![]() |
|
Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
![]() Lista över förkortningar
Fyll på så infogar jag det i tråden. |
|
||||
|
||||
![]() Hej och välkommen.
Förslaget har varit uppe förut och jag håller med dig att det skulle vara bra med en FAQ. Det finns frågor som är ständigt återkommande och istället för att skriva "Sök" eller repetera samma svar hela tiden kan vi ordna till en tråd där vi samlar dom vanligaste frågorna och reder ut begreppen. btw Trevligt med fler supraägare i skövde ;)
|
||||
|
||||
![]() Dom kanske inte har tid eller lust o fixa fram det...
Annars kan säkert någon på forumet hjälpa till o göra en sådan FAQ... För detta är ju forumet för MKIV ägare i sverige.... Eller ja där alla hänger ....fast det är SMR sida... Men ja ni förstår. Jag hjälper gärna till med en FAQ tråd.. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Är aktiv i andra forum, och vet hur störande det är när folk struntar i att söka. Om och om igen... Anledningen till tråden är att jag känner att man inte kan tillgodogöra sig den info som står. Detta "fikonspråk" som för er supraägare är en självklarhet, är för mig ett fullständigt mysterium. Därför detta initiativ. Jag tar och editerar mitt första inlägg med början på en lista. Vänligen Tr1Me |
|
||||
|
||||
![]() Ja varför inte? Om någon kan skriva en bra lista så fixar vi det.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/Tr1Me |
|
|||
|
|||
![]() Låter som en bra ide, många som kan ha nytta av den.
BC=Boost Controler BCC=Boost cut controler FCD=Fuel cut defender?
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ECU=Electronic Control Unit |
|
|||
|
|||
![]() BC- så att du kan ställa ladd trycket själv, dålig på att förklara.
BCC- Som jag förstått de så tar den bort laddtrycks spärren? FCD- Håller koll på bränsle trycket.
|
|||
|
|||
![]() Kanon! Jag fyller i allt eftersom. Om ni vill så kan ni ta bort era poster när ni ser att jag editerat listan. På det sättet får vi en "ren" tråd med all info på ett ställe, nämligen i listan =)
Tack för hjälpen! /Tr1Me Ps. Ju mer info under varje punkt ju bättre. Ds. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
6års väntan är över..... | iceman_21 | Skitsnack | 59 | 2006-10-26 22:04 |
misständer över 1,2-1,3 | turbo_joel | Teknik Mkiv | 9 | 2006-07-20 11:13 |
En defcon över | Supramannen | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 0 | 2005-12-13 02:30 |
För er som har några minuter över ... | SupraMagnus | Skitsnack | 26 | 2005-02-15 23:02 |
Begat godis över | Supramannen | Allmänt | 5 | 2004-04-02 09:19 |