kör en dag som vi kör en hel säsong här.
titan, ryan, boostlogik och dom andra där som åker fort brukar hyra banor bara för att testa. jag tror inte att några gör det här i sverige,, kanske i framtiden.
10,91sec 205km/h stock W58
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 21:51
Supramannens avatar
Administratör

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Samuel_mkiv Visa inlägg
som sagt det går,, men samtidigt som man satsar måste man testa också det e just det jag menar på att dom kör en dag som vi kör en hel säsong här.
titan, ryan, boostlogik och dom andra där som åker fort brukar hyra banor bara för att testa. jag tror inte att några gör det här i sverige,, kanske i framtiden.
Vill man kan man, gäller bara som sagt att ha pengar och viljan, att sätta sig att åka på allt,svergie och norge och danmark då får man inhop körning varje helg under hela säsongen, kommer kosta massor men då kommer det gå fort också
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 22:03
prosty prosty är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till prosty Skicka ett meddelande via MSN till prosty
Standard

De har ju bättre möjligheter att köra, att diala in ett 8 seks chassi går ju inte på 2 tillfällen som vi har här tex där jag bor..

Sen så har de ju fan racesoppa vid banorna, hyfsat lätt få tag i där.. Där jag bor är det grymt svårt.

Citat:
Vill man kan man, gäller bara som sagt att ha pengar och viljan, att sätta sig att åka på allt,svergie och norge och danmark då får man inhop körning varje helg under hela säsongen, kommer kosta massor men då kommer det gå fort också
Gammal 2009-11-16, 22:10
Samuel_mkivs avatar
VIP Medlem
Supramannen member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av prosty Visa inlägg
De har ju bättre möjligheter att köra, att diala in ett 8 seks chassi går ju inte på 2 tillfällen som vi har här tex där jag bor..

Sen så har de ju fan racesoppa vid banorna, hyfsat lätt få tag i där.. Där jag bor är det grymt svårt.
+1
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 22:47
Supramannens avatar
Administratör

Standard

Citat:

RF är lika svårt var man än bor i svergie, är köpa fat som gäller
Svara med citat
Gammal 2009-11-16, 23:37
prosty prosty är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via ICQ till prosty Skicka ett meddelande via MSN till prosty
Standard

Felet som jag tror många i Sverige gör att de växlar för fort med lådan, av vad jag sett när tex armin kör så växlar han med hög hastighet på spaken och om man varvar 8000+ rpm och missar växel så skadar man hela navet. Det är samma problem med Audis och mycket varv, synkningen som ger med sig, är man lite mer human i växlingarna och inte slår i lådan så kommer den hålla bättre.

Det går fort och bra så länge man sätter växlarna men om man missar i den farten med spaken med så höga varv, då åker naven + ringarna fort och det blir slip eller nya nav

Citat:
RF är lika svårt var man än bor i svergie, är köpa fat som gäller
Gammal 2009-11-16, 23:44
Racer X Racer X är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Nov 2003
Skicka ett meddelande via ICQ till Racer X
Standard

Min låda gick perfekt 2v innan mantorp.. men missade 3an sista repan därnere och då började den skorra igen.. krävs en ordentlig miss så äre bara och börja om.. men nu kan man det så det är inte lika illa. Plocka ihop lådan första gången var halvnojjigt.

Mitt största problem iår har varit responsen. Jag har inte haft koll när jag har kört helt enkelt, för stressig. kollar man mina loggar så växlar jag vid 6700 varv typ, då droppar varvet för mkt och turbon tokstannar, kolla bara incar film, hörs rätt tydligt, min sista repa föriår var 10,28 och då varvade jag ur ordentligt och fick en skaplig 60ft på 1,66, men laddet var strax under 1,6bar och fladdrade då turbon va nästan dö.. den dog några meter senare och jag rullade imål med en motor som hade stannat och avgasturbin som plingade i avgassystemet hehe. Men ny är inköpt och skall lämnas till NLR för modd. Lustgasen komemr nog att göra sitt för responsen. All in :)
Gammal 2009-11-17, 00:01
Supramannens avatar
Administratör

Standard

Citat:
Felet som jag tror många i Sverige gör att de växlar för fort med lådan, av vad jag sett när tex armin kör så växlar han med hög hastighet på spaken och om man varvar 8000+ rpm och missar växel så skadar man hela navet. Det är samma problem med Audis och mycket varv, synkningen som ger med sig, är man lite mer human i växlingarna och inte slår i lådan så kommer den hålla bättre.

Det går fort och bra så länge man sätter växlarna men om man missar i den farten med spaken med så höga varv, då åker naven + ringarna fort och det blir slip eller nya nav
Ja men Armin gör inget fel, när man kör på strippen med vilken bil som helst så gör man allt man kan för att få i växlarn så fort man kan, även du, ända skillnaden är att du varvade 6800varv och han ca 8000, växla långsamare kommer ju inte på frågan, så inte missa växeln är ju det som gäller men det går sönder på en BPU bil med om man missar
Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 00:18
Samuel_mkivs avatar
VIP Medlem
Supramannen member

Standard

Citat:
Ja men Armin gör inget fel, när man kör på strippen med vilken bil som helst så gör man allt man kan för att få i växlarn så fort man kan, även du, ända skillnaden är att du varvade 6800varv och han ca 8000, växla långsamare kommer ju inte på frågan, så inte missa växeln är ju det som gäller men det går sönder på en BPU bil med om man missar
+1
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
beslutsångest... jenscarlson Allmänt 19 2009-10-08 18:30

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.