![]() |
|
|||
|
|||
![]() har precis köpt min supra från tyskland! den ryker vitt som fan och den börgade koka! jag hadde redan tänkt att byta topppackning! men är d topppackningen d beror på?
|
||||
|
||||
![]() Ryker den vitt när du drar på efter att ha kört lugnt och motorbroms?
Bubblar det & trycker ut vatten i expansionskärlet efter att ha kört ett tag? |
|
|||
|
|||
![]() [quote="jumjum"
jag hadde redan tänkt att byta topppackning! men är d topppackningen d beror på?[/quote] Hejsan Men snälla jumjum, det där har du ju fått svar på flera gånger på forum, och alla symtom av mej via pm, priser o liknande Så det är bara att fatta kärlek till overallen och börja meka Hör med nån på V-kusten som bor i närheten om tips i allmänhet och billig o bra verkstad i synnerhet. >RoL<
|
|||
|
|||
![]() Det är viktigt att kolla så att den är bytt när man köper en supra, nya orginalpackningen är ju helt och särskillt om man drar lite hårdare. Kolla detta innan ni köper MKIII annars blir det dyra reperationer inom snar framtid (det är dyrt att byta top packningen om man inte gör det själv).
|
|
|||
|
|||
![]() [quote="pemo nya orginalpackningen är ju helt och särskillt om man drar lite hårdare
Hejsan Ny packning köpte jag på mekonomen för 2900 nånt sånt (sotningsstats) (Elring) Nån slags Koppar/stålblandning. på kartongen stog det rekomenderarde moment för toppackningen gällde 9,5 kilo men vi drog 10 kg den håller än efter 2500 mil, men ska nog bytas antingen i sommar eller nästa för en del modds ska göras i sommar (våren) ny I/C.nya stål pipes hela vägen vassare avgaskam och skicka turbon till Strömsund för uppgradering.Sen för man se hur länge ram och vevstakslager håller. Men som sagt vilken packning du än köper så dra inte under 10 kilo Det är inte packningaran det är fel på utan åtdragningsmomentent (5.5)orginal från fabrik >ROl<
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
ryker.. | Mj | Teknik Mkiv | 5 | 2004-04-29 17:36 |
ryker olja | SupraPeter | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 1 | 2003-07-27 16:33 |