![]() |
|
|||
|
|||
![]() pärlan har börjat att ryka gaska svart och gå ojämnt på tomgång... ideer vad som är galet?
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vad gjorde du sist innan detta hände? vilka ev Mod? vad är din setup?
Supra MKIV 94 manuell 6vxl Aem/Hks/GT76-sTRIM - GT47-88/1600cc/Nos + cromat rattlås och doftgran :) -------------------------------------- sponsorer : Disab / Chaplins Bar / Burn energy/ Nordströms åkeri/ Allt i glas vagnhärad/ Temptation.nu / -------------------------------------- www.zeblopez.com |
|
|||
|
|||
![]() Även min bil ryker, men dessvärre är det olja med i röken. Det sker vid uppstart och när bilen står på tomgång och man gasar till. Men när man är ute och kör och trycker plattan i mattan så ryker den inte. Mkt konstigt tycker jag för om motorn hade varit otät hade den ju rykit vid belastning?
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vanligt är ju annars med MKIV att det är ventiltätningarna som är dåliga när det finns olja med i röken. :(
Supra MKIV 94 manuell 6vxl Aem/Hks/GT76-sTRIM - GT47-88/1600cc/Nos + cromat rattlås och doftgran :) -------------------------------------- sponsorer : Disab / Chaplins Bar / Burn energy/ Nordströms åkeri/ Allt i glas vagnhärad/ Temptation.nu / -------------------------------------- www.zeblopez.com |
|
|||
|
|||
![]() Okej grabbar har hittat felet... kollade om det var grisigt med olja i ic rören igår kväll å dt var det inte... (var orolig för turbo haveri) gick å la mej, blev lite less helt enkelt... tog nya tag idag och felet ar riktigt pinsamt... ic slangen vid insuget hade hoppat lös nere vid batteriet.. är van vid att bilen inte går alls när någon ic slang lossnat. grejen är att jag endast varit med om detta på min cherry turbo och den har ju inte luftmasse mätare... :oops: Så nu man har ju fått lära sej hur det blir på en bil som är lite mer avancerad än en cherry från -85
tack för svaren iaf..
|
||||
|
||||
![]() Skönt att det va en "enkel" sak! :D
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|