![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
![]() Vad för "upgraderingar" behöver man för att dra eller vara rätt gämn mot Porschen ?
Det är måste nog vara en Singel Supra antar jag. Porschen är en 996 Turbo 2001 Triptronic Original 420 hk (0-100, 4,2 sek) Då supran väger en hel del, så måste man ju ha rätt bra kraft antar jag. Klarar man sig med typ: Greddy t78 Med hela kittet, soppa system osv. Eller vad ska man sikta sig in på ? ![]() Lite tips är aldrig fel från er som vet mera. MVH Ulrik |
|
|||
|
|||
![]() Jag skulle gissa på en Bpu+ klarar sig ganska bra? :)
Annars räcker det nog med PHR steg 1 för att smiska skiten ur den skulle jag tro :)
Bilen fotad i stockholms området? Pm:a [23:52:14] <Zeb_Lopez> finns ingen sprit i världen som kan ge samma kick som en fullgasrepa |
|
||||
|
||||
![]() Behövs inte så mycket... En BPU + som sagt står sig rätt lika, koll amed BPUad här han har fakta
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Du kan ju inte jämföra en 996 turbo "tiptronik"!!
Det e som att köpa en porsche DIESEL :lol:
|
|||
|
|||
![]() +++ att en porsche håller för så mkt mer , den är gjord för att hålla.
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|||
|
|||
![]() Ska det jämföras så jämför Supran från 94 med Prschen från 94. Pris vs prestanda när bägge var nya.
Då hamnar Porschen i lä.
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bilen fotad i stockholms området? Pm:a [23:52:14] <Zeb_Lopez> finns ingen sprit i världen som kan ge samma kick som en fullgasrepa |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Typ av ventiler på Supra MKIV Twin Turbo -95 ? | Supra-Iceman | Allmänt | 2 | 2007-02-04 00:34 |
-[Porsche 996TT ägare bygger Supra]- | Ulrik | Allmänt | 3 | 2007-01-13 14:00 |
Video: Supra jagar Porsche GT2 | Bergvik | Skitsnack | 1 | 2006-08-01 13:28 |
Film: MKIV Supra med BoostLogic T67 singel turbo | swedemix | Skitsnack | 9 | 2005-11-21 18:46 |
MkIV utan tubro -> MkIV med turbo?? | Tralle | Teknik Mkiv | 36 | 2003-12-30 03:26 |