![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Medlemslista | Kalender | Dagens inlägg | Sök |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
|
Hej,
Har köpt en supra MK3-89 (lite trimmad). Det är så att det läcker lite olja från oljegregatet, men inget allvarligt, utan jag skall bara fylla på när det behövs. Min fråga är: vad är det för Motorolja man ska köpa??? Tack på förhand! MVH Dj EssE |
|
|
||||
|
||||
|
Här finns lite info...
http://www.supramannen.com/viewtopic.php?t=2566 |
|
|
|||
|
|||
|
Tack för svaret,
men jag vet inte vad det är för olja i nu, men det kanske inte spelar någon roll, eller???? |
|
|
||||
|
||||
|
Hmm, jag är egentligen ingen oljeexpert :D , men har en bil gått länge med en "tjock" mineralolja & så byter man plötsligt till en helsyntet tunn så kan det bli strul ...har jag hört....sorry, jag kan inte mera om det här!
|
|
|
|||
|
|
|||
|
Själv kör jag med Kendall 20/50 mineral olja. Vet inte hur länge tidigare äger har kört på de, men han håller ju på med oljor och lite annat så det lär ju vara rätt :)
|
|
|
|||
|
|||
|
Shell 20/50 mineral kör jag på...
|
||||
|
||||
|
Min rekomendation är att du byter olja + filter så vet du vad du har för olja i och när den är bytt, kör med halv syntet för om det förra ägaren har kört med mineral olja och du slår i Helsyntet så har helsynters oljan en "tvättande" effekt och allt "skit" som suttit fast åker då runt i motorn.... INGE BRA.
Men en halv syntets olja går bra att köra i en gammal motor, no probs!!! MVH: Nalle
|
|||
|
|||
|
Kastar in en fråga....
5-40 helsyntet har jag kört på sen jag köpe bil föra året, men nu kommer bilen bli "lite" trimmad(280-300hk), kommer det att funka bra eller kommer oljan bara kastas runt i motorn å inte göra sitt jobb??? Tacksam för snabba svar :) MVH:Bravo
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur mycket motorolja ..... | djesse | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 3 | 2005-10-04 14:13 |
| Läcker motorolja MkIII | zemzem | Teknik MkIII/MR2/Celica GT4 | 12 | 2004-10-22 23:46 |