![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|
|||
|
Jag har precis köpt en Supra -89 med konverterad AC, men hur vet man att den fungerar nu när det är kallt ute?
Ska kompressorn kopplas in oberoende av klimatorinställningar och väderförhållanden? Har läst att motorvarvtalet ska öka också... jag tycker att inget av detta händer när jag trycker in knappen. Den är konverterad och fylld sent år 2000, så jag tycker att den borde fungera. Kan det vara andra fel än att kylmedlet är slut? Finns det något sätt att "tvinga" igång kompressorn? :? |
|
|
|||
|
|||
|
Kompressorn går inte igång förän det är en viss temperatur!
Du kan testa att det fungerar igenom att goppla loss sladden till kompressorn och sätta en liten sladd imellan den och batteriet när bilen är på tomgång! Då hör du även om kompressorn är frisk =) Jag gjorde detta själv, så det är bara att testa |
|
|
|||
|
|
|||
|
OK, tack för svaret.
Då får jag ta och testa det om inte den svenska sommarvärmen kommer snart. |
|
|
|||
|
|||
|
äh finns ju targa ;)
det kan förståss vara skönt om man är ute och glider... Mvh peter |
|
|
|||
|
|
|||
|
Var och provtryckte AC:n idag, han kunde inte se något läckage förutom gammal olja i ena hörnet på kondensatorn, han sa att det berodde på läckage men att det kanske kunde hålla ändå.
Jag tänkte att det kan kanske vara gammalt och reparerat eller igendegat... bilen är ju ändå 15 år gammal, så jag lät han fylla i nytt medel. Det kostade 1000:-, hoppas bara att det håller nu och att det blir lite mer värme ute så den får kyla ordentligt. Nu när jag ställer in 18 grader så går kompressorn bara en stund, sedan av, på, av, på, av, på osv med ca 15s mellan :) :( :) :( :) :( :) |
![]() |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| någon som vet hur en magnet fungerar? | nightsupra | Skitsnack | 5 | 2007-04-04 13:27 |
| Hur tjejer fungerar | Ulrik | Skitsnack | 0 | 2006-05-05 19:50 |
| Snabblärning i hur olika forum fungerar! | GLR | Skitsnack | 29 | 2005-01-10 20:30 |