![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
Tjena!!
Har kollat runt lite här på forumet ang motorolja till min MKIV. hittar både 5/50w o 10/60w... för jag vet ej vad de är för olja i bilen nu för den kommer direkt från Japan! Vad rekomenderas? |
|
|
|||
|
|||
|
Castrol edge sport 10-60 kör jag med. Hört att det ska vara en bra olja och har inte haft några problem alls med den. Användningsområde för bilen underlättar nog för ett svar på din fråga.
|
|
|
|||
|
|||
|
Funderar faktist på samma sak, vilken olja man ska köra på och sen när man har BPU också.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jag körde 5-50w på min svarte BPU, nu kör jag 10-60w på min singelturbo.
|
|||
|
|||
|
jag kör castrol edge sport 10-60
|
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
Helt onödigt köra så hög viskositet om ni inte ska köra bana, 0-40 räcker gott och väl (perfekt för den oljan kan man köra i alla bilar, jag kör med Castrol Edge 0-40)
Rekommenderat är ju 5w30 på en Supra (om jag inte minns fel) Kör man bana kan man gå upp på 50 eller 60 , men kör man gata är det helt onödigt anser jag mvh
|
||||
|
||||
|
Ska väl tilläggas att jag kört bana också :)
|
|||
|
|||
|
jag kör inte bana kör hårt överhuvudtaget. orka ha en supra och dega i 50 på 50 vägar-,-
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja 60 ger bara ännu högre oljetryck vilket supran redan har tillräckligt högt av
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Motorolja Supra mk3 | Suprahero | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 4 | 2009-07-22 13:14 |
| motorolja | jenscarlson | Teknik Mkiv | 3 | 2009-03-14 20:54 |
| Motorolja som spökar...? | Nybörjaren | Teknik Mkiv | 8 | 2007-08-25 13:35 |
| Motorolja, MK3 | djesse | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 11 | 2005-12-07 20:15 |
| Hur mycket motorolja ..... | djesse | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 3 | 2005-10-04 15:13 |