![]() |
|
|||
|
|||
![]() ett tips är ju bennys "change style"... den är det hård bas i
och "klick klick boom" med fronda
|
|||
|
|||
![]() Har hört den där en gång förut...och det var i en en M3...just den M3:an hade inget speciallt byggt utan den var så från M avdelningen...deras "Individuel" val som de har...gryymt fint ljud och då hörde jag just den där "change style"...fet!!Den gör Supran rättvisa... :D
![]() |
|
|||
|
|||
![]() jag har hört en fet låt med grymt ljud och drag i
dom har fält inlite motorljud i låten nån som vet vilken
|
|||
|
|||
![]() tror jag vet vilken du menar
phasio gör den. tror den heter C.P.C.O, eller chainsaw
|
|||
|
|||
![]() Jag har ett fett stereosystem till salu passande bakluckan i MKIV.
Byggt av bilstereocenter i Malmö som demobil... 4st JBL GT slutsteg matar dubbla Infinty 10" basar plus fram och baksystem... Allt skitsnyggt måttbyggt med nedsänkta steg bakom glaslucka med speglar, belysning fläktar m.m. Kommer lägga upp i säljesdelen med bilder....
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ska du bygga för att det ska låta mycket o bakluckan ska skramla o hela stan ska lyssna på dig eller ska du bygga så att det ska låta bra i bilen?? MvH Chris |
|
|||
|
|||
![]() Nä nä...i Supra ska det inte skramla eller hur Venis!?
![]() MVH//Supra King |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exakt för har man en sådan fin bil ¨så ska det väl sitta kvalitet på ljudsidan utan en jäkla massa fetebasar som retar upp människor på stan.. Och det e riktigt fjantigt att komma in på torget spelandes högt som satan så att allt skramlar om bilen. Håll er till kvalitet i era biler, däremot om man vill att det ska vara street det e en annan sak men det går också att bygga så det låter bra och inte mög. Det ska funkar bra till alla musiksorter utan problem. Tycker du ska bygga en egen baslåda och sätta ner där orginallådan brukar sitta där du vänder basarna åt varsit håll- Det räcker nog med 6,5" där du får lite mer distinkt bas med lite mellanregister, och så sätter du kanske en 12" i reservhjulsförvaringen.. Många gör felet att det bara spelar tung bas och inget mer. Det ska låta i alla register, inget ska överrösta. Byta högtalarna i dörrarna. Låt de gamla lådorna sitta kvar i dörren. Klipp till med lite masonit o passa in dina nya och lägg en delning på dom där där fram. Sätt också nya därbak och sätt in en diskant innanför gallret så den inte synns.. MvH Chris |
|
|||
|
|||
![]() Hejsan (äntligen har jag en digitalkamera)
När jag byggde ljud i Supran hade jag några små krav jag absolut ville uppfylla: -Baksäte orört. -Targan skulle passa i bagaget med baslådan på plats -Inte såga i bilen. -Lådan skulle kunna lyftas ur på 10 sek och bilen skulle vara orörd i originalskick (jag är originalfreak) -Reservdäck kvar i bilen -Fortfarade möjlig att ha bagage med lådan på plats. -Djup bas med mycket tryck och bra ljudkvalite. Då blev det så här, 2 st 10 tums element i portad reflexlåda. Taket får plats i originalhållarna med låda på plats. Material 10 mm plywood. 4 lager glasfiber på in och utsida. Ca 20 st stag i lådan. Bättre att staga och laminera än tjockare låda då det inte rymms. Element med mycket små men starka magneter som klarar att gå djupt med begränsad volym. Klaga nu inte på finishen nu, tiden och orken tog slut på upploppet och skall putsas på till sommaren. Men ljudet är kanon trots alla mina övriga krav. Kanske kan det ge er inspiration. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() deejaychris: Håller med till 100%!
![]() janf: Gillade dina krav för ljudbygge, ska jag bygga ett ljudsystem för min Supra i framtiden så kommer det vara efter liknande krav! ![]() MVH//Supra King |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
S: DB akutens supra ljudbygge till salu | Kevin | Delar | 11 | 2006-10-25 08:11 |
ljudbygge i MKIII | Neoz | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 9 | 2003-12-18 00:24 |
Tips på ljudbygge MKIV | weezer | Teknik Mkiv | 6 | 2003-08-05 02:59 |