SMR - Forum  

Gå tillbaka   SMR - Forum > Teknik > Teknik MkIII/MR2/Celica GT4
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-31, 14:37
Akilles Akilles är inte uppkopplad
Supra Rookie
Supra Rookie

Reg.datum: Aug 2007
Standard Hjälp! Ny på supra

Tjena. Jag har hittat en supra -90 som har gått 20000mil 200 efter renovering men en kompis till mig som kört supra innan säger att frågan inte e om den kommer rasa utan när. Han påstar att den e överkänslig när den är så trimmad som denna är, och att man knappt kan gasa med den utan att den rasar, han snackade något om att vevaxlen va för klen för dom hästarna. om jag köper denna bil kan jag då köra på strippen och streetrace lite då och då utan att behöva sitta på helspänn hela tiden för att man e rädd att den ska rasa? snälla ge mig lite fakta för jag vet inte om jag ska lita på min polare eller ej.
Här e ett litet utdrag ur anonsen.

motorn har även vart med om en del,
den var inlämnad på acc racing för omslipning av vevaxel och vevstakarn. och alla hjul och koppling och svänghjul är balanserade, så det sitter 0,25 lager i,
det sitter smidda wiseco kolvar i den med arp bultar i stakarna och i toppen även en 2mm stål packning,
ett setrab 19radigt oljekyl med stålomspunna oljeslangar och ett stort oljefilter,
oljan har vart bytt 2 gånger effter renov, nu kör jag med mobil1 olja,
toppen och blocket blev planat och honade lopp. toppens ventiler blev slipade och urfrästa utlopp.
en 6pucks rps koppling med en fjäderbelastad cinterlamell.
nya motor kuddar.
en frontmonterad stor elfläckt,
stor alu IC med 2,5" tryckrör
greddy dump,
sen är det nya moroso tännkablar och nya denso stift.
ett extraktorgrenrör med extern 50mm wg och en T04E turbo som är god för 550 hästar säjs det.
3" system med racekatt och en 3,5" japsdämpare och ett öppet filter.
255walbro pump med 12 volt konstant o en ställbar regulator och 550 spridareoch en lexus luftmängdsmätare,
extern laddtrycks, lamda, ojetrycktmätare,

just nu sitter det unichip installerat i den, men det följer även med en hks boostcontroller och en apexi soppadator.

bilen blev mappad förra året på ts motorsport. med 98oktan
0,9 i ladd, 378 hästar och 500 i vrid
vi hade ett problem att vi inte fick upp laddtrycket mer på grund av att laddtrycket blåste ut gnistan, felet var att tännkablarna var grymt kassa, så dom är bytta, nu är det bara att mappa om bilen och det kan göras för 900kr är jag lovad på ts motor sport igen,
jag hade tänkt mig 1.4-1,6 i ladd, med det bord det bli bra fart i bilen tycker jag,
jag har säkert glömt skriva en del men detta är vad jag kommer på just nu,
Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 17:40
nikeless nikeless är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Apr 2006
Skicka ett meddelande via MSN till nikeless
Standard

låter ju rolig, men måste säga helt ärligt att jag inte e så haj på de...

Säger som många andra säkert kommer säga också..
Prova på supras.nu istället.. dom håller på mest med MKIII..

Fast de e klart.. här e kankse nån på detta forum som kan hjälpa dig också..

Lycka till med köpet

Mvh Niklas

Jag förstår inte vitsen med telefonsex, när man väl stoppat in luren hör man ju inte vad den andra säger!!!

http://www.garaget.org/?car=59963
Svara med citat
Gammal 2007-08-31, 18:25
nille_yeah nille_yeah är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Mar 2005
Skicka ett meddelande via MSN till nille_yeah
Standard

din kompis verkar vara en hejjare på bilar.... vevaxlen klen.. den har jag aldrig hört förr :S

Så fort man gasar? isf skulle det vara om man kör med högt ladd och har orginaltopppackning och spännt efter momenten i toyotas böcker. Men då är det bara toppapacknuingen som går....

Är den ordentligt renoverad så är det inga problem. Ska klara av den effekten.

Att den rasar ofta är att folk har dåligkoll på oljenivån och flödet är inte det mest optimala. Men det är på motorer som inte är renoverade. Dom har ju ändå gått mellan 10 000 och 20 000mil.

Men accracing har koll, så dom har säkert gjort allt bra bla dom som byggt ett par andra mk3or.
Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 11:32
mojje mojje är inte uppkopplad
Supramannen member
Supramannen member

Reg.datum: Jun 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Akilles Visa inlägg
Tjena. Jag har hittat en supra -90 som har gått 20000mil 200 efter renovering men en kompis till mig som kört supra innan säger att frågan inte e om den kommer rasa utan när. Han påstar att den e överkänslig när den är så trimmad som denna är, och att man knappt kan gasa med den utan att den rasar, han snackade något om att vevaxlen va för klen för dom hästarna. om jag köper denna bil kan jag då köra på strippen och streetrace lite då och då utan att behöva sitta på helspänn hela tiden för att man e rädd att den ska rasa? snälla ge mig lite fakta för jag vet inte om jag ska lita på min polare eller ej.
Här e ett litet utdrag ur anonsen.

motorn har även vart med om en del,
den var inlämnad på acc racing för omslipning av vevaxel och vevstakarn. och alla hjul och koppling och svänghjul är balanserade, så det sitter 0,25 lager i,
det sitter smidda wiseco kolvar i den med arp bultar i stakarna och i toppen även en 2mm stål packning,
ett setrab 19radigt oljekyl med stålomspunna oljeslangar och ett stort oljefilter,
oljan har vart bytt 2 gånger effter renov, nu kör jag med mobil1 olja,
toppen och blocket blev planat och honade lopp. toppens ventiler blev slipade och urfrästa utlopp.
en 6pucks rps koppling med en fjäderbelastad cinterlamell.
nya motor kuddar.
en frontmonterad stor elfläckt,
stor alu IC med 2,5" tryckrör
greddy dump,
sen är det nya moroso tännkablar och nya denso stift.
ett extraktorgrenrör med extern 50mm wg och en T04E turbo som är god för 550 hästar säjs det.
3" system med racekatt och en 3,5" japsdämpare och ett öppet filter.
255walbro pump med 12 volt konstant o en ställbar regulator och 550 spridareoch en lexus luftmängdsmätare,
extern laddtrycks, lamda, ojetrycktmätare,

just nu sitter det unichip installerat i den, men det följer även med en hks boostcontroller och en apexi soppadator.

bilen blev mappad förra året på ts motorsport. med 98oktan
0,9 i ladd, 378 hästar och 500 i vrid
vi hade ett problem att vi inte fick upp laddtrycket mer på grund av att laddtrycket blåste ut gnistan, felet var att tännkablarna var grymt kassa, så dom är bytta, nu är det bara att mappa om bilen och det kan göras för 900kr är jag lovad på ts motor sport igen,
jag hade tänkt mig 1.4-1,6 i ladd, med det bord det bli bra fart i bilen tycker jag,
jag har säkert glömt skriva en del men detta är vad jag kommer på just nu,
med den spec´n behöver du nog inte oroa dig,
vad jag vet så är lagren lite dåliga på dom tidigare mkIII men i ditt fall e det ju utbytt,samt orginal topp packningen är ren skit ;) , men med det dom gjort med denna kan behöver du nog inte oroa dig,utan trampa fullt när som helst mot din polare som säger dom rasar bara vid att nudda gasen :) ha det kul

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Supra mk2 köp. hjälp!! soujiro Allmänt 2 2005-08-22 13:58
För varm Supra Hjälp! exel Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 27 2004-05-26 13:08
Hjälp! pris supra 1998? Dunka Allmänt 8 2004-04-07 01:47
Hjälp med att köpa Supra ! Supra_prospect Allmänt 14 2003-06-13 02:43
hjälp- ska köpa en supra!!! Dente Bilar 1 2003-05-31 17:10

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32.